AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #1 Skrevet 20. februar 2020 Dere som har hatt brudd nederst i leggen/ankelen - hadde dere noe oppfølging av fastlege etter 6ukerskontrollen med røntgen? Jeg glemte selvfølgelig å spørre. Hadde brudd i leggbein og skinnebein, helt nederst - og ble operert for seks uker siden. Nå er jeg usikker på om jeg burde innom fastlegen, evt bare for å be om en generell helsekontroll. Kunne tenke meg å sjekke vitamin i å og slikt. Jeg skal bestille time hos fysioterapeut, men er det i tillegg noe en fastlege også kan gjøre. Hvor lang tid tok det før dere kjørte bil igjen? Jeg tenker at jeg iallfall skal klare å stå på foten før jeg prøver. Anonymkode: 3f103...92a
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #2 Skrevet 20. februar 2020 Du skal på 6 ukerskontroll med røntgen og ortoped på samme klinikk. Fastlege har begrenset kunnskap om ortopedi, derfor skal du innom ortoped Anonymkode: f5030...df2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #3 Skrevet 20. februar 2020 Jeg har allerede vært der. Men glemte å spørre om jeg burde innom fastlegen min for videre oppfølging. Vet jeg hadde lavt D-vitaminnivå. Ble anbefalt å kjøpe d-vitamin tilskudd, noe som jeg har gjort. Men jeg vet ikke om det bør følges opp. Anonymkode: 3f103...92a
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #4 Skrevet 20. februar 2020 Du trenger ikke gå til fastlege for oppfølging av ankelbrudd. Det viktigste er røntgen for å se om det gror og gror riktig. Dette sjekkes på sykehus og det har du visst allerede gjort. Etterhvert kan du jo kontakte fastlege dersom du synes noe virker rart. Husk at det kan ta mange måneder før ankelen ikke er vond, stiv eller hoven. D-vitamin kan sjekkes etter tre mnd behandling hvis du husker på det. De fleste i Norge har D vitaminmangel på vinteren. Anonymkode: 4972e...6f8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå