Gå til innhold

Pepsi Max i fasten (16:8)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Det har ikke kalorier. Med dekker søt-suget. (bedre med et glass pepsi-max, enn en sjokolade)😊

Jeg faster faktisk nå, og drikker mye pepsimax, og kutter kalorier. Noe hverdags-glede i tunge utfordringer, er for meg helt greit. Ingen blir feit av Pepsi-max, da hadde drikken blitt subsidiert og sendt til de fattigste. Men der sender vi stort sett hvete og mais i ulike former. 😶

Anonymkode: b63d2...ceb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det har ikke kalorier. Med dekker søt-suget. (bedre med et glass pepsi-max, enn en sjokolade)😊

Jeg faster faktisk nå, og drikker mye pepsimax, og kutter kalorier. Noe hverdags-glede i tunge utfordringer, er for meg helt greit. Ingen blir feit av Pepsi-max, da hadde drikken blitt subsidiert og sendt til de fattigste. Men der sender vi stort sett hvete og mais i ulike former. 😶

Anonymkode: b63d2...ceb

Det med fattige er ikke helt rett da. Vi gir ikke feks cola med sukker til fattige for å fete de opp. 
 

Men utenom den flåsete kommentaren er jeg enig i at Pepsi Max kan drikkes ved faste og det gjør det lettere å ikke sprekke. 

Anonymkode: 11229...51b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest litt om 16:8 og noen nevner autofagi. Prøver å lese litt om det også. 

Anonymkode: 71e5c...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har lest litt om 16:8 og noen nevner autofagi. Prøver å lese litt om det også. 

Anonymkode: 71e5c...6fa

Du kan drikke sukkerfri brus hvis du bare prøver å gå ned i vekt, men det gir forandringer i blodsukkernivået, så fasten brytes strengt tatt. Dermed oppnår du ikke autofagi eller de andre fordelene med fasting.

Anonymkode: 29887...9ef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det med fattige er ikke helt rett da. Vi gir ikke feks cola med sukker til fattige for å fete de opp. 
 

Men utenom den flåsete kommentaren er jeg enig i at Pepsi Max kan drikkes ved faste og det gjør det lettere å ikke sprekke. 

Anonymkode: 11229...51b

Utehevet setning:  HÆ? , hvem sin referanse peker du tilbake på?

Cola: GIR? eller mener du SELGER (i nye markeder, hvor man har målt antall kroner som et menneske har til annet enn nødvendigheter, gjennom statistiske analyser?

Anonymkode: b63d2...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan drikke sukkerfri brus hvis du bare prøver å gå ned i vekt, men det gir forandringer i blodsukkernivået, så fasten brytes strengt tatt. Dermed oppnår du ikke autofagi eller de andre fordelene med fasting.

Anonymkode: 29887...9ef

Hvis det jeg har uthevet stemmer, syns jeg det er veldig rart at Diabetesforbundet sier dette:

Quote

Noen drikker inneholder energi og sukker, mens andre kan være energifrie og har ingen påvirkning på blodsukkeret. Vann, te, kaffe, usukret mineralvann (Farris og lignende), lettbrus og lettsaft er eksempler på drikkevarer som ikke påvirker blodsukkeret. Det er likevel greit å sjekke ingredienslisten på produktet, da for eksempel enkelte typer lettbrus kan være søtet med sukker fra frukten.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan drikke sukkerfri brus hvis du bare prøver å gå ned i vekt, men det gir forandringer i blodsukkernivået, så fasten brytes strengt tatt. Dermed oppnår du ikke autofagi eller de andre fordelene med fasting.

Anonymkode: 29887...9ef

Takk for svar! Jeg drikker nok Pepsi Max. Så når jeg har holdt på med 16:8 en stund skal jeg prøve å slutte ved fasten.

Anonymkode: 71e5c...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Brunhilde said:

Hvis det jeg har uthevet stemmer, syns jeg det er veldig rart at Diabetesforbundet sier dette:

 

Her er en artikkel. Du finner mange, men jeg tok den første som kom opp :P

https://www.webmd.com/diet/news/20140917/artificial-sweeteners-blood-sugar#1

Anonymkode: 29887...9ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utehevet setning:  HÆ? , hvem sin referanse peker du tilbake på?

Cola: GIR? eller mener du SELGER (i nye markeder, hvor man har målt antall kroner som et menneske har til annet enn nødvendigheter, gjennom statistiske analyser?

Anonymkode: b63d2...ceb

Leser du ikke det du selv skriver? 

Anonymkode: 4bdb3...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar! Jeg drikker nok Pepsi Max. Så når jeg har holdt på med 16:8 en stund skal jeg prøve å slutte ved fasten.

Anonymkode: 71e5c...6fa

Jeg drakk også for mye Pepsi Max før, men er veldig stolt av hvor mye jeg har klart å kutte ned :laugh:

Jeg har merket masse fordeler ved å følge 16:8 forresten. Mer energi, bedre søvn, jevnere humør og penere hud enn jeg noen gang har hatt :)

Anonymkode: 29887...9ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utehevet setning:  HÆ? , hvem sin referanse peker du tilbake på?

Cola: GIR? eller mener du SELGER (i nye markeder, hvor man har målt antall kroner som et menneske har til annet enn nødvendigheter, gjennom statistiske analyser?

Anonymkode: b63d2...ceb

Sitat den første ab øverst: Ingen blir feit av Pepsi-max, da hadde drikken blitt subsidiert og sendt til de fattigste.

Anonymkode: 11229...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan drikke sukkerfri brus hvis du bare prøver å gå ned i vekt, men det gir forandringer i blodsukkernivået, så fasten brytes strengt tatt. Dermed oppnår du ikke autofagi eller de andre fordelene med fasting.

Anonymkode: 29887...9ef

Er det nå det er betimelig å opplyse om at menneskets blodsukkernivå ikke er en helt flat og vannrett linje over tid, uansett om mennesket inntar næring eller ikke?

Anonymkode: e4776...c82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det nå det er betimelig å opplyse om at menneskets blodsukkernivå ikke er en helt flat og vannrett linje over tid, uansett om mennesket inntar næring eller ikke?

Anonymkode: e4776...c82

Nei, klart det. På engelsk bruker de ordet "spikes", så jeg burde kanskje skrevet kraftig økning. Kraftigere enn man ønsker under en faste i alle fall :)

Anonymkode: 29887...9ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, klart det. På engelsk bruker de ordet "spikes", så jeg burde kanskje skrevet kraftig økning. Kraftigere enn man ønsker under en faste i alle fall :)

Anonymkode: 29887...9ef

Hva mener du denne spiken lages av? Drikken inneholder ingen energi. Mener du kroppen (via leveren) tømmer glukoselageret sitt fordi munnen smaker en søtsmak? Jeg antar (fordi jeg har hørt dette tullet før) du mener det er søtsmaken i munnen som da påvirker blodsukkenivået ved å enten lage energi av ingenting, eller tømmer leverens glukoselager.

Hvilken av de to teoriene velger du? 

Anonymkode: e4776...c82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du denne spiken lages av? Drikken inneholder ingen energi. Mener du kroppen (via leveren) tømmer glukoselageret sitt fordi munnen smaker en søtsmak? Jeg antar (fordi jeg har hørt dette tullet før) du mener det er søtsmaken i munnen som da påvirker blodsukkenivået ved å enten lage energi av ingenting, eller tømmer leverens glukoselager.

Hvilken av de to teoriene velger du? 

Anonymkode: e4776...c82

Jeg mener ingenting, og jeg skjønner ikke hvorfor du er så aggressiv. Ifølge ernæringsfysiologen jeg snakket med forandrer søtningsmidler bakteriefloraen i tarmen og det gjør ting med insulinnivået. Derfor ble jeg anbefalt å kun drikke kaffe eller te uten noen form for søtningsmidler. The end.

Anonymkode: 29887...9ef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ingenting, og jeg skjønner ikke hvorfor du er så aggressiv. Ifølge ernæringsfysiologen jeg snakket med forandrer søtningsmidler bakteriefloraen i tarmen og det gjør ting med insulinnivået. Derfor ble jeg anbefalt å kun drikke kaffe eller te uten noen form for søtningsmidler. The end.

Anonymkode: 29887...9ef

Om jeg var deg så ville jeg spurt denne ernæringsfysiologen om hun hadde endokrinoloisk bakgrunn, eller om hun bare hadde lest noe på nettet. :klaske: 

Det er litt for mange selvutnevnte 'ernæringsfysiologer' som sier de utroligste ting for å huke kunder.

Anonymkode: e4776...c82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her har du en omtale av studien jeg antar hun snakket om.

Hun anbefales sterkt å lese hele. Fra først til siste bokstav.

Anonymkode: e4776...c82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Om jeg var deg så ville jeg spurt denne ernæringsfysiologen om hun hadde endokrinoloisk bakgrunn, eller om hun bare hadde lest noe på nettet. :klaske: 

Det er litt for mange selvutnevnte 'ernæringsfysiologer' som sier de utroligste ting for å huke kunder.

Anonymkode: e4776...c82

Tror hun er skikkelig utdannet, for jeg fikk henvisning etter kreftbehandling. Kan naturligvis ikke være 100% sikker, men jeg tok spesifikt opp dette med autofagi og faste og fikk inntrykk av at hun visste hva hun snakket om.

Anonymkode: 29887...9ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...