AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #1 Skrevet 18. februar 2020 Jeg er i mye smerte generelt sett og har lenge tenkt at jeg må bli kvitt det for å kunne bevege meg videre, men begynner å innse at smerte kanskje er bare noe jeg må leve med? Det gjelder emosjonell smerte og strukturell smerte primært. Hvordan forholder dere til smerte generelt sett? Lever dere med smerte eller er dere smertefrie? Anonymkode: 14a5c...fd0
Marieeeee Skrevet 18. februar 2020 #2 Skrevet 18. februar 2020 Jeg lever stort sett i smerte og har lært meg forskjellige triks for å kontrollere den. Både med øvelser, pust, senke stress og mat. Trikset er å finne noe som hjelper deg og ikke gi deg før du finner det. 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #3 Skrevet 18. februar 2020 Hva er "strukturell smerte"? Smerter i strukturen, altså i kroppen? Hvorfor skriver du ikke bare fysisk smerte? Jeg har levd med generalisert angstlidelse i mange år, og før det depresjon. Det som lindret noe for meg, var å avlede tankene (og følelsene) med noe jeg fant interessant og oppslukende når det kom til konsentrasjon. Jeg fant meg en givende hobby, rett og slett. En jeg kunne utføre hjemme, der jeg følte meg trygg og rolig, og slippe å dra noe sted for å drive med. Jeg kunne sitte og pusle med f eks i de sene nattetimer når resten av huset sov. I fred og ro. Det lindret følelsessmertene for meg. Spør deg selv hva som interesserer deg, og finn en hobby å begynne med. Hver gang følelsene blir vonde, vend deg mot hobbyen(e) og få konsentrasjonen over på noe annet. Anonymkode: c4031...b1b 2
Marieeeee Skrevet 18. februar 2020 #4 Skrevet 18. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er "strukturell smerte"? Smerter i strukturen, altså i kroppen? Hvorfor skriver du ikke bare fysisk smerte? Anonymkode: c4031...b1b Det er vanlig å si strukturell smerte så her kan man velge selv.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #5 Skrevet 18. februar 2020 En venninne ble kvitt fibromyalgi som hun hadde hatt i mange år med Medical Medium. Selv ble jeg kvitt smerter i et kne med samme metode. Så nei, man behøver ikke leve med det, legene vet bare ikke hva det kommer av så de vet ikke hvordan de kan hjelpe. Anonymkode: 0a1b0...9d7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå