AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #1 Skrevet 18. februar 2020 Altså.. vet at dette er vanlig plage. Nå føler jeg meg så full av dritt at jeg håper virkelig den lille spira i magen ikke blir berørt av det? Noen som har snakket med sine leger/jordmødre om forstoppelse under graviditet? Har drukket hel boks med sviskekompott og tatt sånn fiberpille i går og skulle tro det ville kommet ut i dag, men er søren meg fortatt tett som en potte der nede.😭 Anonymkode: 5b5c8...1e4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #2 Skrevet 18. februar 2020 Fiber kan gjøre vondt verre når du allerede er forstoppet. Anbefaler å stå daglig på lacutulose gjennom graviditeten. Snakk med jordmor eller lege om du kan ta noen dråper med laxoberal, det måtte jeg når alt hadde stoppet opp. Men ikke ta Laxoberal uten å ha snakket med helsepersonell først. Anonymkode: 44416...0c8 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #3 Skrevet 18. februar 2020 Du har min medfølelse. Jeg slapp heldigvis å ta det opp. For min del måtte jeg spise masse fiber for å holde ting i gang. Åt yoghurt med 1 toppet spiseskje kruskakli, 1 spiseskje linfrø + havregryn, og drakk masse vann. Har du prøvd klyster? Gåing maserer også tarmen og kan få ting i gang. Anonymkode: dd2fd...e1a
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #4 Skrevet 18. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har min medfølelse. Jeg slapp heldigvis å ta det opp. For min del måtte jeg spise masse fiber for å holde ting i gang. Åt yoghurt med 1 toppet spiseskje kruskakli, 1 spiseskje linfrø + havregryn, og drakk masse vann. Har du prøvd klyster? Gåing maserer også tarmen og kan få ting i gang. Anonymkode: dd2fd...e1a Klyster skal vel absolutt unngås? Kan jo sette i gang ting. Anonymkode: 44416...0c8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #5 Skrevet 18. februar 2020 Drikk masse vann, spis sunt og beveg deg masse. Fungerer ikke det prøver du lactulose eller lignende. Anonymkode: 3b8c6...1f3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #6 Skrevet 18. februar 2020 Jeg anbefaler Vi-siblin: https://www.farmasiet.no/product/1085688/mage-og-tarm/forstoppelse/vi-siblin-granulat-610mgg Den stabiliserer magen på en helt annen måte enn andre ting jeg har prøvd. Syns ofte man får diaré og mye magevondt med andre avføringsmidler. Med denne slapp i hvert fall jeg unna smertene og ubehaget når magen kom i gang igjen. Anonymkode: 0950e...32f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå