Gå til innhold

Er det lov å snekre et lasteplan?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en ellgammel truck, hvor lasteplanen er ille rusten. Er snart bare det som holder bensintanken oppe som er igjen.

Nytter ikke få tak i et nytt heller, annet en å få en custom made. Noe som koster minst 80k. Det har jeg ikke råd til, men beste fremkomstmiddelet jeg har hatt. Den er 30 år og har ikke hatt 1 eneste rep siden jeg fikk den for 11 år siden. - 2 enkle slitedeler.

Så jeg tenker å strippe av lasteplanet og kanskje bare snekre på. Siden lasteplanet bare ligger på konstruksjonen, vil det være rimelig simpelt. Noen som vet om det er lov eller ikke?

Anonymkode: 03a14...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ha inn på EU-kontroll etter det er satt på. Får du det godkjent er det bare å kjøre

Anonymkode: a655d...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville hørt enten med veivesenet selv eller ett biloprettingsverksted. Det høres ut som en veldig enkel jobb, men hvis noen må stå anvarlig for "ombygningen" så gjør det ting litt vanskligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha inn på EU-kontroll etter det er satt på. Får du det godkjent er det bare å kjøre

Anonymkode: a655d...4df

Ombygde kjøretøy skal kontrolleres på en trafikkstasjon før de får lov til å bevege seg ut i trafikken, men dette er ikke en EU-kontroll.  

Og siden det er trafikkstasjonene som til syvende og sist gir godkjenning eller kjøreforbud er de også et veldig bra sted å starte for å sjekke regelverket

Anonymkode: 4446e...a69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...