Gjest Darcy Skrevet 17. juni 2005 #21 Skrevet 17. juni 2005 Jeg er heller ikke spesielt begeistret for barn. Så får andre mene akkurat hva de selv ønsker om det.
Malie Skrevet 20. juni 2005 #22 Skrevet 20. juni 2005 Får litt vondt inni meg når eg leser 'eg liker ikke unger,eg er ikke glad i unger? Hva er nå det for en innstilling da? Godtar fullt og helt at ikke alle vil ha barn, men godta nå at det er de som VIL ha barn da!! Ville aldri vært foruten min sønn, nå fyller han snart ni. Hadde ikke vært det samme med en hund akkurat...
Gjest Smarties - ikke innlogget Skrevet 20. juni 2005 #23 Skrevet 20. juni 2005 Malie; jeg syns det er koselig med barn, jeg. Det er vel ingen her som ikke respekterer at andre vil ha barn. Saken er vel heller at det faktisk finnes de som IKKE vil ha barn (heller en hun, i dette tilfellet, hehe..). Syns det er flott at folk vil ha barn, jeg :-) Det jeg derimot IKKE syns er så flott, er at "alle" ser ut til å ta det som en selvfølge at JEG også vil..
Gjest kenneth Skrevet 20. juni 2005 #24 Skrevet 20. juni 2005 Får litt vondt inni meg når eg leser 'eg liker ikke unger,eg er ikke glad i unger? Hva er nå det for en innstilling da? Godtar fullt og helt at ikke alle vil ha barn, men godta nå at det er de som VIL ha barn da!! Ville aldri vært foruten min sønn, nå fyller han snart ni. Hadde ikke vært det samme med en hund akkurat... Ja, hvem er det som egentlig ikke godtar at folk vil ha barn her? Foreslår at du leser grundigere før du slenger i vei et svar fullspekket med svada og selvmotsigelser. Nei, det ville ikke vært det samme med en hund. En hund er som kjent et dyr. Et barn (av den typen vi diskuterer her) er et menneske. Det er et velkjent faktum at det finnes ulikheter mellom de to.
Gjest mitu Skrevet 20. juni 2005 #25 Skrevet 20. juni 2005 Jeg hater også unger. Uff, de er så masete, og barnehysteriet i dette landet er kvalmt. Du som sa "hadde ikke vært det samme med en hund eller katt": Det er nettopp derfor vi barnefri liker dem! De er ikke som barn! Så hold kjeft og dull med ungene dine, så duller vi med dyra våre!
Cata Skrevet 22. juni 2005 #26 Skrevet 22. juni 2005 Syns det er flott at folk vil ha barn, jeg :-) Det jeg derimot IKKE syns er så flott, er at "alle" ser ut til å ta det som en selvfølge at JEG også vil.. Enig! Har aldri ønsket meg unger og nå begynner jeg å bli såpass gammel at det ikke er særlig aktuelt. (Kan kanskje få, men spesielt lurt er det nok ikke -nå.) Og det irriterer meg at "alle" må uttale seg negativt om det. At jeg ikke er spesielt begeistret for unger og har tatt konsekvensene av det er da ikke noe andre har noe med, -så lenge ikke jeg kritiserer deres valg. Selv pleier jeg si at det er sikkert best både for barna mine og meg at jeg aldri fikk dem. Synes forøvrig det er merkelig at unger ofte ser ut til å like meg? Tenkte at de måtte ha såpass "radar" at de skjønte at "den damen er ikke noen morsom lekekamerat", men neida... En annen ting som er litt interessant er at både min mor og bestemor har det litt på samme måten som jeg: ingen av dem har vært spesielt begeistret for små unger. Derimot synes vi alle at unger kan være OK når de begynner å komme opp i skolealder og blir lettere å snakke med.
Gjest artig det der Skrevet 24. juni 2005 #27 Skrevet 24. juni 2005 Jeg ser ganske mange sånne litt patetiske damer i femtiåra som bor aleine med en masse helvetes små tibetanske teppepissere... Bruker en formue på alt mulig stæsj til kjøterne sine, og reiser land og strand rundt for å stille dem ut. De er stort sett skikkelig grinete, går på lykkepiller hele hurven, er skilt for mannen orka ikke mer av bikkjene og å reise rundt.
Fr.Friik Skrevet 24. juni 2005 #28 Skrevet 24. juni 2005 Ja du er nok desverre unormal. Men for all del, det finnes mange damer der ute som lever med kattene sine. Eller hundene. Trist tilværelse synes jeg. Jeg kan tenke meg at de samme damene synes at de som lever et familieliv har en trist tilværelse.
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 24. juni 2005 #29 Skrevet 24. juni 2005 Får litt vondt inni meg når eg leser 'eg liker ikke unger,eg er ikke glad i unger? Hva er nå det for en innstilling da? Godtar fullt og helt at ikke alle vil ha barn, men godta nå at det er de som VIL ha barn da!! Ville aldri vært foruten min sønn, nå fyller han snart ni. Hadde ikke vært det samme med en hund akkurat... Går det an å være mer selvmotsigende?? Så man skal godta at folk vil ha barn sier du? Gir det folk som vil ha barn automatisk rett til å kritisere folk som ikke vil ha barn? For du er klar over at det er det du gjør ikke sant.......
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 24. juni 2005 #30 Skrevet 24. juni 2005 Syns det er flott at folk vil ha barn, jeg :-) Det jeg derimot IKKE syns er så flott, er at "alle" ser ut til å ta det som en selvfølge at JEG også vil.. Enig. Det virker som det ikke er lov å ikke like eller ønske seg unger.
Gjest gjest1 Skrevet 25. juni 2005 #31 Skrevet 25. juni 2005 Jeg er mer glad i katter enn hunder og unger, så det så! Men blir vel sikkert "voksen nok" til å like dem best om noen år (Stort hus, mange unger, volvo og en golden retriver)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå