Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2002 #1 Skrevet 9. september 2002 Går det an å rigge et anlegg i kirken og spille Mendelssohns marsj fra cd? Jeg synes denne melodien er så utrolig flott, men ikke på kirkeorgel! Synes den blir så tam..
Augustbrud02 Skrevet 9. september 2002 #2 Skrevet 9. september 2002 Personlig synes jeg vel ikke dette er noen god løsning, da jeg synes levende musikk er flottest i kirken. Har selv Mendehlsson på CD, men synes den faktisk er finere på orgel jeg. Dessuten avhenger det veldig av hvem som er organist. Men hvis du/dre virkelig ønsker å bruke CD, bør dere spørre presten om dette i forkant.
orakel Skrevet 9. september 2002 #3 Skrevet 9. september 2002 Ja, det går fint ann å gjøre det. Vi gjorde det selv i en bisettelse. MEN - Det må være et skikkelig anlegg og det MÅ prøves ut på forhånd, for det kan jo hende at akustikken i kirken ikke passer til anlegget, eller at dere finner ut at det ikke var så fint likevel, så du må ha en backup plan. Hvis dere prøver dette ut i god tid på forhånd har dere jo litt tid til å tenke på. Forhør deg med de ansvarlige om det allerede eksisterer et anlegg eller om dere kan få prøve ut dette. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå