Rodeprikker Skrevet 22. februar 2020 #1 Skrevet 22. februar 2020 For ca 3 uker siden begynte jeg å klø på et punkt på ryggen helt ut av det blå. Det dannet deg en godt synlig rød prikk. Siden har jeg fått flere slike prikker. Starter med intens kløe i 1-2 dager på samme sted, så kommer det rød prikker. Noen som vet hva det kan være? Burde jeg se det an? Har baby jeg er med 24/7 og han har ikke fått noe slikt. Ikke mannen min heller. Se bilde
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #2 Skrevet 22. februar 2020 Insektstikk? Anonymkode: 5cbc7...86f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #3 Skrevet 22. februar 2020 Kan se ut som loppebitt. Anonymkode: cbf4e...cf8 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #4 Skrevet 22. februar 2020 ser ut som at du reagerer på bitt fra insekt av noe slag Anonymkode: 55539...51c 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #5 Skrevet 22. februar 2020 Veggedyr? Har du vært på overnatting noe sted? Kommer det flere bitt over natten? Veggedyr biter ofte i trekantmønster og "frokost lunsj middag", altså ett stort bitt, ett mellomstort og ett lite. Anonymkode: 920f0...f1d 1
Rodeprikker Skrevet 22. februar 2020 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2020 (endret) Jeg var på overnatting ca 2-3 uker før første kløende prikk kom. Den første kom midt på dagen på ryggen. Så fikk jeg en på ankelen for to dager siden. Og de siste 3/4 på midjen i natt. Burde ikke mannen min og babyen også hatt slike hvis det er bitt?🤔 Endret 22. februar 2020 av Rodeprikker
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #7 Skrevet 22. februar 2020 Jeg hadde veggedyr for ti år siden, jeg fikk mange bitt, kjæresten min fikk ingen. Jeg er også veldig utsatt for mygg, så vet ikke om det er noe med blodet de kan foretrekke🤔 Det kan være litt vel tidlig nå, men etterhvert vil du se sorte prikker eller selve dyrene i kriker og kroker av madrass og sengeramme, om det skulle vært veggedyr. Kan også forsøke å teipe inseksteip på senga, rundt kant av madrass og steder de krabber over for å se om det dukker opp noe. Anonymkode: 920f0...f1d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #8 Skrevet 23. februar 2020 9 timer siden, Rodeprikker skrev: Jeg var på overnatting ca 2-3 uker før første kløende prikk kom. Den første kom midt på dagen på ryggen. Så fikk jeg en på ankelen for to dager siden. Og de siste 3/4 på midjen i natt. Burde ikke mannen min og babyen også hatt slike hvis det er bitt?🤔 Utslettet ser likt ut som da jeg hadde blitt bitt av fuglelopper. (Var kun jeg som ble bitt, ikke min samboer.) Sjekk etter fuglereir feks i ventiler på soverom. Fugleloppene kan overvintre i gamle reir. Eller har dere en katt som kan ha hatt det med seg inn? Anonymkode: 3cf45...c40 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #9 Skrevet 23. februar 2020 Det er skabb epidemi nå. Bare greit å ha det i tankene ( selv om det ikke så veldig typisk skabb ut) Anonymkode: d74e8...b27
Minya Skrevet 23. februar 2020 #10 Skrevet 23. februar 2020 Det ser veldig ut som du har blitt stukket eller bitt av noe du er mildt allergisk mot. Fuglelopper er et godt stalltips, særlig hvis du har katt. Jeg får noen bitt nå om dagen, har kanskje fått en tre-fire stykker, den ene katten vår går ute og drar garantert med seg noen inn her og der. Veggdyr biter ofte mer i klynge, slik at du får tre-fire bitt på samme kvadratcm, og ikke her og der sånn som du har bilde av.
Rodeprikker Skrevet 23. februar 2020 Forfatter #11 Skrevet 23. februar 2020 Vi har katt. Så det er godt mulig det er fuglelopper. Finnes det noen måte å konstatere det på? Lege? Vi har vasket en del og kjørt tøy på 60 grader. Inkl sengetøy og sofa. Ingen nye bitt hittil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå