Gå til innhold

Male over ferdigmalte veggpanel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen sim har erfaring med å male over ferdigmalte veggpaneler? Hva gjorde dere av forarbeid, og hvordan ble resultatet ? 
 

 

Anonymkode: 37947...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vasket og slipte lett over med sandpapir, og så malte jeg to strøk med maling beregnet for panel. ( Med rull og etterstryker👍)

Anonymkode: 6c466...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pauline skrev:

Jeg vasket over med fuktig klut og malte. Resultatet ble fint, det, og har holdt seg fint

Så du hoppet over grunning? Jeg er lat så enkleste vei med et bra resultat er viktig 😂🙈 

 

ts

Anonymkode: 37947...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en grå vegg i stuen som demper litt for det ellers hvite, det jeg gjorde var bare å vaske over først så malte jeg, tok 2 strøk maling for sikkerhetens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket over med salmiakkvann (for å fjerne evt fettlag). Malte 2 strøk med maling beregnet for panel. Veldig bra resultat!☺️

Anonymkode: d985b...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎19‎.‎02‎.‎2020 den 12.10, AnonymBruker skrev:

Så du hoppet over grunning? Jeg er lat så enkleste vei med et bra resultat er viktig 😂🙈 

 

ts

Anonymkode: 37947...2fa

Jeg hoppet over grunning etter å ha spurt i malebutikken, men jeg malte en nyanse som var nokså lik den opprinnelige, så kanskje det har noe å si? Det er 5 år siden jeg malte (stue) og er like fint fremdeles, ingen riper, flassing eller annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pusset over først. Fikk beskjed om å enten grunne eller pusse i byggevarehuset, for at ny maling skulle få god heft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 21.2.2020 den 15.39, Nerine_ skrev:

Jeg pusset over først. Fikk beskjed om å enten grunne eller pusse i byggevarehuset, for at ny maling skulle få god heft. 

Skal i gang med det samme. Brukte du fint pussepapir, og hvor nøye må man være på at alt blir pusset.

Anonymkode: 76345...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal i gang med det samme. Brukte du fint pussepapir, og hvor nøye må man være på at alt blir pusset.

Anonymkode: 76345...eb1

Nei jeg brukte "halvgrovt", teipet det fast på en mopp (den med kortere flate som er til vask av tak/vegg) og pusset i vei. Skjøtene tok jeg raskt for hånd etterpå. Var ikke supernøye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...