Gå til innhold

Hvor skadelig er egentlig solarium?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå om vinteren, og litt om høsten, får jeg alltid et voldsomt sug etter å ta solarium. Brunfarge bryr jeg meg ikke om, og jeg er en person som egentlig pleier å unngå solen om sommeren. Soler meg så godt som aldri ute om sommeren, er alt for rastløs og synes det er ukomfortabelt å grilles på den måten, men det hender jo at jeg er ute og driver med ting som gjør at det ikke er til å unngå at jeg får sol på meg. Bruker alltid solkrem når jeg er ute om sommeren.

Men det er noe med lyset og varmen i solariumet som gir meg energi utenom sommeren. Jeg mangler litt D-vitamin, noe jeg jobber med å få opp i nivå via tilskudd, men er ikke derfor jeg tar sol.

Jeg trenger ikke å ta mer enn 5-10 min 1-2 ganger i måneden (og tar ikke i de varme månedene) for å få mer energi, så er det egentlig så skadelig å ta det så sjeldent og kort tid? De fleste er jo mye mer ute i solen i løpet av sommeren, ferieturer osv enn hva jeg er. Hva hvis jeg bruker solkrem i solariumet, beskytter det litt mer mot UV-strålingen?

Anonymkode: 59617...7ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...