Gå til innhold

Hva er dine favorittmakroner?


Ingebjørg

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg har nettopp lært meg å lage makroner, og har enn så lenge laget makroner/«skall» uten smak, med salt-karamellfyll. Veldig godt, men litt tungt. Hva er ditt favorittfyll i makroner? Og pleier du å ha smak på «skallet» også?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleier ikke å lage, men kjøper alltid lime og pasjonsfrukt. Synes de er friske og gode. Liker ikke når det blir for søtt. 

Anonymkode: 6bc4d...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke lage. Applaus til deg :) jeg liker også syrlige. Bringebær, lemoncurl etc får vann i munnen. Karamell er også godt. Men syrlig er helt klart favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svak for sitronmakroner😋 synes sitronen frisker veldig opp, så det ikke blir for søtt

Har prøvd å lage selv med lemoncurd med varierende resultat, men har aldri hatt noe smak i skallet, tror kanskje det vil miste litt mandel/makron smak om en skulle gjort det, men kanskje det er godt, hvem vet?

Endret av Thjelp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker sitron og salt karamell. På de med salt karamell pleier jeg å drysse på flaksalt før steking.

Anonymkode: a3c00...313

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke de med fruktsmak 😝 Jeg liker karamell, sjokolade, vanilje og pistasje. Kaffesmak er også godt 😋

Anonymkode: 1ca34...eee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i de som er sure har "frisk" fruktsmak. Min favoritt er sjokolade i ulike varianter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange inspirerende svar! Skal teste sitron og kokos til helga, og de andre senere! 
Jeg er ikke veldig flink å bake, og vil ikke si det er så vanskelig. Fant en steg-for-steg oppskrift fra Pascal, som jeg fulgte. Så ble det bare vellykka 😉 Kjøpte mandelmel på Coop, merke änglamark. 
 

Lakris høres spennende ut, men hvor kjøper man lakrispulver...? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...