AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #1 Skrevet 18. februar 2020 Hvor lang tid tok det før dere fikk deres diagnose? Hva måtte dere gå igjennom? Anonymkode: 3faa5...d06
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #2 Skrevet 18. februar 2020 Fra jeg ble akutt syk tok det 1 1/2 år før diagnose, men var mye syk i 2-3 år før det smalt, men var ikke hos lege før jeg ble akutt dårlig for 2 år siden. Jeg ble bare veldig veldig sjuk med masse intense symptomer over natta, så disse ble sjekket ut en etter en, jeg skjønte ikke at det kunne være ME før legen sa det etter 1 1/2 år. Da hadde jeg vært igjennom gastroskopi, CT av mage, vært hos Indremedisiner, EKG, Holter-registrering, arbeidsEKG, ultralyd av hjertet, Psykolog på DPS, ØNH spesialist, MR av hode, nevrolog, MR av nakke. I tillegg alskens blodprøver og avføringsprøver. Venter nå på «second opinion» på diagnosen på Aker sykehus. Anonymkode: 10304...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #3 Skrevet 19. februar 2020 Dytter opp denne, håper du får flere svar. Anonymkode: 10304...cd9 1
Isabella99 Skrevet 20. februar 2020 #4 Skrevet 20. februar 2020 På 18.2.2020 den 23.36, AnonymBruker skrev: Fra jeg ble akutt syk tok det 1 1/2 år før diagnose, men var mye syk i 2-3 år før det smalt, men var ikke hos lege før jeg ble akutt dårlig for 2 år siden. Jeg ble bare veldig veldig sjuk med masse intense symptomer over natta, så disse ble sjekket ut en etter en, jeg skjønte ikke at det kunne være ME før legen sa det etter 1 1/2 år. Da hadde jeg vært igjennom gastroskopi, CT av mage, vært hos Indremedisiner, EKG, Holter-registrering, arbeidsEKG, ultralyd av hjertet, Psykolog på DPS, ØNH spesialist, MR av hode, nevrolog, MR av nakke. I tillegg alskens blodprøver og avføringsprøver. Venter nå på «second opinion» på diagnosen på Aker sykehus. Anonymkode: 10304...cd9 Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #5 Skrevet 20. februar 2020 Hos meg gikk det 2,5 år. Men hadde vært syk 8 måneder før utredningen startet. I løpet av 2,5 år hadde jeg vært innom CT av abdomen, MR av hodet og rygg, psykolog gjennom DPS, EKG, belastningsEKG, Holter, ultralyd av lymfer, hjerte, skjoldbruskkjertel, bukspyttkjertel og galler, før diagnosen var et faktum hos overlege i nevrologi. Det er vel blitt tappet nesten 40 glass blod fra meg gjennom disse årene. Samt flere runder med avføringsprøver. Nesten samme rute som vedkommende ovenfor. Og forsåvidt en "nødvendig" rute for å kunne utelukke annen sykdom, for at ME-diagnosen kan settes. Anonymkode: 184ba...731
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #6 Skrevet 20. februar 2020 Jeg ble syk, og måtte gjennom mange år med sykemelding og aap før jeg ble henvist til Haukeland for utredning. Der var jeg i 3 dager og fikk diagnosen 3 dagen. Jeg måtte vente nesten 1 år på utredningen, men etter å ha mast mye på sykehuset kom jeg inn et halvt år før. Husker ikke helt hvordan dagene var, men ca slik: dag 1: samtale med lege og psykriater dag 2: EKG og EEG og spinalpunksjon dag 3: samtale med lege og fikk diagnosen. gikk også privat og fikk idagnosen der og, tror det hjalp mye på i forbindelse med nav. Anonymkode: 29e6b...728
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #7 Skrevet 20. februar 2020 Jeg fikk akutt ME. Tok vel 5 år før jeg fikk diagnosen av Paul Kavli. Fikk senere også diagnosen av sykehuset og av min fastlege som er spesialist. Vært gjennom EKSTREMT mange legeundersøkelser, behandlinger, arbeidstiltak osv. Tok 9 år før jeg fikk uføretrygd. Anonymkode: d1cbc...fe2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #8 Skrevet 22. februar 2020 Ca 6 mnd. Har annen kronisk sykdom, så de mistenkte ME veldig kjapt hos meg. Anonymkode: 6471d...524
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå