Gå til innhold

"bonus"mor har tatt fra meg mye..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Valgte å legge denne under "vi som sørger" for at det er den mest passende kategorien.

Jeg har da hatt en "bonus"mor siden starten av tenårene. Nå er jeg og mine søsken godt voksne.

Ettersom årene har gått, har jeg og pappa sklidd fra hverandre og fått et dårligere forhold. Mye på grunn av hennes manipulering. Jeg orker nesten ikke besøke pappa lenger, for hun gjør det så utrivelig hver eneste gang jeg og/eller mine søsken er på besøk. Vi har funnet oss i alt for mye av denne dama, og det er mye på grunn av at vi ikke ønsker sur stemning når vi er der på besøk. Man kan jo heller aldri sette henne på plass - da gjør hun seg selv til et offer, sutrer til pappa og får han på sin side sånn at jeg/søsken blir uglesett.

Hun kan gjerne pakke inn veldig sårende kommentarer som humor, og hun vet godt at det sårer. Hun har gått langt over streken mange ganger, og hun elsker det. Opplever også å blitt latterliggjort mye foran annen familie, venner og bekjente. Pappa ler gjerne med, han skjønner ikke at hun gjør det av ren ondskap. Mine søsken og deres samboere gruer seg også hver gang de skal besøke pappa, fordi at de opplever det samme.

Nå har jeg faktisk mistet helt lysten på å besøke han. (Det er vel kanskje hennes mål/ ønske?)
Han har selv blitt ganske annerledes. Alle samtalene vi har hatt med pappa om hvordan vi opplever henne er til ingen nytte. Han tar henne i forsvar hele tiden. Jeg har også ved en anledning sagt ifra til henne at oppførselen hennes ikke er ok, men hun tok det ikke til seg. Det er nesten umulig å få være med pappa på tomannshånd, og det er ganske trist. Hadde vi endelig kunne fått tid alene sammen så skulle jeg gjerne ha besøkt han oftere.

Det som også er trist, er at hun har klart å manipulere andre familiemedlemmer til å tro at jeg er den som lager problemer. Det har også ført til at jeg har et nesten ikke-eksisterende forhold til de, fordi at de har fått et dårlig inntrykk av meg pga ting hun har liret av seg.. Hun klarer å vri alt til sin fordel og bruker det for alt det er verdt. Føler meg utfryst. Jeg er så frustrert og lei meg over at det har blitt sånn at jeg praktisk talt har gitt opp å ha et godt forhold til pappa og familiemedlemmer på hans side... Har du noen støttende ord eller gode råd? Tusen takk på forhånd.

Anonymkode: 17321...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk at faren din har latt alt skje, latt dama styre. Han er like mye en dott som stemor er fæl.

Anonymkode: a2d36...918

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo faren din som svikter her da. Men barn har en tendens til å forsvare sine egne foreldre, noen til og med langt inn i voksenlivet. 

Anonymkode: 6af86...91f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tror nok din far og bonusmor er ganske så like. Og skulle ikke hatt barn fra tidligere forhold, men holdt til hverandre bare de to hvis de skal ødelegge barns liv sånn. 

 

Er selv bonusmamma til en, og jeg skal gjøre så godt jeg kan for at ho skal trives ilag med meg. Blir ekstra motivert til å gjøre det bedre når jeg leser sånn som dette🤯

Anonymkode: 108d5...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som min stemor. Hun hjernevasket far min, og nå er det snart 30 år siden vi har hatt noe med hverandre å gjøre. Menn kan være sykt svake for husfreden...

Anonymkode: 14584...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg er mor og kan trygt si at selv ikke den mest sjarmerende mannen i hele verden kunne holdt meg unna barna mine. Det båndet lar jeg ingen bryte. Og det blir for lett å skylde på kjønn all den tid det finnes en haug med menn som gjør hva som helst for å holde kontakten med barna sine etter brudd.

Ingen fortjener å oppleve det du har gjort og jeg håper du velger å bruke livsenergien din på de familiemedlemmene som vil deg vel og som synes du er verdt å prioritere. Far og stemor kan du ikke gjøre noe med.

Endret av NymeriaRhoynar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.2.2020 den 18.21, AnonymBruker skrev:

Husk at faren din har latt alt skje, latt dama styre. Han er like mye en dott som stemor er fæl.

Anonymkode: a2d36...918

Ja !    Og det er forsåsidt dere (du+søsken) også, som ikke har tatt et skikkelig oppgjør med faren deres om dette. Virker som dere er veldig konfliktsky hele gjengen. 

Av og til må ting bli litt ubehagelige før det blir bedre, våg å ta tak i ting.

Anonymkode: b1fc4...a7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...