AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #1 Skrevet 20. februar 2020 Jeg er medlem i mange hundegrupper på Facebook fordi hovedinteressen min er hund. Jeg liker å lese om hunder, se på bilder og alt som publiseres. Men en ting. Det er så mange som må publisere at de har mista hunden sin. Jeg synes det er så trist fordi jeg hver dag blir påminnet at jeg også selv kommer til å miste hunden min. Jeg blir så lei meg over alle innleggene om dødsfall selv om jeg vet det er det mest naturlige ting i verden. Nå vurderer jeg å melde meg ut av alle hundegruppene på Facebook . Er det flere som også tenker dette? Eller er det bare jeg som er sær og overfølsom og nærtakende. Det blir publisert dødsfall hver dag i en eller annen hundegruppe på Facebook. Synes det bare er trist fordi jeg vil lese om alle de positive sidene med hund. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget. Anonymkode: ee794...44a
Walterwhite Skrevet 20. februar 2020 #2 Skrevet 20. februar 2020 Jeg synes du er litt sær som vil melde deg ut pga dette, og jeg synes de er litt sære fordi de har et behov for å dele dette til fremmede mennesker. Jeg skjønner hvor du kommer fra. Men kanskje det vil gjøre det litt lettere når dagen kommer, hvis du ikke bare lever i en boble hvor absolutt alt med hund er fantastisk? Også kan du trøste deg med at gleden du får er mye større enn sorgen som kommer.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #3 Skrevet 20. februar 2020 Kan skjønne hva du mener, men tenker at det er bare noe du må leve med i en slik gruppe. Er selv medlem i en rasehundgruppe, og synes slike innlegg er triste, men samtidig er det en naturlig del av det å ha hund. Samtidig vil det nok føles ganske naturlig å dele slike ting i en gruppe hvor folk virkelig forstår. Og det er ofte også andre medlemmer, som har blitt ''glad i'' den aktuelle hunden. Har en eldre hund, som inne i sin ''siste fase'', og er smertelig klar over hva vi har vente. Det føles litt godt å vite at det finnes andre der ute, som vet hvor vondt det er å miste sin aller beste venn. Andre som forstår det båndet og den sterke kjærligheten, at en hund ikke bare er en hund. Alternativt kan du jo slutte å følge gruppen, da får du ikke disse innleggene opp i nyhetsoppdateringen din i det minste. Og så kan du heller bare scrolle kjapt over, når du er inne og leser i gruppa f.eks. Anonymkode: 84965...35e
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2020 #4 Skrevet 24. februar 2020 Uff, det hadde ikke jeg orket heller. Syns det er litt for mye fokus på dødsfall generelt på facebook, en venninne jeg har som har undulater, poster også om undulatene når de dør, og hun har mange.... Anonymkode: 247fb...c5c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå