AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #1 Skrevet 22. februar 2020 Har blitt mor for første gang og ser litt på forsikringer til barnet. Det høres jo lurt ut, mtp utbetalinger som blir gjort hvis barnet må på sykehus og man er fraværende fra jobb. Tenkte også det var positivt hvis barnet blir ufør, men når jeg går igjennom forsikringer ser jeg at diagnoser som f.eks. ME, søvnape og autismespekterforstyrrelser ikke dekkes. Man får også utbetalt en sum hvis bolig må endres på, og de fleste har en utbetaling på maks 250000. Er det virkelig da nødvendig med forsikring til barnet? Vi har en god buffer og har planer om fler barn etterhvert. Jo mer grundig jeg leser på forsikringer til barn jo mer meningsløst blir det. Men "alle" har jo det . Anonymkode: 1f534...cda
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #2 Skrevet 22. februar 2020 Det du får utbetalt fra forsikringen er jo i tillegg til annen støtte man får ved sykt barn, behov for tilrettelegging osv. Anonymkode: 0197b...d21 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #3 Skrevet 22. februar 2020 Vi har ikke forsikring på barnet vårt. Ser ikke helt vitsen. Da hun ble syk og måtte være på sykehuset i ukesvis så var jo alt i forbindelse med det gratis, vi fikk også pleiepenger og har ikke tapt noe som helst. Hos helsevesenet har vi ikke fått annet enn topp hjelp hele veien, men så er det vel kanskje alltids noen som er maks uheldige. Anonymkode: cf993...dcb 9
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #4 Skrevet 22. februar 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke forsikring på barnet vårt. Ser ikke helt vitsen. Da hun ble syk og måtte være på sykehuset i ukesvis så var jo alt i forbindelse med det gratis, vi fikk også pleiepenger og har ikke tapt noe som helst. Hos helsevesenet har vi ikke fått annet enn topp hjelp hele veien, men så er det vel kanskje alltids noen som er maks uheldige. Anonymkode: cf993...dcb Det er vits... Tro meg. Vi har hatt forsikring på barnet siden fødsel. Så fikk hun plutselig Barneleddgikt. Snakk om en god det hjel å få... Anonymkode: 37274...70e 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #5 Skrevet 22. februar 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vits... Tro meg. Vi har hatt forsikring på barnet siden fødsel. Så fikk hun plutselig Barneleddgikt. Snakk om en god det hjel å få... Anonymkode: 37274...70e Hæ? Anonymkode: d9d35...c8d 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #6 Skrevet 22. februar 2020 Mine foreldre hadde barneforsikring på meg og jeg fikk en god utbetaling da jeg fikk konstatert morbus crohns, og senere ny vurdering da sykdomsgraden forverret seg og dermed ny utbetaling. Det har hjulpet meg veldig med de ekstra pengeme da jeg ikke har kunnet jobbe så mye pga sykdom. Anonymkode: f487c...50f 5
Anjatapinjata Skrevet 22. februar 2020 #7 Skrevet 22. februar 2020 Er jo litt som det er med alle forsikringer. Man kan spare buffer osv, men er uhellet ute kan det koste dyrt. Jeg synes det er verdt det med forsikring. Håper jo man ikke trenger den, men om man skulle ha behov for den er den god å ha. Har livsforsikring og alvorlig sykdom forsikring på meg selv også selvom det strengt tatt ikke er nødvendig. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #8 Skrevet 22. februar 2020 Største fordelen med forsikring er uføreutbetalingen. Denne kommer i tillegg til trygden fra nav og sikrer barnet fra å ende som minstepensjonist i ung alder. Du kan velge månedlige utbetalinger og eller én større utbetaling ved uførhet når du tegner forsikring. Anonymkode: ea8e7...d71 8
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #9 Skrevet 23. februar 2020 Det er virkelig lurt å ha Anonymkode: 8fcb2...c3c 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #10 Skrevet 23. februar 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke forsikring på barnet vårt. Ser ikke helt vitsen. Da hun ble syk og måtte være på sykehuset i ukesvis så var jo alt i forbindelse med det gratis, vi fikk også pleiepenger og har ikke tapt noe som helst. Hos helsevesenet har vi ikke fått annet enn topp hjelp hele veien, men så er det vel kanskje alltids noen som er maks uheldige. Anonymkode: cf993...dcb Les alle uføretrådene her inne, så forstår du vitsen. Du har ikke barneforsikring for deg selv og din egen økonomi, men for barnets trygge og uavhengige framtid. Jeg gikk på aap i 4 år og hadde 13k utbetalt i mnd. Forøvrig TS så får du forsikringer som dekker alt av uførhet. Sjekk superdekningen til If feks. Anonymkode: 53427...afa 6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #11 Skrevet 23. februar 2020 Ja det er kjempeviktig! Hvis barnet ditt får helseutfordringer senere er det umulig å få forsikring. Jeg har uføreforsikring selv. Hadde jeg hatt helseproblemer hadde jeg ikke fått den forsikringen. Bedre føre var.. Anonymkode: 4d6b4...fa3 3
