Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på hvor lang tid det tar før en får svar på en eksamensklage? Jeg har bedt om begrunnelse for karakter og om ny vurdering.

En ting til:

Er det slik at om man stryker på en skriftlig eksamen så stryker men i den muntlige i samme fag uansett hvor bra det var?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting til:

Er det slik at om man stryker på en skriftlig eksamen så stryker men i den muntlige i samme fag uansett hvor bra det var?

Nei, men har du strøket på en eksamen, så har du strøket i det faget, selv om den andre eksamen ble bestått.

Skrevet

Nei, men har du strøket på en eksamen, så har du strøket i det faget, selv om den andre eksamen ble bestått.

Hmm... Vi var to som fikk det samme til muntlig og vi snakket omtrent om det samme, men hun strøk allikevel på begge - både skriflig og muntlig... :klø:

Skrevet

Det var rart. Men noe må dere ha gjort forskjellig, for det skal ikke være slik at man stryker på begge (og sensor på muntlig vet uansett ikke hva du fikk på skriftlig). Selv om hun sier at hun sa det samme, kan det jo ha kommet fram litt annerledes på eksamen. Og det kan være at hun sa mye svada utenom, og at de nærmest måtte dra de rette svarene ut av henne, mens du kom med dem av deg selv, kort og konsist. Det er vanskelig å si, men hun burde jo klage om hun er misfornøyd.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg klaget inn en karakter i 2004, med en gang jeg fikk vite om den. Så hørte jeg ikke noe mer og meldte meg opp til eksamen på høsten. Fikk beskjed om når jeg skulle møte til eksamen, men fikk så kontrabeskjed om at klagen var tatt til følge og at jeg derfor heller ikke trengte å ta eksamen. så for meg tok det ihvertfall laaang tid... Men læreren prøvde å stikke kjepper i hjulene hele veien for å unngå at jeg fikk ståkarakter, så er jo mulig at det var det som drøyde hele prosessen

Skrevet
Jeg klaget inn en karakter i 2004' date=' med en gang jeg fikk vite om den. Så hørte jeg ikke noe mer og meldte meg opp til eksamen på høsten. Fikk beskjed om når jeg skulle møte til eksamen, men fikk så kontrabeskjed om at klagen var tatt til følge og at jeg derfor heller ikke trengte å ta eksamen. så for meg tok det ihvertfall laaang tid... Men læreren prøvde å stikke kjepper i hjulene hele veien for å unngå at jeg fikk ståkarakter, så er jo mulig at det var det som drøyde hele prosessen[/quote']

Hva skrev du i klagen? Bare at du ville ha en ny vurdering eller hva du var uenig i også?

Kom svaret skriftlig? Med post? Mail? Muntlig?

Skrevet

Hei!

Jeg klaget på en eksamenskarakter for noen år siden. Skrev en begrunnelse pr Brev. Fikk svar pr brev.

Har også en gang klaget på standpunktkarakter.

Begge gangene fikk jeg en karakter bedre. Men det kan altså slå ut begge veier. Har man strøket så har man iallefall ikke noe å tape.

Skrevet

Ja, jeg er klar over at det kan bli dårligere karakter, men da vil jeg ta det opp igjen uansett... ;)

Jeg kan jo håpe at jeg er like heldig som deg... :-)

Skrevet

Så vidt jeg vet, pleier det å ta ca et halvt år pluss minus, før man får svar på en EKSAMENSklage.

Klage på vanlige prøver etc er noe annet.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er jo et sånt lite bøllefrø som setter meg inn i alle lover og regler og argumenterer ihjel motparten alltid (slapp endel andre ting pga det :) ). Jeg skrev hva jeg var uenig i, argumenterte for det samt at læreren hadde tatt feil osv. Svaret kom først via telefon siden det nærmet seg ny eksamen, dagen etter kom det et brev hvor alle papirene lå vedlagt, lærerens brev om at hun fastholdt strykkarakteren, fylkeskommunens mening, brev fra rektor, kopi av mitt originalbrev etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...