AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #1 Skrevet 21. februar 2020 Hei. jeg ble desverre utsatt for en hendelse i fjor som har satt dype spor, da jeg ble voldtatt av en ukjent mann på et nachspiel, dopet ned. Siktede sa i de første avhørene at han aldri hadde hatt sex med meg og at jeg løy, men endret plutselig forklaring da de fant kroppsvæske inni meg, altså han er skyldig. Nå fikk jeg vite at riksadvokat har henlagt saken og bistandsadvokaten min var rimelig forbanna pga dette. Dette har riksad. gjort enda politiet har anbefalt at den blir tatt videre i retten. Skal vist klage, men hva er sannsynligheten for at dette går igjennom? Uansett så føler jeg meg helt på tuppa. Opplever at jeg ikke blir trodd, at jeg har funnet på alt og at jeg kan knekke sammen hvert øyeblikk. Noen som har vært gjennom dette tidligere eller som har noen tips å komme med? Anonymkode: 4746e...c3f
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #2 Skrevet 21. februar 2020 Selv om kroppsvæskene hans ble funnet inni deg, så er ikke det i seg selv et bevis på at du ble voldtatt. Anonymkode: f4dcb...2e4 10
Note92 Skrevet 21. februar 2020 #3 Skrevet 21. februar 2020 Selvsagt er det mer bevis enn dette, men som jeg selvsagt ikke deler her. Hvor jævla hjerteløs går det ant å bli?! Hold slike kommentarer unna. ts. 24
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #4 Skrevet 21. februar 2020 Du kan anke. Det skal fremgå av brevet om henleggelsen hvordan du går frem. Jeg antar at saken er henlagt på bevisets stilling, og det er dessverre ganske vanlig i voldtektssaker. Det er jo særdeles vanskelig å påvise voldtekt. Før du anker må du derfor vurdere om det er verdt påkjenningen og du tror du kan vinne frem. Er det vitner de ikke har kalt inn? Anonymkode: 2eedb...d00 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #5 Skrevet 21. februar 2020 Du kan også søke voldsoffererstatning selv om det ikke ble dom. Ventet i over ett år på min sak... Anonymkode: 0df16...a87 12
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #6 Skrevet 21. februar 2020 5 minutter siden, Note92 skrev: Selvsagt er det mer bevis enn dette, men som jeg selvsagt ikke deler her. Hvor jævla hjerteløs går det ant å bli?! Hold slike kommentarer unna. ts. Jeg er ikke hjerteløs, jeg prøver bare å hjelpe deg til å forstå hvorfor saken Ikke anbefales å bli tatt til retten. Anonymkode: f4dcb...2e4 9
Note92 Skrevet 21. februar 2020 #7 Skrevet 21. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke hjerteløs, jeg prøver bare å hjelpe deg til å forstå hvorfor saken Ikke anbefales å bli tatt til retten. Anonymkode: f4dcb...2e4 Så du sitter på alle bevisene altså? ts 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #8 Skrevet 21. februar 2020 38 minutter siden, Note92 skrev: Så du sitter på alle bevisene altså? ts Jeg skjønner at du er frustrert, men dette er ikke min feil så ikke ta det ut over meg. Anonymkode: f4dcb...2e4 11
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. februar 2020 #9 Skrevet 22. februar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv om kroppsvæskene hans ble funnet inni deg, så er ikke det i seg selv et bevis på at du ble voldtatt. Anonymkode: f4dcb...2e4 Når han først benekter sex for så å ombestemme seg etter de fant bevis for det, så setter det ikke ham i et bedre lys, for å si det sånn.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #10 Skrevet 22. februar 2020 4 minutter siden, Dævendøtte skrev: Når han først benekter sex for så å ombestemme seg etter de fant bevis for det, så setter det ikke ham i et bedre lys, for å si det sånn. Det er fortsatt ikke bevis nok på voldtekt, alene. Anonymkode: f4dcb...2e4 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. februar 2020 #11 Skrevet 22. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er fortsatt ikke bevis nok på voldtekt, alene. Anonymkode: f4dcb...2e4 Nei, som jeg skrev, det setter ikke HAM i et bedre lys, det taler helt klart til hennes fordel.