Gå til innhold

STRIKKEHJELP!!


Gjest krisu

Anbefalte innlegg

Hei, skjønner ikke helt denne.

 

 

Har 76 masker nå, å skal felle til ermhull, strikker i small så skal sitte igjen med 64 masker, men skjønner ikke hvorfor det står (fell 3 masker 1-1-1-1-1-1 gang, 2 masker 1-1-1.... osv)

Fell på begynnelsen av hver pinne i hver side: Fell 3 masker 1-1-1-1-1-1 gang, 2 masker 1-1-1-1-1-1 gang. og 1 maske 1-1-2-2-2-3 ganger = 64- 70-74-82-92-100 masker. 

 

Noen som kan hjelpe? 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker for meg som den siste tallrekken er antall masker du skal sitte igjen med og rekkene ovenfor er hvordan du skal felle for å komme ned til riktig antall for hver str. 

Jeg ville da tenkt at du skal felle 3 masker i første omgang, 2 i neste  og en i tredje. Tilsammen 6 masker. Men det er på en pinne og du har to, så siden det står på begynnelsen av hver pinne i hver side så feller du altså dobbelt så mange masker til sammen (6x2 = 12) 

Du har 76 nå og hvis du feller 12 så bør du etter min hoderegning komme ned på 64. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, krisu skrev:

Hei, skjønner ikke helt denne.

 

 

Har 76 masker nå, å skal felle til ermhull, strikker i small så skal sitte igjen med 64 masker, men skjønner ikke hvorfor det står (fell 3 masker 1-1-1-1-1-1 gang, 2 masker 1-1-1.... osv)

tallene etter hverandre (altså 1-1-1osv) er antageligvis bare for de neste størrelsene. 

Fell på begynnelsen av hver pinne i hver side: Fell 3 masker 1-1-1-1-1-1 gang, 2 masker 1-1-1-1-1-1 gang. og 1 maske 1-1-2-2-2-3 ganger = 64- 70-74-82-92-100 masker. 

 

Noen som kan hjelpe? 😆

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...