Gå til innhold

Golden retriever-valp


151Anna

Anbefalte innlegg

Hei! 
jeg og min samboer har tenkt lenge på rase, og bestemt oss for golden retriever. Vi vil ha en tispe i en «mellomfarge» (ikke helt hvit, og heller ikke den bruneste). Vi har lyst på den til sommeren, rundt slutten av juni. 
 

Vi har aldri gjort dette før, og lurer på om noen har noen tips til hvordan man går fram? Har googlet og funnet noen oppdrettere, og sendt mail til dem. Men synes det er svært få oppdrettere, og de fleste var sist oppdatert i 2017-2018. De oppdretterne som har vært oppdatert i slutten av 2019 har typ ett kull planlagt hvor alle valpene er reservert. Hvor får jeg tak i en frisk og god valp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lureste er å gjøre som dere har gjort, kontakte oppdrettere. Mange av de har kull uten at det blir oppdatert om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med den over, sjekk oppdrettere på retrieverklubben!

Og sjekk at de ikke har masse kull hele tiden (type valpefabrikk). De må drive etisk og ansvarlig oppdrett.

Besøk valpene før du bestemmer deg for å kjøpe, og be om å hilse på tispen.

 

Anonymkode: 940b3...8af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med jaktgolden? De er jo litt brunere i pelsen, men finere i fasongen og sunnere enn trad Golden.

 

Anonymkode: 940b3...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaktgolden er uten tvil de fineste. Dessverre kan jeg ikke tilby den en så aktiv hverdag med jakt eller annen hjernetrim som som en jaktgolden trenger. Det blir langturer i marka i helgene og hytteturer noen ganger i året, men til hverdags blir det nok mer sofakos enn en jakthund vil foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...