AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #1 Skrevet 20. februar 2020 Har en gutt på 9 som kjeder seg så utrolig i vinterferien. Alle vennene er borte og vi jobber. Han har aldri vært den som leker alene, litt for vant til å ha venner rundt. Tv/spilling er han lei Av etter 30 min, også går han på veggen. Han gleder seg til ferien er over, og han endelig har noe å gjøre. Han får noen oppgaver og leser litt, men 6 timer om dagen blir lenge for han.. Vet ikke helt hva jeg ønsker, men kanskje noen har noen tips til hva deres barn gjør når de har ferie og er alene hjemme. Anonymkode: 6c48e...b68
LeneXCII Skrevet 20. februar 2020 #2 Skrevet 20. februar 2020 Ingen har vondt av å kjede seg litt, det er mangelvare i dagens samfunn 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #3 Skrevet 20. februar 2020 1 minutt siden, LeneXCII skrev: Ingen har vondt av å kjede seg litt, det er mangelvare i dagens samfunn Glemte jo selvfølgelig å skrive at jeg vet det, men en hel uke og 3 uker til sommeren synes jeg blir for lenge i strekk (og ja, jeg er sjalu, skulle gjerne hatt tid til å kjede meg 😂) Anonymkode: 6c48e...b68 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #4 Skrevet 20. februar 2020 Kan han lage middag, bake kake eller lignende? Anonymkode: 8a099...e02 1
Hulderen Skrevet 20. februar 2020 #5 Skrevet 20. februar 2020 Hva med å sende ham på SFO? De har vel et tilbud?
LeneXCII Skrevet 20. februar 2020 #6 Skrevet 20. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Glemte jo selvfølgelig å skrive at jeg vet det, men en hel uke og 3 uker til sommeren synes jeg blir for lenge i strekk (og ja, jeg er sjalu, skulle gjerne hatt tid til å kjede meg 😂) Anonymkode: 6c48e...b68 Dere får finne på noe da, dra på turer og finn på noen aktiviteter. Det hviler jo et ansvar på deg som forelder å skape engasjement og interesse 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #7 Skrevet 20. februar 2020 Er han alene hjemme når dere foreldre jobber? Anonymkode: 843c3...eda
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #8 Skrevet 20. februar 2020 4 minutter siden, LeneXCII skrev: Dere får finne på noe da, dra på turer og finn på noen aktiviteter. Det hviler jo et ansvar på deg som forelder å skape engasjement og interesse Oh yes, og det gjør vi selvfølgelig når vi også har ferie/ettermiddager 😉 Men som sagt så var spørsmålet tips i forhold til hva andres barn gjør. Anonymkode: 6c48e...b68
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #9 Skrevet 20. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Oh yes, og det gjør vi selvfølgelig når vi også har ferie/ettermiddager 😉 Men som sagt så var spørsmålet tips i forhold til hva andres barn gjør. Anonymkode: 6c48e...b68 Er sønnen deres alene fra tidlig morgen til 16-tiden hele denne uken? Anonymkode: 843c3...eda
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #10 Skrevet 20. februar 2020 6 minutter siden, Hulderen skrev: Hva med å sende ham på SFO? De har vel et tilbud? Har snakket litt om det, så mulig vi forsøker å kjøpe dagplass til sommeren. Anonymkode: 6c48e...b68
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #11 Skrevet 20. februar 2020 Ser alle vennene er borte, men kunne det gått an å være sammen med noen han ikke er så mye sammen med til vanlig? Vi har en foreldregruppe for trinnet på facebook, jeg ville lagt ut en melding der og spurt om det er noen andre som kjeder seg som kunne tenke seg å komme og være sammen med ham. I sommerferien er det litt forskjellig de kan være med på her, som forskerskole, turning eller sommerklubb i regi av speideren (må ikke være medlem). Sjekk om det er noe sånt der dere bor? Anonymkode: cfbed...a58 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #12 Skrevet 20. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er sønnen deres alene fra tidlig morgen til 16-tiden hele denne uken? Anonymkode: 843c3...eda Som skrevet i hovedinnlegget så er han 6 timer "alene" delvis sammen med storesøster. Og nei, det er ikke hennes ansvar. Jeg ønsker tips om hva jeg kan tipse han om å gjøre.. ikke hva dere mener er korrekt eller ikke av oss foreldre. Anonymkode: 6c48e...b68
