isfl Skrevet 22. februar 2020 #1 Skrevet 22. februar 2020 Jeg er dårlig med å pusse tennene om morgenen fordi det gir en så vond bismak når man skal spise frokost etterpå. Ja, jeg kan pusse tennene etter frokost, men tannleger fraråder å pusse tennene rett etter man har spist - særlig om man har drukket juice. Spørsmålet mitt er derfor om det finnes tannkrem for voksne uten smak?
Cerasus Skrevet 22. februar 2020 #2 Skrevet 22. februar 2020 Interessant spørsmål! Det lurte jeg også på for en tid tilbake, og dette er hva jeg fant ut: Det som gjør at mat og drikke smaker vondt etter tannpuss, er at de fleste typer tannpasta faktisk inneholder såpestoffer (f.eks. sodium/natrium lauryl sulfat), som bryter ned fosfolipider på tungen, noe som gjør at evne til å smake søtt blir midlertidig nedsatt, og oppfattelsen av bitterhet øker. Løsningen på det er å velge en tannpasta uten såpe, f.eks. Zendium. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #3 Skrevet 22. februar 2020 Flux for barn fra 6 år og opp, den har voksent fluorinnhold, men smaker lite. Anonymkode: 8deac...49b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå