Gå til innhold

Vil oppleve mer, kvartlivskrise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått litt panikk de siste årene. Synes tiden går så fort, og jeg ikke gjør noe som helst. Er fortsatt bare 25 år, men føler jeg er i en slags kvartlivskrise. Har lyst å oppleve spennende ting og utfordre meg selv. Har gått på skole/studert hele livet mitt mens mange andre på min alder gjøre spennende ting og har reist mye. Har blant annet lyst å jobbe frivillig i utlandet, dra på interrail, gå på høye fjelltopper og slike ting. 

Har dere eksempler på noen aktiviteter/opplevelser jeg kan sette på bucketlisten min? Har dere gjort noe kult de siste årene? Er det noe dere angret på at dere ikke gjorde? 

(Litt usikker på om jeg publiserer dette på rett sted :) )

Anonymkode: 35442...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men tingene du beskriver er jo ting du lett kan oppleve. Skjønner ikke hvorfor du har panikk for at du ikke har vært på interrail, gått høye fjelltopper, osv. Det er jo bare å bestille en tur. 

Anonymkode: b72fd...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men tingene du beskriver er jo ting du lett kan oppleve. Skjønner ikke hvorfor du har panikk for at du ikke har vært på interrail, gått høye fjelltopper, osv. Det er jo bare å bestille en tur. 

Anonymkode: b72fd...8b3

Er ikke alltid å lett som student. Har mye obligatorisk i studiene. I feriene reiser jeg hjem til familien og jobber masse for å tjene penger som jeg kan bruke når jeg studerer og sparer til leilighet. Så har vært litt vanskelig å ha tid til å oppleve ting. Begynner også å bli såpass gammel at det er på tide å få barn, og da vil det være vanskeligere å ha tid til å reise og tenke på meg selv..

Tenker å forsøke å gjøre mer spennende og morsomme ting i fremtiden. Derfor lurte jeg på om noen hadde noen forslag til hva jeg kan gjøre :) 

Anonymkode: 35442...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null stress. Stresser du med dette kommer du ingen vei. 
Jeg er dobbelt så gammel som deg, og på den tiden har jeg rukket å loffe rundt i Asia, jobbe i et land etter en krig for å rydde opp, klatra noen av Norges høyeste topper osv osv. Er bare få måneder siden sist jeg klatra en av våre høyeste topper. Og samtidig lærer jeg med å stå på randonee og å sykle singeltrack osv. Aldri for sent. Bare pass på helsa og lev sunt. 

Anonymkode: ee0c9...1fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk panikk like før jeg fylte 30, og dro på tur alene til Sør-Frankrike og Italia (bodde riktig nok i Paris akkurat da), for å feire min siste uke som 29-åring langt unna alt og alle. Samboeren min hadde ikke noe imot det, og det hjalp (en smule) på kvartlivskrisa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele handler om prioriteringer. Når det "aldri passer" blir det heller ikke noe av. Sett deg et mål, finn ut hva du trenger å gjøre for å komme dit, og så blir det realitet!

Anonymkode: 38760...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...