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #13 Skrevet 20. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Som skrevet i hovedinnlegget så er han 6 timer "alene" delvis sammen med storesøster. Og nei, det er ikke hennes ansvar. Jeg ønsker tips om hva jeg kan tipse han om å gjøre.. ikke hva dere mener er korrekt eller ikke av oss foreldre. Anonymkode: 6c48e...b68 Bra han har søsteren hjemme en del av tiden, da. Anonymkode: 843c3...eda
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #14 Skrevet 20. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser alle vennene er borte, men kunne det gått an å være sammen med noen han ikke er så mye sammen med til vanlig? Vi har en foreldregruppe for trinnet på facebook, jeg ville lagt ut en melding der og spurt om det er noen andre som kjeder seg som kunne tenke seg å komme og være sammen med ham. I sommerferien er det litt forskjellig de kan være med på her, som forskerskole, turning eller sommerklubb i regi av speideren (må ikke være medlem). Sjekk om det er noe sånt der dere bor? Anonymkode: cfbed...a58 Takk, det var ett godt forslag. 😀 Helt sikkert andre også som sitter i samme situasjon. Anonymkode: 6c48e...b68
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #15 Skrevet 20. februar 2020 Jeg hadde sjekket om han kunne besøke noen i familien eller noen han ikke var så mye sammen med til vanlig. Ev. spurt sfo om det gikk an å kjøpe en plass der en dag eller to nå. Hva gjorde han i vinterferien i fjor? Og høstferien? Anonymkode: 5dbab...ad2 2
Gjest theTitanic Skrevet 20. februar 2020 #16 Skrevet 20. februar 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en gutt på 9 som kjeder seg så utrolig i vinterferien. Alle vennene er borte og vi jobber. Han har aldri vært den som leker alene, litt for vant til å ha venner rundt. Tv/spilling er han lei Av etter 30 min, også går han på veggen. Han gleder seg til ferien er over, og han endelig har noe å gjøre. Han får noen oppgaver og leser litt, men 6 timer om dagen blir lenge for han.. Vet ikke helt hva jeg ønsker, men kanskje noen har noen tips til hva deres barn gjør når de har ferie og er alene hjemme. Anonymkode: 6c48e...b68 Hva med å trene? Sykle? Tur?
Alvario Skrevet 20. februar 2020 #17 Skrevet 20. februar 2020 Forstår godt han kjeder seg. Det er jo veldig lange dager for en 9 åring som er hjemme alene uten noe kontaktnett i løpet av dagen. Personlig hadde jeg syntes at det var for mye alenetid, og det hadde ikke vært aktuelt at min 9 åring skulle være alene hjemme så mye-men ungene er jo forskjellige! Dere har ikke mulighet til å ta litt avspassering eller noe par timer i løpet av dagen? Flere steder har fine aktivitetstilbud som fotball/håndball/innebandy-skole, kodeklubb eller lignende. Kanskje han har noen venner eller familie litt lenger vekke han kunne reist en dag til? Ville absolutt søkt han inn i SFO i sommer😊 Hjemme alene aktiviteter: bygge fort i stua, evnt sette opp ett lite innetelt/festivaltelt. Min 9 åring bygger ennå lego og hadde fint aktivert seg med det, det er også mange tuper modellfly m.m det er spennende å bruke tid på å sette sammen. 1
LeneXCII Skrevet 20. februar 2020 #18 Skrevet 20. februar 2020 TS, hva med ski? Vet ikke hvordan der er med snø der dere bor, men slalåmbakkene er vel åpne! Vår datter på omtrent samme alder er veldig glad i å gå på ski, mest langrenn 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #19 Skrevet 20. februar 2020 Litt avhengig av hva dere foreldre jobber med, men kan han være med på jobb? Jeg elsket det som barn. Anonymkode: fd5ea...2e9 1
Sophie-Ann Skrevet 20. februar 2020 #20 Skrevet 20. februar 2020 Her arrangeres det håndballskole, så min datter er borte fra 09-15 man-ons. Har de noe lignende hos deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå