Gå til innhold

Skal starte å samle på mummikopper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 minutter siden, Lorieen skrev:

På mitt sykehus pleier de å ha 3-4 forskjellige og bytte et par ganger i året.

Det var mange! Tror jeg hadde slitt litt med å velge, haha :) Så ut som de kun hadde en her. Ts

Anonymkode: b46ec...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg samler, tror jeg har ca 20 stk. Alle har jeg fått ved å gi blod. Men blodbanken her jeg bor har ikke lenger Mummikopper. De har visstnok tapt en anbudsrunde eller noe sånt. Vet ikke om det gjelder bare her (Viken) eller hele landet. 

Anonymkode: 597c1...597

Synd de ikke har mummikopper lengre. Var innom blodbanken for ca 2 uker siden da hadde de mange kopper med sniff som motiv. Hvor ofte gir man blod? 2-3 ganger i året? :) Ts

Anonymkode: b46ec...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synd de ikke har mummikopper lengre. Var innom blodbanken for ca 2 uker siden da hadde de mange kopper med sniff som motiv. Hvor ofte gir man blod? 2-3 ganger i året? :) Ts

Anonymkode: b46ec...92a

Blod gir man med minimum 12 ukers mellomrom, jeg gir plasma så jeg gir hver 4 uke. 

Anonymkode: 597c1...597

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fortsatt stort marked for å samle på mummikopper?

Jeg samlet tidligere og har veldig mange kopper. Begynte med dette før det liksom tok litt av, og har derfor flere av koppene som er sjeldne. Blir noen av de nye koppene sjeldne, eller er det så mange som samler nå at det har blitt «inflasjon»? 

 

Anonymkode: 48f0e...c92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har rundt 40. Det finnes litt over 100 kopper. Sesongkoppene virker til å øke litt i verdi etter hvert fordi de er i salg såpass begrenset. Men ellers så er det bare koppene som er fra 90 tallet som er noe av verdi. 

Jeg syns de er koslige, liker å samle på dem. Bruker de fleste da, det forringer jo verdien.

Anonymkode: ecd7a...224

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at de har kundetilbud på kitchn nå. Du kan få mummikopper på 25% rabatt. Kjøpte den nyeste med snorkfrøken :) - Ts

Anonymkode: b46ec...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samlet lenge og har mange kopper :) bruker de daglig, men har tatt unna de koppene som ikke lengre er å få kjøpt og som har steget endel i verdi (noen av de som ikke lengre er i salg er verdt tusenvis av kroner) Synes mummikoppene har perfekt kaffestørrelse

De fleste koppene jeg har er kopper jeg har fått via blodgivning + kopper jeg har fått i gaver gjennom årene. 

Anbefaler deg å melde deg inn i mummi Facebook-gruppe Ts :) 

Anbefaler deg også å følge med på når sesongkoppene kommer for salg og kjøpe de. Sesongkoppene blir utgift i et begrenset oppslag og er bare i salg akkurat da (f.eks sommerkroppen 2020, vinterkoppen 2020, jul 2020 osv osv), som oftest forsvinner sesongkoppene fort ut av butikkene. Disse koppene stiger raskt i verdi 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, skruf skrev:

Jeg har samlet lenge og har mange kopper :) bruker de daglig, men har tatt unna de koppene som ikke lengre er å få kjøpt og som har steget endel i verdi (noen av de som ikke lengre er i salg er verdt tusenvis av kroner) Synes mummikoppene har perfekt kaffestørrelse

De fleste koppene jeg har er kopper jeg har fått via blodgivning + kopper jeg har fått i gaver gjennom årene. 

Anbefaler deg å melde deg inn i mummi Facebook-gruppe Ts :) 

Anbefaler deg også å følge med på når sesongkoppene kommer for salg og kjøpe de. Sesongkoppene blir utgift i et begrenset oppslag og er bare i salg akkurat da (f.eks sommerkroppen 2020, vinterkoppen 2020, jul 2020 osv osv), som oftest forsvinner sesongkoppene fort ut av butikkene. Disse koppene stiger raskt i verdi 

Hørtes lurt ut! Planen er å kjøpe sommerkoppen snart :) Har man mulighet til å velge sesongkoppene når man gir blod?

Anonymkode: b46ec...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2020 den 23.28, AnonymBruker skrev:

Er det fortsatt stort marked for å samle på mummikopper?

Jeg samlet tidligere og har veldig mange kopper. Begynte med dette før det liksom tok litt av, og har derfor flere av koppene som er sjeldne. Blir noen av de nye koppene sjeldne, eller er det så mange som samler nå at det har blitt «inflasjon»? 

 

Anonymkode: 48f0e...c92

Å samle i håp om at det blir en god investering er nok ikke det lureste. Det er de gamle som er verdifulle, av de nye er selv de i begrensa opplag så mange av at det 13 på dusinet i overskuelig framtid. 

Men fine kopper, og gode å drikke av. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2020 den 21.36, Ullvott skrev:

Har du bodd under en stein eller noe de siste 20 årene, som ikke har fått med deg at et visst antall mummikopper finnes i sånn ca annethvert kjøkkenskap i Norge, Sverige og Finland, og at de brukes som hverdags-kaffekrus i disse hjemmene? 

Jeg er ikke den du siterte, men jeg har verken bodd under en steineller fått med meg at folk samler på Mummikopper .

Jeg trodde Mummi var for barn. 

Anonymkode: c12f2...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt 1 og 2 når jeg er i Finland. Samler ikke, men ungene liker dem. Har kanskje 12 krus. 

Anonymkode: dbc52...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi samler! Har 25 kopper (og to skåler) nå. Samboer vil ikke kalle seg selv en samler i frykt for at folk skal tro han er en TLC white trash horder, men han har ekstremt mye glede av koppene likevel, tihi. 😄

Anonymkode: 44c69...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...