AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #1 Skrevet 18. februar 2020 Hei! Jeg ble usikker på om jeg hadde tatt p-pillen min en dag, og tok dermed en ekstra for å være sikker. Tok dermed p-pillen fra neste dag. Problemet nå er at jeg kommer til å mangle en p-pille på slutten av brettet. Kan jeg ta 20 piller og så pillefri uke på 7 dager? Eller hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 468a6...65e
c0ffebe4n Skrevet 19. februar 2020 #3 Skrevet 19. februar 2020 (endret) Det skal stå på pille-brettet eller i det papiret som følger med, for det kan avhenge av pillemerket. For meg som gikk på Yasminelle 28 gikk det fint om jeg glemte en pille i mindre enn 12 timer. Mer enn 12 timer er sjansen fortsatt relativt liten for å bli gravid, men sjansen er der. Det var først etter 24-48 timer at sjansen øker mye mer drastisk. Dersom man glemmer en pille i første uke må man bruke tilleggsprevensjon i 7 dager for da er det redusert beskyttelse. Man tar den pillen man glemte med en gang man husker, tar den neste til vanlig tid selv om det betyr to piller på en gang. To piller eller flere, da bør man bruke tilleggsprevensjon i 7 dager uansett. Man kaster pillene man har glemt og begynner på de neste. MEN igjen det kommer an på merket og hvilken uke du er i. For meg var det vel mest risky den første og siste uka. Den siste uka skulle man gjøre det samme, fortsette som før og så ta de hvite tablettene. Man kan også bare hoppe rett på de hvite hvis man ønsker, sånn at man går rett i blødningsuka. Søk på merket du bruker i felleskatalogen eller noe, så får du informasjon om det. Endret 19. februar 2020 av c0ffebe4n
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå