Gå til innhold

Vallergan i stedet for Seroquel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har stått fast på seroquel 25 mg i to snaue uker mot søvn problemer, men funker ikke, sover jo, men død i kroppen hele dagen. Skal begynne på Vallergan i stedet . Er dette noe bedre?

Anonymkode: 63531...b6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får kjempehangover av Vallergan. Tar dette sammen med Truxal for å få sove.

...men verdt å prøve ut. Lykke til.

Skrevet

Jeg synes vallergan var mye verre enn seroquel når det kommer til hangover. Vallegan brukte i tillegg lenger tid på å fungere, så måtte ta det sånn tre timer før jeg skulle sove, mens seroquel kan jeg ta når jeg legger meg. 

Anonymkode: 4cdd1...207

Skrevet

Har ikke prøvd seroquel, men enig med de andre ang.vallergan. Er helt zombie dagen etterpå, trøtt og sliten. Skulle ønske den virket raskere enn den gjør, må ta den en stund før leggetid. Lykke til uansett😊

Anonymkode: a45a4...d88

Skrevet

Det er individuelt. Prøv og se hva som fungerer best for deg. 

Anonymkode: eface...57e

• Liker 1
Skrevet

Skal uansett prøve, men har også hørt fra flere om hangover av Vallergan 😝 det er liksom derfor jeg vil bort fra Seroquel, for å slippe uro og død i kroppen følelsen 😝 er jo nesten så det er bedre å gå rundt og ha angst av søvnmangel 😝

Ts

Skrevet

Et lite tips vedrørende Vallergan; jeg brukte de en stund, men sluttet pga den omtalte «hang-overen». Jeg har også prøvd andre sovemidler (inkludert Serequel), men var ikke fornøyd.
Helt tilfeldig så tok jeg Vallergan igjen i juleferien, fordi jeg var så desperat trøtt. Jeg hadde ikke på vekkerklokka (fordi det var ferie), og sov så utrolig godt, og lenge! Og aller best, jeg hadde ingen hangover. 

Dette gjentok seg gjennom hele juleferien, jeg sov altså bedre enn på lenge, både i kvalitet på søvnen, og hvor mange timer jeg sov. Ingen hodepine eller andre plager neste dag. 
Etter ferien forstod jeg hva som hadde skjedd, for når jeg da prøvde Vallergan igjen, men vekkerklokka stilt neste morgen, så var hangoveren på plass igjen. Dette gjentok seg, helt frem til jeg fikk sove ut i helga. 
Min erfaring er altså at om jeg tar Vallergan (jeg tar to tabletter), og får «sovet ut», så er de helt fantastiske. Jeg sover lenge og godt, og føler meg fin neste dag. Men om jeg er dum nok til å ta de på dager der vekkerklokka skal vekke meg neste dag, så får jeg alltid hangover. Kroppen har på en måte ikke fått sovet seg ferdig, om det gir mening. 

Jeg anbefaler derfor å ta dem i en helg først og fremst, eller altså kvelden før en dag der du ikke blir tvunget våken av vekkerklokka. Eventuelt må du ta tablettene så tidlig, at du virkelig får sovet ut før klokka ringer (feks ta dem kl 20, legg deg kl 22, og stå opp kl 07). 

Anonymkode: 86499...af6

• Liker 2
Skrevet

Jeg pleide å ta valergan kl 1900 og legge meg kl 2200. Til tross for at jeg tok den tidlig fikk jeg «hangover». Måtte opp tidlig, kl 0645 så det kan derfor. Har aldri prøvd å sove ut på valergan, men i helgene må jeg ikke opp tidlig, så da er det ikke så farlig å ikke få sove om natten. 

Anonymkode: 64423...61a

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et lite tips vedrørende Vallergan; jeg brukte de en stund, men sluttet pga den omtalte «hang-overen». Jeg har også prøvd andre sovemidler (inkludert Serequel), men var ikke fornøyd.
Helt tilfeldig så tok jeg Vallergan igjen i juleferien, fordi jeg var så desperat trøtt. Jeg hadde ikke på vekkerklokka (fordi det var ferie), og sov så utrolig godt, og lenge! Og aller best, jeg hadde ingen hangover. 

Dette gjentok seg gjennom hele juleferien, jeg sov altså bedre enn på lenge, både i kvalitet på søvnen, og hvor mange timer jeg sov. Ingen hodepine eller andre plager neste dag. 
Etter ferien forstod jeg hva som hadde skjedd, for når jeg da prøvde Vallergan igjen, men vekkerklokka stilt neste morgen, så var hangoveren på plass igjen. Dette gjentok seg, helt frem til jeg fikk sove ut i helga. 
Min erfaring er altså at om jeg tar Vallergan (jeg tar to tabletter), og får «sovet ut», så er de helt fantastiske. Jeg sover lenge og godt, og føler meg fin neste dag. Men om jeg er dum nok til å ta de på dager der vekkerklokka skal vekke meg neste dag, så får jeg alltid hangover. Kroppen har på en måte ikke fått sovet seg ferdig, om det gir mening. 

Jeg anbefaler derfor å ta dem i en helg først og fremst, eller altså kvelden før en dag der du ikke blir tvunget våken av vekkerklokka. Eventuelt må du ta tablettene så tidlig, at du virkelig får sovet ut før klokka ringer (feks ta dem kl 20, legg deg kl 22, og stå opp kl 07). 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleide å ta valergan kl 1900 og legge meg kl 2200. Til tross for at jeg tok den tidlig fikk jeg «hangover». Måtte opp tidlig, kl 0645 så det kan derfor. Har aldri prøvd å sove ut på valergan, men i helgene må jeg ikke opp tidlig, så da er det ikke så farlig å ikke få sove om natten. 

Takk for råd❤️ stort sett er det lite forpliktelser på morran i den nærmeste framtid så da får man benytte tiden til å prøve seg fram.

Ts

Skrevet

Får ikke hangover av vallergan :) 

Anonymkode: 444e2...d91

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anbefaler å prøve å ta det en helg en gang, om du vurderer å bruke de igjen. Å bruke Vallergan med vekkerklokka på, og med vekkerklokka av, er to helt forskjellige ting.

Og om du får god søvn i helga, så kan du tåle mindre søvn ellers. (Kanskje du hadde unngått hangoveren om du hadde tatt de så tidlig som 18.45, og lagt deg feks 21.15?).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...