Gå til innhold

Hva hadde du gjort?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Observerte en horribel situasjon på T-banen for noen dager siden. 

Mor med en jente på 6-7 sitter siden side på en toseter. På motsatt sete av denne jenta sitter en eldre og alkis type herreman. Han hadde tydelig promille.

Denne fyren der ut som en alkoholisert travtrener. 

alkisen» snakker med ungen til denne moren, men istedefor å flytte deg sitter hun der og nærmest ler litt. Men virker ikke ille berørt. Jo lenger jeg sitter der jo mer tafatt blir hun i mine øyne. Ser rett frem og lar liksom bare barneteater støyten. Tilslutt går jeg nesten inn og bryter opp situasjonen, for jeg blir så sjokkert. Men klarer å holde kjeft.

denne alkiser spør jenta hva hun heter. Hvor hun bor, hvilken klasse hun går i, hvilken skole, hva hun liker, om hun liker hester- for han har mange hester. Hva hun gjør på fritiden Osv osv. 

Jenta ler og syns jo han er rar, men gjør seg til av all oppmerksomheten og blir litt fnisete.

Så begynner han å kommentere kroppen hennes, at hun er din og søt osv osv. Så kommer vi til Tøyen og han begynner å fortelle henne at dette er jungelen i Afrika for her bor apekattene eller negrene som han kaller dem. Så skal han av på Jernbanetorget og begynner å ta på ungen. Klapper henne på hodet og rufser håret hennes og sier «du er meg ei virkelig fin jente du»

Jeg får helt spasmer av denne tafatte mora. Hva tenker hun. 

Til og med jeg kunne ha funnet identiteten til denne ungen om jeg gikk inn for det.

hva hadde du gjort som mor? 

Jeg vet hva jeg hadde gjort.

Anonymkode: ad7e4...d49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri latt dette skje. Jeg hadde tatt med datteren min og satt meg et annet sted straks det ble ubehagelig for barnet eller meg. Hadde flyttet meg dersom mannen fremstod idiot uten at det var ubehagelig for oss. Det er jo kjiiiiiipt for mannen også om han blottlegger seg sånn i offentligheten. Er jo ikke sikkert han er en dust normalt sett. Han kan ha vært ute og kjøre av en grunn akkurat denne dagen.

Anonymkode: 3f91d...587

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde som mor flyttet meg og barnet, selvfølgelig. Jeg flytter meg fra slike situasjoner også når jeg er alene som voksen. Forstår at det er vanskelig å være vitne tll en slik passiv mor. Man er jo ikke forberedt på noe sånt. Men kanskje man kunne sagt noe sånt som: "Dere to, kom gjerne og sett dere her som det er ledig plass".

Anonymkode: d7c5f...a59

Skrevet

Hadde flytta meg sporenstreks. Lærer ikke ungen heller, at man skal svare på hva man heter og hvor man bor til totalt fremmede. 

Anonymkode: 2493a...027

Skrevet

Som mor ville jeg stoppet barnet mitt i å dele navn, adresse osv. Og det ville jeg også gjort i ditt ståsted når moren ikke gjorde det selv. Og kanskje blandet meg litt mer, sånn at jeg fikk barnet inn i en samtale med meg og ikke fylliken. Det samme ville jeg gjort som mor, tatt kontroll på samtalen og styrt den vekk fra fyllik. Tror ikke jeg hadde flyttet oss mm fyllik var truende eller svært illeluktende. Synes man skal kunne tåle et godt variert lag av personer i offentligheten sålenge man er trygg. Er ikke noe galt med å flytte seg heller, men selv synes jeg det er et vel tydelig tegn på avsky som jeg er forsiktig å bruke. 

Men jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke brøt inn når du ble sjokkert og fikk spasmer av det? Kan jo være moren fremsto tafatt fordi hun ble helt rådvill og selv syntes det var skikkelig ekkelt, og kunne trengt noe støtte.

Anonymkode: 0d899...225

Skrevet

sånt skjer i byer er mye rart som vanker. Men når d blir snakk om kroppen til jenta hadde jeg flyttet meg. I hvertfall snakk med barnet etterpå om det. 

Anonymkode: 1735f...11b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...