AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #1 Skrevet 21. februar 2020 Hei! De siste 6 mnd. Har jeg vært veldig plaget med røde og irriterte øyne. Jeg har perioder hvor det er litt bedre, men aldri bra. Dagen starter alltid med nokså klare, hvite øyne(bare litt antydning til kløe), men ved slutten av dagen er øynene alltid helt røde. Det er ubehagelig og gjør at jeg føler meg sliten. Jeg har prøvd utallige typer øyedråper. Har nå funnet en som hjalp helt i begynnelsen, men som nå ikke har noen effekt lenger. En annen ting jeg har merket meg er at dersom jeg er inne hele dagen så blir de ikke så påvirket, men med en gang jeg drar noe annet sted så blir de tørre og klør. Hva kan dette komme av? Jeg er så lei av å føle meg ufresh. Finnes det noen der ute som plages med det samme, og som har noen gode råd? Jeg har forresten vært hos optiker. Alt så greit ut, og de foreslo bare å bruke øyedråper. Det kunne virke som øynene mine produserte for lite naturlige «oljer», men rådene jeg fikk hadde lite effekt. Anonymkode: 8d938...eeb
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #2 Skrevet 21. februar 2020 Kan du være blitt allergisk mot noe av øyesminken du bruker? Mascaraen eller eyeliner? Prøv evt å bytte til et helt annet merke, fortrinnsvis en som er hypoallergenic eller hva det heter. Anonymkode: 38c4f...183 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #3 Skrevet 21. februar 2020 Gå til lege. Anonymkode: d3924...fc8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #4 Skrevet 21. februar 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du være blitt allergisk mot noe av øyesminken du bruker? Mascaraen eller eyeliner? Prøv evt å bytte til et helt annet merke, fortrinnsvis en som er hypoallergenic eller hva det heter. Anonymkode: 38c4f...183 Pleier kun å sminke meg 2-3 ganger i uka, da jeg føler at sminke og sminkefjerner irriterer enda mer. Tror ikke det er hovedårsaken men det skader nok ikke å skifte til en mildere mascara uansett. Takk! TS Anonymkode: 8d938...eeb
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #5 Skrevet 21. februar 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå til lege. Anonymkode: d3924...fc8 Takk! Har vurdert det, men vært usikker på om det er noe en lege kan finne ut av når optikeren ikke gjorde det? Er student så har ikke råd til en bomtur til legen. Anonymkode: 8d938...eeb
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2020 #6 Skrevet 21. februar 2020 Bruker du skjerm mye? Da blunker du mindre enn det er meningen at du skal og de vil bli irriterte, spesielt ute. Anonymkode: 2ee29...eaa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå