Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Har ikke vært på så mange dater, men de jeg har vært på har gått helt greit. Vet hva jeg skal snakke om, men det er sykt lett å glemme nye av det man hadde tenkt å spørre/snakke om. Noen som kjenner seg igjen? Tips til hvordan man kan huske å ikke glemme? 😂

Anonymkode: 541d4...901

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare vær deg selv. En date er jo tross alt bare en samtale mellom to personer. Det er ikke et intervju eller en forestilling.

Anonymkode: a9d3a...0e9

Skrevet

Neinei, men lett at det blir så stille 😛

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neinei, men lett at det blir så stille 😛

Da kan du jo forberede deg på et tema og hvis det blir stille starte en samtale om temaet:

"Hva synes du om ...... " (noe fra nyhetene, sport etc)

"Jeg driver med langrenn og hund, hvilke hobbier har du?"

"Mitt favorittreisemål er Spania. Hvilke steder har du vært på ferie som du har likt ekstra godt"

Så planlegger du hva du vil si selv om temaet, slik at hvis han ikke responderer, kan du snakke litt. Da vil de aller fleste bli engasjert og komme med egne meninger.

Anonymkode: a9d3a...0e9

Gjest Familytree
Skrevet

Husk stikkordene til spørsmålene, ikke hele setningen😉 Lykke til!

Skrevet

Bare dropp å tenk på forhånd hvilke spørsmål du må stille osv. La samtalen flyte av seg selv, så får du kanskje vite veldig mye interessant om den personen som du ikke hadde fått vite dersom du stilte spørsmål som om at det er et jobbintervju. Om det lett blir veldig stille så har du kanskje ikke møtt noen som det virkelig klaffer med. Et annet tips er å gjøre aktivitieter på date i stedet for å ta en kaffe om du ikke kjenner vedkommende så godt, for om dere bowler eller spiller minigolf eller noe sånt så kan dere snakke om selve spillet og det blir mindre trykkende stillhet. Og så er det lurt å øve seg på å være komfortabel i stillheten. Jeg har selv lite problem med det folk kaller kleine stillheter, men for meg bare stillheter fordi jeg er komfortabel i dem, og det har jeg fått bemerket mange ganger som en svært positiv egenskap fordi man oppleves som jordnær og behagelig.

Anonymkode: 4d25a...91d

Skrevet

Det skal ikke være noe avhør. Om du har sjekket ut litt på forhånd om mdere har felles interesser osv (som man bør gjøre, ellers kan man like godt droppe date), så er det bare å snakke om det. La samtalen flyte naturlig. Om man glemmer noe så kan man spørre om det neste gang.

Også enig ang å gjøre noe aktivt på første date, da er det mye mindre sjanse for klein stemning. (sier jeg som skal på middagsdate som første date i dag...😅)

Anonymkode: e9a01...4d0

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal ikke være noe avhør. Om du har sjekket ut litt på forhånd om mdere har felles interesser osv (som man bør gjøre, ellers kan man like godt droppe date), så er det bare å snakke om det. La samtalen flyte naturlig. Om man glemmer noe så kan man spørre om det neste gang.

Også enig ang å gjøre noe aktivt på første date, da er det mye mindre sjanse for klein stemning. (sier jeg som skal på middagsdate som første date i dag...😅)

Anonymkode: e9a01...4d0

Mange som ikke vil spise eller drikke noe på første date, ikke så fan av det jeg heller 😛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...