Gå til innhold

Barneforsikring - nødvendig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at hvis man er veldig engstelig over ting, så er det kanskje greit med forsikring. Murphy's Law gjelder, og det er derfor du ser noen rote til livet sitt mens andre har alt på stell.

 

engineering-lesson-corollary-to-murphys-

Endret av Sidabmao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Geirfuglen

Jeg ville ikke droppet barneforsikring. Bare sjekk at en av forsikringene (enten barneforsikring eller innbo) dekker ombygging av huset hvis barnet blir rullestolbruker. Vet om noen som har brent seg på det, og ombygging av hus er ekstremt dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barneforsikring på mine barn helt siden fødsel. Kan ikke ta for gitt at de blir forskånet for all sykdom og ulykker. Ufør er svært viktig. Har kjøpt uføreforsikring på oss alle, og livsforsikring på oss voksne da vi var unge og friske. Når man får noe, er det litt sent.

Anonymkode: 4ed94...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekker ikke staten tilpasning av bolig dersom barnet blir sykt/skadet og man må bygge om huset? Ifølge denne siden gjør det det, men artikkelen er 11 år gammel:

https://www.dinside.no/okonomi/hvert-tredje-barn-er-forsikret/62025918

Det er kanskje et kommunalt ansvar, og litt opp til hver kommune hvor fleksible de er...

Anonymkode: ac174...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2020 den 17.44, AnonymBruker skrev:

Har blitt mor for første gang og ser litt på forsikringer til barnet. Det høres jo lurt ut, mtp utbetalinger som blir gjort hvis barnet må på sykehus og man er fraværende fra jobb. Tenkte også det var positivt hvis barnet blir ufør, men når jeg går igjennom forsikringer ser jeg at diagnoser som f.eks. ME, søvnape og autismespekterforstyrrelser ikke dekkes. Man får også utbetalt en sum hvis bolig må endres på, og de fleste har en utbetaling på maks 250000.

Er det virkelig da nødvendig med forsikring til barnet? Vi har en god buffer og har planer om fler barn etterhvert. Jo mer grundig jeg leser på forsikringer til barn jo mer meningsløst blir det. Men "alle" har jo det .

Anonymkode: 1f534...cda

Vi har to barn.. har ingen forsikring på dem. Ser virkelig ikke poenget  har lest gjennom det de dekker, og sjansene for at du noen ga g dkal ha bruk for dette er minimale! Bortkasta peng.. 

Anonymkode: 061b4...a25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2020 den 10.31, AnonymBruker skrev:

Det var ikke noe særlig å arve da hun døde brått og plutselig, og alt sto i pappas navn. Så jeg arvet bare det hun hadde stående på lønnskontoen. Dessverre for meg var de veldig naive mtp. økonomi og fremtiden. 

Anonymkode: 76541...b55

Hvis de var gift er det vel ingenting som står på enten han eller henne?? 

Anonymkode: d9d35...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ansett det som unødvendig. Men vi har god råd, og mye sparepenger. Ene datteren vår fikk en kronisk diagnose som ikke ville gitt noen utbetaling uansett. 

Anonymkode: 304c2...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har to barn.. har ingen forsikring på dem. Ser virkelig ikke poenget  har lest gjennom det de dekker, og sjansene for at du noen ga g dkal ha bruk for dette er minimale! Bortkasta peng.. 

Anonymkode: 061b4...a25

Løgn, da har du ikke satt deg inn i det. Mange forsikringer har 2 punkter som dekker ALT: engangsutbetaling og månedlige utbetalinger. 

 

Jeg ser på foreldre som ikke velger barneforsikring som litt dumme, rett og slett. De kjøper garantert øl eller potetgull til seg selv for den samme prisen som forsikringen koster hver måned samtidig som trygdesatsene blir lavere, boligmarkedet blir vanskeligere og sjansen for å bli syk øker.

 

Leit det med minste satsen, kjære, men mamma ville heller ha potetgull. 

Anonymkode: 53427...afa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Løgn, da har du ikke satt deg inn i det. Mange forsikringer har 2 punkter som dekker ALT: engangsutbetaling og månedlige utbetalinger. 

 

Jeg ser på foreldre som ikke velger barneforsikring som litt dumme, rett og slett. De kjøper garantert øl eller potetgull til seg selv for den samme prisen som forsikringen koster hver måned samtidig som trygdesatsene blir lavere, boligmarkedet blir vanskeligere og sjansen for å bli syk øker.

 

Leit det med minste satsen, kjære, men mamma ville heller ha potetgull. 

Anonymkode: 53427...afa

Fjott... sånne som deg fører oss til amerikanske tilstander, bare å privatisere helsevesenet først som sist, så kan de smarte og rike bare forsikre seg.

Anonymkode: afd6d...279

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Løgn, da har du ikke satt deg inn i det. Mange forsikringer har 2 punkter som dekker ALT: engangsutbetaling og månedlige utbetalinger. 

 

Jeg ser på foreldre som ikke velger barneforsikring som litt dumme, rett og slett. De kjøper garantert øl eller potetgull til seg selv for den samme prisen som forsikringen koster hver måned samtidig som trygdesatsene blir lavere, boligmarkedet blir vanskeligere og sjansen for å bli syk øker.

 

Leit det med minste satsen, kjære, men mamma ville heller ha potetgull. 

Anonymkode: 53427...afa

Må nok klle deg dum tilbake uten at jeg skal utdype det noe mer.   🥳

Anonymkode: 061b4...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...