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #12 Skrevet 22. februar 2020 7 minutter siden, Dævendøtte skrev: Nei, som jeg skrev, det setter ikke HAM i et bedre lys, det taler helt klart til hennes fordel. Igjen. Ikke fellende bevis. Anonymkode: f4dcb...2e4 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #13 Skrevet 22. februar 2020 Dette er hvorfor jeg aldri kommer til å anmelde voldtekt. Det blir bare en ekstra belastning... Ts: jeg tror det er lite å gjøre med. De aller fleste voldtektssaker i Norge blir henlagt, eller det blir ikke gitt som. Som voldtektsoffer blir man dessverre ofte ikke trodd både av rettssystemet og andre folk. Anonymkode: ed694...77e 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #14 Skrevet 22. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er hvorfor jeg aldri kommer til å anmelde voldtekt. Det blir bare en ekstra belastning... Ts: jeg tror det er lite å gjøre med. De aller fleste voldtektssaker i Norge blir henlagt, eller det blir ikke gitt som. Som voldtektsoffer blir man dessverre ofte ikke trodd både av rettssystemet og andre folk. Anonymkode: ed694...77e Og bra er det. En anklagelse burde aldri være nok til å dømme noen. Men på den annen side, helt for jævlig for de som ikke blir trodd. Men sånn er livet, I guess 🙃 Anonymkode: 179bd...ee7 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. februar 2020 #15 Skrevet 22. februar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Igjen. Ikke fellende bevis. Anonymkode: f4dcb...2e4 Igjen, det taler ikke til hans fordel. Les hva jeg har skrevet og prøv igjen. Jeg har aldri sagt det er fellende bevis, fatter ikke hvorfor du er så kverulerende.
The Kitten Skrevet 22. februar 2020 #16 Skrevet 22. februar 2020 (endret) 10 minutter siden, Dævendøtte skrev: Igjen, det taler ikke til hans fordel. Les hva jeg har skrevet og prøv igjen. Jeg har aldri sagt det er fellende bevis, fatter ikke hvorfor du er så kverulerende. Det kan være andre grunner til at kroppsvæskene ble funnet enn voldtekt, og det kan være andre grunner til at han løy. Skjule utroskap f.eks. Endret 22. februar 2020 av The Kitten 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. februar 2020 #17 Skrevet 22. februar 2020 15 minutter siden, The Kitten skrev: Det kan være andre grunner til at kroppsvæskene ble funnet enn voldtekt, og det kan være andre grunner til at han løy. Skjule utroskap f.eks. Har ikke sagt noe annet enn at det ikke taler til hans fordel at han løy først, for så å innrømme at han løy. Hvor vanskelig er det å lese det jeg skrev?
The Kitten Skrevet 22. februar 2020 #18 Skrevet 22. februar 2020 2 minutter siden, Dævendøtte skrev: Har ikke sagt noe annet enn at det ikke taler til hans fordel at han løy først, for så å innrømme at han løy. Hvor vanskelig er det å lese det jeg skrev? Vi har fått med oss hva du skrev. 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. februar 2020 #19 Skrevet 22. februar 2020 28 minutter siden, The Kitten skrev: Vi har fått med oss hva du skrev. Det virket ikke sånn en stund.
Note92 Skrevet 22. februar 2020 #20 Skrevet 22. februar 2020 Måtte ta avstand til innlegget i dag, derfor jeg ikke har svart. Enkelte personer tenker ikke før de skriver, og det sårer meg. Gjør egentlig ikke det til vanlig, men jeg er nok ekstra ømfintlig om dagene nå. Jeg snakket som sagt med bistandsadvokaten i går og hun ringte meg opp i dag. Hun kunne fortelle meg at grunnen til at saken var henlagt var pga resursser og antall saker Føler hele systemet svikter, hvorfor i helvete bor vi i Norge når ting ikke fungerer?! Det er klare bevis, ikke bare at han først har nektet og deretter kommet med bekreftelse om at vi har hatt sex : etter at det ble funnet DNA. I følge han er det han som er blitt voldtatt av meg, stakkars mannen...... Er ordløs, lam og ikke-fungerende. Har 3 barn som skal fungere med mammaen sin oppi alt dette også. Har ikke turt å fortalt mannen noe om samtalen med meg og advokaten, men han merket at noe var på fære i går da jeg startet å vaske hele huset mens jeg drakk 3 stk cider. Jeg er på kjøret, psykisk. Føler ikke jeg blir trodd og at jeg har funnet på alt. Han får komme unna med dette, at han har gitt meg traume, søvnløse netter, døgn med barna hvor jeg ikke har vært tilstede og arbeidsdager hvor jeg har gjemt meg for å gråte. Er det liksom greit?! Vurderer nesten å ta kontakt med noen får å presse han til å tilstå. TS. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå