Tosca Skrevet 9. juni 2005 #1 Skrevet 9. juni 2005 Endelig! Etter å ha søkt på jobber i over et halvt år, fikk jeg drømmejobben i dag. Det er så deilig! Måtte bare si det. Det nytter å stå på!
tommeline Skrevet 9. juni 2005 #5 Skrevet 9. juni 2005 Gratulerer! Vet akkurat hvordan du har det, jeg gikk også 1/2 år før jeg fikk meg jobb.
Gjest noviri Skrevet 10. juni 2005 #6 Skrevet 10. juni 2005 jeg vil også ha jobb, hvordan klarte du det?
Tosca Skrevet 10. juni 2005 Forfatter #8 Skrevet 10. juni 2005 jeg vil også ha jobb, hvordan klarte du det? Jeg fikk jobben gjennom Manpower. I tillegg til at jeg har søkt på jobber som jeg har funnet i avisen og på nettet, har jeg tatt kontakt med flere vikarbyråer. Jeg har også hatt et kortere vikariat fo Adecco.De skaffer ikke bare vikariater, men også jobber som kan bli faste. Det er bare 20% av de ledige jobbene som blir annonsert. Resten går gjennom disse byråene, interne utlysninger og gjennom venner/kjente. Derfor er det enormt viktig å ta kontakt med byråene, og viktigst av alt, ikke la de glemme degt. Når du er registrert der må du holde kontakten. Ringe de med jevne mellomrom. Da er det større sjanse for at de velger ut deg til et oppdrag. Den jobben jeg har fått nå, starter som et vikariat for Manpower noen måneder, og hvis oppdragsgiveren er fornøyd med arbeidet mitt så får jeg fast jobb. Det er mange firmaer som tar inn folk på denne måten. Da er det lett for de å bare si opp kontrakten hvis de ikke er fornøyd, for så å få inn en annen kandidat. Så det beste rådet jeg kan gi er altså å komme i kontakt med bemanningsbyråene. Jeg har vært i kontakt med Manpower, Adecco, Proffice og Kelly. Det finnes også flere, men kommer ikke på navnene i farten.
sweetdream Skrevet 10. juni 2005 #9 Skrevet 10. juni 2005 Turi, gratulerer så mye! Hvilken jobb har du fått forresten?
Tosca Skrevet 11. juni 2005 Forfatter #13 Skrevet 11. juni 2005 Turi, gratulerer så mye! Hvilken jobb har du fått forresten? Det er en regnskapsjobb. Sikkert ikke drømmejobben for alle, men jeg liker tall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå