Flynn Skrevet 21. februar 2020 #1 Skrevet 21. februar 2020 Er det noen her som har hatt magesår? Kan du forklare hvilke symptomer du hadde og hvordan det føltes? Jeg mistenker at jeg har fått det, har mye brennende og sviende smerter i magen, og det er veldig vondt og plagsomt. Det hjelper litt på smertene om jeg spiser litt. Men de kommer alltid tilbake.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #2 Skrevet 21. februar 2020 Hadde ubehag i magen som forsvant når jeg spiste mat. Det høres veldig lite ut som det du har. Fikk en kur på 2 uker hos legen også var det over! Anonymkode: 164e6...9e9
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #3 Skrevet 21. februar 2020 Hos meg så begynte det med svie og ubehag øverst i magen. Så utviklet det seg til sterke smerter, men en veldig spesiell smerte, øverst i magen. Hos meg gikk det ikke over av å spise. Jeg var også kvalm og hadde generelle magesmerter som kom og gikk. Jeg fikk Nexium, men det tok et par måneder før det ble merkbart bedre. Og sikkert 4 mnd før det ble bra. Etter det magesåret så tåler jeg lite før det kommer tilbake. Sterk mat, kaffe, cola/brus, nsaids ol får jeg nå vondt i magen av. Anonymkode: 3ba0d...1e1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #4 Skrevet 21. februar 2020 Magesår-bakterier kan kun påvises ved vevsprøve man tar ved en gastroskopiundrrsøkelse, vært igjennom det selv -men hadde ikke magesårbakterie. De symptomene du beskriver kan være mange forskjellig tilstander i magen, gastritt feks. da kan du få Nexium som nevnt over her. Beste er å gå til lege og konferere hva som er lurt å prøve/undersøke. Anonymkode: cfc06...390
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #5 Skrevet 21. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Magesår-bakterier kan kun påvises ved vevsprøve man tar ved en gastroskopiundrrsøkelse, vært igjennom det selv -men hadde ikke magesårbakterie. De symptomene du beskriver kan være mange forskjellig tilstander i magen, gastritt feks. da kan du få Nexium som nevnt over her. Beste er å gå til lege og konferere hva som er lurt å prøve/undersøke. Anonymkode: cfc06...390 Heliobacter Pylori påvises ved pusteprøve. Deretter blir man sendt til gastroskopi for å se hvor ille magesekken ser ut. Mener at jeg tok avføringsprøve også faktisk. Fikk en hestekur med antibiotika av diverse slag og Nexium. Smertene jeg hadde da følte jeg nederst i magen, men kom på legevakta og holdt på å svime av da han klemte meg på magesekken og lurte på om det ikke kunne være her jeg hadde vondt i stedet. Får ofte smerter i magen igjen, men gjenkjenner det og tar en Nexium så går det over. Anonymkode: 04557...199
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #6 Skrevet 21. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Heliobacter Pylori påvises ved pusteprøve. Deretter blir man sendt til gastroskopi for å se hvor ille magesekken ser ut. Mener at jeg tok avføringsprøve også faktisk. Fikk en hestekur med antibiotika av diverse slag og Nexium. Smertene jeg hadde da følte jeg nederst i magen, men kom på legevakta og holdt på å svime av da han klemte meg på magesekken og lurte på om det ikke kunne være her jeg hadde vondt i stedet. Får ofte smerter i magen igjen, men gjenkjenner det og tar en Nexium så går det over. Anonymkode: 04557...199 Jeg tok gastroskopi, men det slo ikke ut på HP. Men, det er altså så plagsomt og vondt at det stadig kommer tilbake. Jeg går fast på Nexium. Spiser du noe du ikke tåler når du får smerter i magen? For HP kommer vel ikke igjen etter en kraftig runde med antibiotika? Anonymkode: 3ba0d...1e1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #7 Skrevet 21. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tok gastroskopi, men det slo ikke ut på HP. Men, det er altså så plagsomt og vondt at det stadig kommer tilbake. Jeg går fast på Nexium. Spiser du noe du ikke tåler når du får smerter i magen? For HP kommer vel ikke igjen etter en kraftig runde med antibiotika? Anonymkode: 3ba0d...1e1 Man kan få magesår uten å ha HP også. Og man er spesielt utsatt dersom man har hatt det tidligere. Jeg har ikke bakterien i kroppen lenger, men jeg tåler lite stress (som var utløsende årsak hos meg), sterk mat og kaffe. Dersom jeg stresser mye kommer symptomene tilbake. Gikk fast på Nexium lenge helt til jeg leste at langvarig bruk kan gå utover skjelettet og gjøre det svakere, så da sluttet jeg. Opplevde ikke noen forverring etter at jeg sluttet, men tar det nå i stressende perioder og ved første symptom på at det er på vei tilbake. Anonymkode: 04557...199
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #8 Skrevet 21. februar 2020 8 timer siden, Flynn skrev: Er det noen her som har hatt magesår? Kan du forklare hvilke symptomer du hadde og hvordan det føltes? Jeg mistenker at jeg har fått det, har mye brennende og sviende smerter i magen, og det er veldig vondt og plagsomt. Det hjelper litt på smertene om jeg spiser litt. Men de kommer alltid tilbake. Du bør jo snakke med legen. Magekatarr kan gjøre veldig vondt, det er ikke det samme som magesår. Anonymkode: 16520...2da
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #9 Skrevet 21. februar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heliobacter Pylori påvises ved pusteprøve. Deretter blir man sendt til gastroskopi for å se hvor ille magesekken ser ut. Mener at jeg tok avføringsprøve også faktisk. Fikk en hestekur med antibiotika av diverse slag og Nexium. Smertene jeg hadde da følte jeg nederst i magen, men kom på legevakta og holdt på å svime av da han klemte meg på magesekken og lurte på om det ikke kunne være her jeg hadde vondt i stedet. Får ofte smerter i magen igjen, men gjenkjenner det og tar en Nexium så går det over. Anonymkode: 04557...199 Jeg fikk ikke lov å bare ta pusteprøve da denne ikke kunne si noe om pågående infeksjon og for å få medisiner for magesår må man igjennom vevsprøve. Sjekket to steder fordi jeg håpet å bare slippe unna med pusteprøve uten å ta gastroskopi. Var på Aleris for gastro til slutt, men mulig det er forskjellige rutiner da. Anonymkode: cfc06...390
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå