Gå til innhold

Kutte kontakt med familiemedlem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har kuttet kontakten med et familiemedlem? Hvordan gjør dere det i situasjoner der man må være sammen.. altså familieselskap eller lignende hvor dere møtes

Har dessverre kommet til det punktet at jeg ser meg nødt til å få en person ut av livet mitt.. men vet at jeg aldri vil kunne unngå vedkommende fullstendig 

Anonymkode: 805ed...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg skjønner det godt, TS, har gjort det samme sjølv for å unngå å bli gal og støtter deg 100%.

Jeg bruker konseptet som heter "sunn avstand"; det betyr at du har kontakt med personen i den grad at forholdet blir sunt. Noen personer har du lyst til å treffes hver dag, andre en dag i uka, noen en gang i året og andre ALDRI (som jeg tror er ditt tilfelle her).

Når dere møtes, lat som om du ikke har sett personen, fokuser på å prate med dem du liker/har noe til felles. Er det umulig å unngå personen du misliker, si "hei" på en høflig måte og gå videre. Du MÅ ikke stå der og late som om du bryr deg, det er viktigere å ta vare på din mental helse, det er ikke sunt å ha kontakt med noen som gjør at du føler deg uvel. Lykke til videre!

Endret av blomsteriskogen
skrivefeil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det med et halvsøsken. Vi har ikke vokst opp sammen, og er ulike. Er også noen år i aldersforskjell. Vi treffes hos vår felles forelder en gang i året, det betyr mye for vår forelder. Snakker høflig sammen. Det går bra nå, men var et himla styr når det sto på som verst. Grunnen til at jeg ønsket å bryte kontakt, var at vi er for forskjellige. Søskenet ønsket ikke å bli motsagt, jeg ønsket ikke å jatte med uansett hva som ble sagt. Jeg er fullt klar over at jeg også er sær. 

Anonymkode: 23405...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kuttet kontakt med store deler av familien og slekta fordi jeg orker ikke det gnålet om at blodsbånd er tykkere enn vann, samt at mange av dem har aldri brydd seg noe særlig om meg, og samtaler alltid har gått i retning hale ut ting om meg og hakke på det. Jeg har aldri vært bra nok for å si det slik. Høflige bursdagshilsinger og nada annet er ikke noe for meg.

Noen har sikkert diktet opp en hel del rare bortforklaringer de bruker for å forklare manglende kontakt med meg overfor andre. Har hørt om noe av det og det henger ikke på grep i det hele tatt. Langt unna hvem jeg er liksom.

Anonymkode: c2890...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår personen og svarer kun hvis den snakker til oss. Ellers har vi ingen kontakt men oppfører oss ikke fiendtlig mot den. Det ikke ut til at de andre i familien reagerer på det i det hele tatt. Bedre dette enn høylytt krangling. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2020 den 11.57, AnonymBruker skrev:

Noen her som har kuttet kontakten med et familiemedlem? Hvordan gjør dere det i situasjoner der man må være sammen.. altså familieselskap eller lignende hvor dere møtes

Har dessverre kommet til det punktet at jeg ser meg nødt til å få en person ut av livet mitt.. men vet at jeg aldri vil kunne unngå vedkommende fullstendig 

Anonymkode: 805ed...0ef

hva er grunnen til at du ikke vil ha kontakt med den personen da??? Jeg syns jo at man bør gjøre sitt beste for å unngå å kutte ut familien.. En kan jo ikke bare kutte ut folk for bagateller heller?? Kanskje i perioder  men..??

Anonymkode: 5424f...c96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hilser høflig og unngår situasjoner hvor vi må snakke med sammen, sitter feks ikke ved siden av hverandre. Går fint det. 

 

Anonymkode: 4ad92...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du kutte kontakt? Du ble født inni den familien av en grunn. Av å tilbringe tid med egen familie kan man ofte få brytet opp en del sider og barierer i seg selv som er låst fast. Man lærer på et dypere plan.

Hvorfor kom du i den familien eller i familie med en du ønsker å kutte i kontakt med? Kan det være en større mening, og noe DU (dere) skal lære av hverandre? Kutter du kontakt får du selv ikke på et sjelsplan ikke lært denne delen av livet som du kom hit for å gjøre. Du kom ikke hit bare for å jobbe, men også for å kjenne på følelser og utfordringer.
 

Anonymkode: 1b3d7...673

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil det gå for den du kutter kontakt med? Tomt? Tenk på konsekvensene som kan være langt mer alvorligere enn det du innser selv.

Anonymkode: 1b3d7...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun kontakt med min mor av og til 🙂 De andre føler jeg null behov for, noen år siden vi møttes. Blir i begravelser som regel.

Men viktig å fjerne negative mennesker rundt seg som kun bryter deg ned.

Anonymkode: a668b...296

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du kutte kontakt? Du ble født inni den familien av en grunn. Av å tilbringe tid med egen familie kan man ofte få brytet opp en del sider og barierer i seg selv som er låst fast. Man lærer på et dypere plan.
 

Anonymkode: 1b3d7...673

Man velger ikke sine foreldre.

Man velger ikke sine søsken.

🙂

Anonymkode: a668b...296

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du kutte kontakt? Du ble født inni den familien av en grunn. Av å tilbringe tid med egen familie kan man ofte få brytet opp en del sider og barierer i seg selv som er låst fast. Man lærer på et dypere plan.

Hvorfor kom du i den familien eller i familie med en du ønsker å kutte i kontakt med? Kan det være en større mening, og noe DU (dere) skal lære av hverandre? Kutter du kontakt får du selv ikke på et sjelsplan ikke lært denne delen av livet som du kom hit for å gjøre. Du kom ikke hit bare for å jobbe, men også for å kjenne på følelser og utfordringer.
 

Anonymkode: 1b3d7...673

Jeg tenker at folk nok fint lever uten å lære mer og dypere om den "større meningen" med ting som fysisk eller psykisk vold, omsorgssvikt, overgrep eller tortur. Hvis målet med livet er å "på et sjelsplan" lære å godta, "kjenne på utfordringene" og lære å "bryte egne barrierer" ved for eksempel voldtekt, tipper jeg det er mange som like gjerne vil slippe å leve i det hele tatt. 

Jeg synes du skal være EKSTREMT forsiktig med å legge ansvaret for families uakseptable oppførsel på de som var (eller kanskje til og med fortsatt er) barn som har måttet eller fortsatt må leve under uakseptable familieforhold. Jeg vet ikke om du forstår hvor kynisk, manipulerende og kald du framstår i innleggene dine, men jeg hadde skammet meg over å skrive sånn du gjør til et annet menneske hvis jeg var deg. 

Anonymkode: 696a5...18f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker at folk nok fint lever uten å lære mer og dypere om den "større meningen" med ting som fysisk eller psykisk vold, omsorgssvikt, overgrep eller tortur. Hvis målet med livet er å "på et sjelsplan" lære å godta, "kjenne på utfordringene" og lære å "bryte egne barrierer" ved for eksempel voldtekt, tipper jeg det er mange som like gjerne vil slippe å leve i det hele tatt. 

Jeg synes du skal være EKSTREMT forsiktig med å legge ansvaret for families uakseptable oppførsel på de som var (eller kanskje til og med fortsatt er) barn som har måttet eller fortsatt må leve under uakseptable familieforhold. Jeg vet ikke om du forstår hvor kynisk, manipulerende og kald du framstår i innleggene dine, men jeg hadde skammet meg over å skrive sånn du gjør til et annet menneske hvis jeg var deg. 

Anonymkode: 696a5...18f

Nå er voldtek, omsorgssvikt og tortur noe annet og ikke det jeg siktet til i posten min. Men dersom TS velger å kutte kontakt med familiemedlem bare på grunn av filleting som "liker ikke den personen", ikke på grunn av noe alvorlig som voldtekt, synes jeg det er unødvendig

Anonymkode: 1b3d7...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...