Gå til innhold

Klyster svei som faen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg måtte ta klyster da jeg skal på undersøkelse nå i dag. Var microlax. Det sto på pakka at det skulle virke innen 5-20 min, men på meg virka det på sånn 2 min. Og det svei som et helvete og det kom bare masse luft og litt "suppe". Jeg ble helt nummen i hodet og måtte gå og legge meg nedpå da jeg holdt på å besvime.

Har en hemoroide som ikke gjør vondt til vanlig. Kan det være årsaken til at det var så vondt nå? Eller burde jeg høre med legen om jeg burde la være å ta den andre dosen om noen timer? 

Tilleggsopplysning er jo da at jeg er sjuk med utmattelse og smerter som dem ikke finner ut hva kommer av. 

Anonymkode: 1be69...d48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ha vært hemoroider og jeg ville ikke tatt mer hvis du får store smerter av det. Ta det gjerne opp med legen din.

Skrevet
2 minutter siden, 000VF000 skrev:

Kan ha vært hemoroider og jeg ville ikke tatt mer hvis du får store smerter av det. Ta det gjerne opp med legen din.

Takk for svar. Er bare utrolig usikker på hvem jeg skal henvende meg til. Er det stedet som skal undersøke meg eller fastlegen liksom? 

Ts

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Takk for svar. Er bare utrolig usikker på hvem jeg skal henvende meg til. Er det stedet som skal undersøke meg eller fastlegen liksom? 

Ts

Fastlegen henviser deg eventuelt videre til spesialist hvis h*n ikke finner ut av det.

Skrevet
2 minutter siden, 000VF000 skrev:

Fastlegen henviser deg eventuelt videre til spesialist hvis h*n ikke finner ut av det.

Sorry den skjønte jeg ikke helt. Mener du om fastlegen ikke finner ut at om jeg kan bruke klyster eller om hva som er årsak til hvorfor jeg er sjuk?

Ts

Skrevet

Glemte å skrive at det svir ikke nå lenger, gikk over etter sånn 10 min.

Ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Sorry den skjønte jeg ikke helt. Mener du om fastlegen ikke finner ut at om jeg kan bruke klyster eller om hva som er årsak til hvorfor jeg er sjuk?

Ts

At klysteret gjør vondt. 

Skrevet

Ringte legen og fikk beskjed av en sur dame om at jeg måtte bruke e-konsultasjon om jeg skulle spørre legen om noe. Sist jeg hadde e-konsultasjon gikk det en dag før jeg fikk svar. Kommer ikke gjennom der jeg skal undersøkes heller. Flott morgenstund...

Ts

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ringte legen og fikk beskjed av en sur dame om at jeg måtte bruke e-konsultasjon om jeg skulle spørre legen om noe. Sist jeg hadde e-konsultasjon gikk det en dag før jeg fikk svar. Kommer ikke gjennom der jeg skal undersøkes heller. Flott morgenstund...

Ts

Det er dessverre slik at legene ikke kan sitte og ta i mot masse gratiskonsultasjoner og spørsmål på telefonen dagen lang. Da hadde de i praksis ikke fått gjort stort annet. Så at du må betale for spørsmål til legen, er ikke så rart

Skrevet
5 minutter siden, Million skrev:

Det er dessverre slik at legene ikke kan sitte og ta i mot masse gratiskonsultasjoner og spørsmål på telefonen dagen lang. Da hadde de i praksis ikke fått gjort stort annet. Så at du må betale for spørsmål til legen, er ikke så rart

Det er greit, problemet er at jeg skal på undersøkelse i dag og da er det ikke mye vits i å få svar i morgen eller etter jeg har vært på timen.

Ts

Skrevet

Du kan ringe dit du skal på undersøkelse. 
Det er ganske vanlig at det kan være vondt å ta klyster. Lykke til!

Anonymkode: 96875...912

Skrevet

Jeg tenker at det kan være så enkelt som at du har en liten rift eller sprekk i huden i eller rundt endetarmen, og at dette svir når klystéren kommer inn i det. Jeg skal selv på en slik undersøkelse i dag, og har tatt klystér både i dag og i går kveld. Du har min fulle sympati :ler: 

Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for. 

Anonymkode: c683a...0ef

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan ringe dit du skal på undersøkelse. 
Det er ganske vanlig at det kan være vondt å ta klyster. Lykke til!

Anonymkode: 96875...912

Takk for svar! Ringte dit men kom ikke gjennom. Hvis det er ganske vanlig så er det vel  greit.  😅

Ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det kan være så enkelt som at du har en liten rift eller sprekk i huden i eller rundt endetarmen, og at dette svir når klystéren kommer inn i det. Jeg skal selv på en slik undersøkelse i dag, og har tatt klystér både i dag og i går kveld. Du har min fulle sympati :ler: 

Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for. 

Anonymkode: c683a...0ef

Uff, da er vi visst i samme båt.😂 Høres ut som en logisk forklaring..

Ts

Skrevet

Som nevnt over, helt normalt at det svir om du har en rift el. At du ble dårlig og svimmel er også helt normalt, kalles vasovagal reaksjon. Fortsett å tømme deg, så du får undersøkt deg ordentlig. Lykke til, du har min medfølelse :)

Anonymkode: 668a5...9b4

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som nevnt over, helt normalt at det svir om du har en rift el. At du ble dårlig og svimmel er også helt normalt, kalles vasovagal reaksjon. Fortsett å tømme deg, så du får undersøkt deg ordentlig. Lykke til, du har min medfølelse :)

Anonymkode: 668a5...9b4

Tusen takk for svar! Da tar jeg den neste og. 👍

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...