AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #1 Skrevet 21. februar 2020 Hei! Jeg må bestå 5/8 fag for å komme videre til 2.året på BI, men usikker om jeg gjør det, strøk på to fag forrige semester, og om jeg ikke består, hvilke muligheter har jeg da? Er det mulig å ta opp hele 1 året? Eller? Har ikke tatt skolen så seriøst i år, blitt mye fokus på det sosiale og festing. Men er motivert nå. Anonymkode: 229fe...29b
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #2 Skrevet 21. februar 2020 Er det ikke lettere å ta 1.året på nytt i forhold til å gi til 2.året og være halvveis kompetent. Anonymkode: 848d3...6fe 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #3 Skrevet 21. februar 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke lettere å ta 1.året på nytt i forhold til å gi til 2.året og være halvveis kompetent. Anonymkode: 848d3...6fe Hva mener du? Anonymkode: 229fe...29b
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #4 Skrevet 21. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Anonymkode: 229fe...29b Blir det ikke lettere for deg om du tar første året på nytt uansett og tar studiet mer seriøst og får gode karakterer og god grunnleggende kunnskap som du kan ta med deg videre i studiet, enn å gå videre til andre året med mange kunnskapshull? Videre fag bygger på tidligere kunnskap så når du ikke har det på plass så sliter du. Anonymkode: 762e6...9ec 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #5 Skrevet 21. februar 2020 Du mister støtte fra Lånekassen om du må gå 1. året om igjen.. brett opp ermene og gjør en innsats for å bestå de fagene du har dette semestret. Anonymkode: 7d2e3...d26
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #6 Skrevet 21. februar 2020 Ai ai ai... helt ærlig, du er ferdig. Motivert nok blir du aldri Anonymkode: 02225...470 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #7 Skrevet 21. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Blir det ikke lettere for deg om du tar første året på nytt uansett og tar studiet mer seriøst og får gode karakterer og god grunnleggende kunnskap som du kan ta med deg videre i studiet, enn å gå videre til andre året med mange kunnskapshull? Videre fag bygger på tidligere kunnskap så når du ikke har det på plass så sliter du. Anonymkode: 762e6...9ec Jo, enig Men må jeg betale samme studieavgift pris om jeg tar 1 året på nytt? Anonymkode: 229fe...29b
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #8 Skrevet 21. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du mister støtte fra Lånekassen om du må gå 1. året om igjen.. brett opp ermene og gjør en innsats for å bestå de fagene du har dette semestret. Anonymkode: 7d2e3...d26 Du er forsinka viss du består mindre utdanning enn du har fått støtte til. Vi godtar eitt år med forseinking, til saman 60 studiepoeng. Blir du meir enn eitt år forsinka, misser du normalt retten til støtte. Sikker? Anonymkode: 229fe...29b 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #9 Skrevet 21. februar 2020 Ett år fulltidsstudier er 60 studiepoeng, om de ikke har lagt det opp annerledes i utdanningsprogrammet. Man kan være 60 studiepoeng forsinket og fortsatt få støtte, men ikke 61 (om det hadde fantes 1-poengfag), da må man ta nok studiepoeng til å ha 60 eller færre studiepoeng forsinkelse. Anonymkode: 65808...2ac
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #10 Skrevet 21. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ett år fulltidsstudier er 60 studiepoeng, om de ikke har lagt det opp annerledes i utdanningsprogrammet. Man kan være 60 studiepoeng forsinket og fortsatt få støtte, men ikke 61 (om det hadde fantes 1-poengfag), da må man ta nok studiepoeng til å ha 60 eller færre studiepoeng forsinkelse. Anonymkode: 65808...2ac Så man kan stryke på alt av eksamner det første året, ta opp året på nytt, og allikvell få støtte? Anonymkode: 229fe...29b
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #11 Skrevet 21. februar 2020 Altså. Hvorfor gidde å studere når studier ikke har noen plass i livet ditt? Å stryke på en eksamen kan skje alle, men når man styrker på minst 4/8, da burde du ha sett dette og droppet ut av studier underveis. Du bør starte helt på nytt igjen, mener jeg, for mange fag utdyper og bygger på hverandre. Selv om du fikk en 2'er på en eksamen og "kom deg igjennom", så har du mistet mye verdifull kompetanse. En kompetanse du bør anskaffe deg, og burde ha fått inn med teskje gjennom dette semesteret. Anonymkode: 851e5...6d0 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #12 Skrevet 21. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså. Hvorfor gidde å studere når studier ikke har noen plass i livet ditt? Å stryke på en eksamen kan skje alle, men når man styrker på minst 4/8, da burde du ha sett dette og droppet ut av studier underveis. Du bør starte helt på nytt igjen, mener jeg, for mange fag utdyper og bygger på hverandre. Selv om du fikk en 2'er på en eksamen og "kom deg igjennom", så har du mistet mye verdifull kompetanse. En kompetanse du bør anskaffe deg, og burde ha fått inn med teskje gjennom dette semesteret. Anonymkode: 851e5...6d0 Er vanlig det. Er mange som lever studielivet til det fulle det første året og glemmer helt skolen, inkludert meg. Man skaffer nye venner, er på fester, er på sosiale greier osv. Er først når man har summert hodet litt at skolen kommer av seg selv, er derfor flere tar opp året på nytt. Anonymkode: 229fe...29b 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #13 Skrevet 21. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er vanlig det. Er mange som lever studielivet til det fulle det første året og glemmer helt skolen, inkludert meg. Man skaffer nye venner, er på fester, er på sosiale greier osv. Er først når man har summert hodet litt at skolen kommer av seg selv, er derfor flere tar opp året på nytt. Anonymkode: 229fe...29b Joda, jeg ser den. Men det å følge med i timene, og av og til åpne en bok, skal være nok til å sikre seg en 3'er. Jeg har vært en sosial ape jeg også i studietiden, men jeg har aldri strøket i noen fag før. Aldri. Anonymkode: 851e5...6d0 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #14 Skrevet 21. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så man kan stryke på alt av eksamner det første året, ta opp året på nytt, og allikvell få støtte? Anonymkode: 229fe...29b Ja, men det blir ikke omgjort til stipend det året man stryker, selvfølgelig. Anonymkode: 65808...2ac
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #15 Skrevet 21. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det blir ikke omgjort til stipend det året man stryker, selvfølgelig. Anonymkode: 65808...2ac Hvor mye blir det da i stipend? Anonymkode: 229fe...29b
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #16 Skrevet 21. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, jeg ser den. Men det å følge med i timene, og av og til åpne en bok, skal være nok til å sikre seg en 3'er. Jeg har vært en sosial ape jeg også i studietiden, men jeg har aldri strøket i noen fag før. Aldri. Anonymkode: 851e5...6d0 Men du var sikkert ikke mye ute i helgene heller? Jeg har vært ute hver helg siden august, og det har nok gått uover skolen. Kost meg masse sosialt osv, og syns det er vel så viktig som skolen, skolen kan man jo alltids ta. Anonymkode: 229fe...29b
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #17 Skrevet 21. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du var sikkert ikke mye ute i helgene heller? Jeg har vært ute hver helg siden august, og det har nok gått uover skolen. Kost meg masse sosialt osv, og syns det er vel så viktig som skolen, skolen kan man jo alltids ta. Anonymkode: 229fe...29b Når jeg var student så var jeg på fest 2-3 ganger i uken. Samt trente på treningssenter, spilte fotball med gutta, bowla og gjorde ellers ting som studenter gjør. Men jeg var i det minste våken i trynet når det var undervisning, og var på skolen minst 6 timer hver dag selv om det ikke var forelesning. Men men. Deg om det. Jeg anbefaler deg å ta året på nytt. Det var mitt råd. Uansett, lykke til! Anonymkode: 851e5...6d0
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #18 Skrevet 21. februar 2020 Snakk om å kaste bort penger! Anonymkode: 53ca0...317 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #19 Skrevet 21. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når jeg var student så var jeg på fest 2-3 ganger i uken. Samt trente på treningssenter, spilte fotball med gutta, bowla og gjorde ellers ting som studenter gjør. Men jeg var i det minste våken i trynet når det var undervisning, og var på skolen minst 6 timer hver dag selv om det ikke var forelesning. Men men. Deg om det. Jeg anbefaler deg å ta året på nytt. Det var mitt råd. Uansett, lykke til! Anonymkode: 851e5...6d0 Men må jeg betale samme studieavgift om jeg går året på nytt? Mener å høre at det er billigere. Anonymkode: 229fe...29b
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #20 Skrevet 21. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Snakk om å kaste bort penger! Anonymkode: 53ca0...317 Penger er bare et tall. Anonymkode: 229fe...29b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå