Gå til innhold

Helsesekretær utdanning som voksen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har jobbet som ufaglært i blomsterbutikk i flere år, men ønsker nå å utdanne meg. Jeg kunne tenke meg å bli helsesekretær eller apotektekniker. Jeg er nå 30 år. Tok vk1 helse og sosialfag i 2006. For to år siden tok jeg artium ved Folkeuniversitetet. Går det ant å ta helsesekretær eller apotektekniker via nettstudier, eller voksenopplæring? Disse utdannelsene tilbys ikke på vgs i min hjemby, og ettersom vi er etablert her ønsker vi ikke å flytte... hvor kan jeg henvende meg for å få svar på spørsmål ang dette? Fylkeskommunen, kanskje? Er det noen som har erfaring rundt dette? Bor i Troms. 

Anonymkode: c934c...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://lenas.no/nyttig-informasjon/helsesekretaerutdanning/

https://minutdanning.ostfoldfk.no/2019/11/voksenopplaering-helsesekretaer/

Kanskje det står noe her?
Jeg er utdannet helsesekretær men litt usikker på hvordan det er når du har gått videregående. Jeg tok helse og sosial, helseservice og helsesekretærlinja. Kanskje du kan ringe fylkeskommunen for å høre?

Anonymkode: a923e...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok fritak før første året siden du har det fra før, og kan starte rett på 2.året, som kalles Helseservicefag. Sjekk på Fylkeskommunens hjemmeside om det finnes voksenopplæring. 
 

Hvis ikke så er Helseservicefagene ganske enkle fag som fint kan leses som privatist, dvs uten undervisning. Da bare melder du deg til privatisteksamen via fylkeskommunens nettside, leser på egen hånd og møter opp og tar eksamen på den datoen fylkeskommunen bestemmer. Slike eksamener finner ofte sted to ganger i året.