AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #1 Skrevet 18. februar 2020 Jeg skal begynne på prevensjon igjen etter 4 år uten og er litt usikker på hva jeg skal velge. Jeg er litt skeptisk til p-piller og redd for uregelmessige blødninger. Hva fungerer best for dere?☺️ Anonymkode: 937bf...85c
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #2 Skrevet 18. februar 2020 P-piller har fungert utmerket her. Brukt Yasminelle i ca 8 år. Ikke hatt uregelmessige blødninger. Men det er nok veldig individuelt så man må nok bare prøve seg frem. Anonymkode: f6283...999
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #3 Skrevet 18. februar 2020 Loette/Almina p-piller har fungert helt perfekt for meg i fem år De er av de "snilleste" pillene med tanke på hormonmengde (og type hormon, tror jeg?), som gjør at de har en av de laveste risikoene for blodpropp. Den eneste ulempen jeg kan komme på som jeg har opplevd med de, er at det er vanskelig å hoppe over mensen. Dette er fordi hormonmengden er såpass lav, men det er ikke noe problem om man er vant til det. Alle reagerer forskjellig på ulike typer prevensjon, men jeg har såpass gode erfaringer at jeg vil anbefale dem likevell. Anonymkode: 7bf13...413
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #4 Skrevet 18. februar 2020 Hormonspiral! Minimale doser hormoner- mye mindre enn minipille, og den virker kun lokalt, ikke systemisk. De fleste mister også mensen over tid!! Jeg har prøvd og var fornøyd så lenge det varte: min falt halvveis ut og måtte fjernes (ganske sjeldent). skal prøve igjen. Den inneholder heller ikke østrogen, som er årsaken til de bivirkningene som gjør at man føler seg litt sprø av vanlige p-piller, humørsvingninger osv Anonymkode: a5e99...4fa 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #5 Skrevet 18. februar 2020 Det anbefales hormonspiral til de fleste i dag. Anonymkode: c04a4...c28
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #6 Skrevet 18. februar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Loette/Almina p-piller har fungert helt perfekt for meg i fem år De er av de "snilleste" pillene med tanke på hormonmengde (og type hormon, tror jeg?), som gjør at de har en av de laveste risikoene for blodpropp. Den eneste ulempen jeg kan komme på som jeg har opplevd med de, er at det er vanskelig å hoppe over mensen. Dette er fordi hormonmengden er såpass lav, men det er ikke noe problem om man er vant til det. Alle reagerer forskjellig på ulike typer prevensjon, men jeg har såpass gode erfaringer at jeg vil anbefale dem likevell. Anonymkode: 7bf13...413 Jeg fikk selvmordstanker og depresjon av den typen. Hvis jeg husker riktig, så var det noen sånne sukkerpiller på dem. Det er det mest spesielle jeg har vært bort i Anonymkode: fb7c0...08a
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #7 Skrevet 18. februar 2020 Jeg ville anbefalt deg gestagen p-piller. De har minst risiko for blodpropp. Jeg brukte de litt over ett år, og jeg mista blødninger, mensen, mensen kviser helt av dem. Mine het cerazette. Før jeg brukte dem, brukte jeg østrogen p-piller, og det ga meg selvmordstanker og depresjon. Anonymkode: fb7c0...08a
LadyGrey Skrevet 18. februar 2020 #8 Skrevet 18. februar 2020 (endret) Veldig fornøyd med Mirena (?) hormonspiral. Brukt det i 8år nå. Endret 18. februar 2020 av LadyGrey
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå