Gå til innhold

Dagpenger, syk og meldekort


Libetha

Anbefalte innlegg

Hei, jeg mottar dagpenger og jobber som tilkallingsvikar, og sender meldekort, jeg lurer på om hva skal man gjøre når jobben ringer og man kan ikke ta arbeid pga feber? Mister man rett til dagpenger pga det? Skal man sende sykmelding til NAV? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal vel alltid sende meldekort til nav og føre på hvor mange dager du har jobbet. Det står veiledning på siden der du fyller ut meldekortet. Om du er syk har ikke noe å si, annet enn at du jobber færre dager. Men da fører du bare det på kortet. 

Husk å sjekk grensen for hvor mye du kan jobbe før du mister dagpengene. Noen ganger lønner det seg faktisk å ikke jobbe for mye (utrolig nok).

Anonymkode: 8c994...650

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må melde fra om sykdom på meldekortet og få sykmelding fra legen. 

https://www.nav.no/no/person/arbeid/dagpenger-ved-arbeidsloshet-og-permittering/dagpenger-nar-du-er-arbeidsledig#chapter-8

"Sykdom

Er du syk har du ikke rett på dagpenger. Hvis du er sykmeldt 50 prosent eller mindre kan du ha rett til en kombinasjon av dagpenger og sykepenger. Hvis du er mer enn 50 prosent sykmeldt, vil du ikke få utbetalt dagpenger for perioden du er sykmeldt. Du må ha sykmelding fra lege fra første dag."

Anonymkode: c93ad...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2020 den 16.48, Libetha skrev:

Hei, jeg mottar dagpenger og jobber som tilkallingsvikar, og sender meldekort, jeg lurer på om hva skal man gjøre når jobben ringer og man kan ikke ta arbeid pga feber? Mister man rett til dagpenger pga det? Skal man sende sykmelding til NAV? 

Ikke tenk på det.

Send meldekort som vanlig uten å skrive noe om jobb.

Jobber du skal du fylle inn dagene du jobber. Men siden du bare er tilkalling så ikke bry deg om det da.

Jeg kan alt om dette, systemet finner ikke ut av dette.

Anonymkode: f0edb...bbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...