Giin Skrevet 23. februar 2020 #12 Skrevet 23. februar 2020 (endret) På 22.2.2020 den 17.50, AnonymBruker skrev: Vi har ikke forsikring på barnet vårt. Ser ikke helt vitsen. Da hun ble syk og måtte være på sykehuset i ukesvis så var jo alt i forbindelse med det gratis, vi fikk også pleiepenger og har ikke tapt noe som helst. Hos helsevesenet har vi ikke fått annet enn topp hjelp hele veien, men så er det vel kanskje alltids noen som er maks uheldige. Anonymkode: cf993...dcb Og hvis barnet ditt blir sykt og ender opp som ufør senere? Hvordan tror du økonomien til barnet ditt blir da? Barneforsikring skal sikre barnet ditt i fremtiden. Håper ikke hennes helseproblemer hindrer henne å få forsikring i fremtiden! Endret 23. februar 2020 av Giin 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #13 Skrevet 23. februar 2020 Tenk på barnet, kjøp barneforsikring! Min sønn, som nå er voksen, fikk stor nytte av barneforsikringen sin. Han fikk en lei kronisk sykdom i tenårene, og har nå fått erstatning for ufør, ménskadeerstatning og erstatning for alvorlig og varig sykdom. Erstatningsbeløpene er nærmere 2 millioner kroner, og hjelper ham selvsagt godt. Dette er penger han har brukt til å kjøpe seg inn på boligmarkedet, som igjen gjør livet hans bedre om han kun skulle levd på ung ufør. Det virker som om at noen småbarnsforeldre ikke greier å tenke seg at barnet skal bli både tenåring og voksen. Mye kan skje, og barneforsikringen gjelder til «barnet» fyller 26 år. Anonymkode: d4c60...907 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #14 Skrevet 23. februar 2020 Jeg vil si det er en stor fordel, vi har gjensidige barneforsikring + som gir følgende På kort sikt – få større økonomisk frihet i en livskrise Reduser arbeidstid – få mer tid sammen med barnet Avlastning – frigjør tid til friske søsken Aktiviteter eller reiser – gjør noe hyggelig i en vanskelig tid Ombygging av bolig På lang sikt – sikre barnets inntekt og støtte til bolig Sikre økt fremtidig inntekt hvis barnet blir ufør – arbeidsuføre barn blir tilnærmet minstepensjonister uten forsikring Støtte til etablering av egen bolig samt deltakelse i samfunnet og aktiviteter Anonymkode: 98634...e1d 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #15 Skrevet 23. februar 2020 Vi har også gjensidige pluss. Synes absolutt det er verdt pengene. Jeg har ikke uføreforsikring selv, og får ikke heller pga psykisk sykdom, har angret mange ganger på at jeg ikke fikk forsikring da jeg var ung og frisk. Satser på at jeg holder meg frisk nok til å jobbe... Anonymkode: 33d01...9d3 2 1
SansaS Skrevet 23. februar 2020 #16 Skrevet 23. februar 2020 Tror vi betaler ca 150 i mnd for vår. Det er verd det.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #17 Skrevet 23. februar 2020 Jeg ble syk da jeg var sytten. Har vært rullestolbruker og ufør siden. Får minstesats og det er veldig vanskelig å få det til å gå rundt når man har så mye ekstrautgifter pga. sykdommen. Kunne virkelig ønske at mine foreldre hadde hatt forsikring for meg, men de tenkte at de hadde så god råd at det ikke var vits. Så døde mamma og pappa fikk ny samboer, så jeg måtte flytte hjemmefra fordi jeg var en for stor belastning for den nye familien de skulle skape. Så da sto jeg plutselig helt på egenhånd, ung og syk. Hadde de hatt forsikring på meg kunne jeg kanskje fått en stor engangsutbetaling som jeg kunne brukt på å kjøpe meg leilighet, det er utrolig få rullestoltilpassede leiligheter på leiemarkedet (egentlig ingen). Anonymkode: 76541...b55 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #18 Skrevet 24. februar 2020 Barnet mitt fikk epilepsi diagnose når hun var 3,5 år. Var forsikret i IF. Fikk en utbetaling på 300 000. Disse står nå i fond og har allerede fått høy avkastning. Tror IF er det eneste selskapet som utbetaler ved epilepsi, så hadde dermed flaks. Anonymkode: 4c093...dad
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #19 Skrevet 24. februar 2020 On 2/22/2020 at 5:50 PM, AnonymBruker said: Vi har ikke forsikring på barnet vårt. Ser ikke helt vitsen. Da hun ble syk og måtte være på sykehuset i ukesvis så var jo alt i forbindelse med det gratis, vi fikk også pleiepenger og har ikke tapt noe som helst. Hos helsevesenet har vi ikke fått annet enn topp hjelp hele veien, men så er det vel kanskje alltids noen som er maks uheldige. Anonymkode: cf993...dcb Du bør sette deg inn i ting før du tar valg eller uttaler deg. Det er spesielt ved uførhet forsikring gjør en forskjell. Har man ikke hatt inntekt og blir handicappet vil man få minstesats i uføretrygd ut livet. Som han/hun her: 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ble syk da jeg var sytten. Har vært rullestolbruker og ufør siden. Får minstesats og det er veldig vanskelig å få det til å gå rundt når man har så mye ekstrautgifter pga. sykdommen. Kunne virkelig ønske at mine foreldre hadde hatt forsikring for meg, men de tenkte at de hadde så god råd at det ikke var vits. Så døde mamma og pappa fikk ny samboer, så jeg måtte flytte hjemmefra fordi jeg var en for stor belastning for den nye familien de skulle skape. Så da sto jeg plutselig helt på egenhånd, ung og syk. Hadde de hatt forsikring på meg kunne jeg kanskje fått en stor engangsutbetaling som jeg kunne brukt på å kjøpe meg leilighet, det er utrolig få rullestoltilpassede leiligheter på leiemarkedet (egentlig ingen). Anonymkode: 76541...b55 Hva med morsarv, har du ikke rett på det? Anonymkode: 1e866...8e5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #20 Skrevet 24. februar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med morsarv, har du ikke rett på det? Anonymkode: 1e866...8e5 Det var ikke noe særlig å arve da hun døde brått og plutselig, og alt sto i pappas navn. Så jeg arvet bare det hun hadde stående på lønnskontoen. Dessverre for meg var de veldig naive mtp. økonomi og fremtiden. Anonymkode: 76541...b55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå