Gå til innhold

Insekt burger på Meny

Fremhevede innlegg

Skrevet
11 minutter siden, Hjärtat skrev:

Har lyst til å prøve denne om prisen er akseptabel, men aner ikke hva den koster. 

Det har jeg spurt etter, også.   Har ikke sett de enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Takk for for/oppklaring.   😉

Hehe! Det gjorde dagen din tenker jeg! 🤣

Skrevet

Så denne på butikken i dag. Skjønte ikke umiddelbart at den inneholdt insekter (men nå skulle jeg ikke ha burgere uansett)

Jeg spiser ikke kjøtt så for min del så blir det nei :P 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Det har jeg spurt etter, også.   Har ikke sett de enda.

På Dagens Næringsliv står det at den koster 300,- kiloen.

Skrevet

Det er jo ikke akkurat store mengder insekter i den - 6,9% insektsmel i en burger primært laget av grønnsaker. Det vil ikke knase av vinger mellom tennene når man spiser den, og sannsynligvis ikke smake noe spesielt. Jeg er i utgangspunktet positiv til insektene, men såpass lite glad i kikerter at den neppe vil stå øverst på handlelista.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Daria skrev:

Det er jo ikke akkurat store mengder insekter i den - 6,9% insektsmel i en burger primært laget av grønnsaker. Det vil ikke knase av vinger mellom tennene når man spiser den, og sannsynligvis ikke smake noe spesielt. Jeg er i utgangspunktet positiv til insektene, men såpass lite glad i kikerter at den neppe vil stå øverst på handlelista.

I omtalen av burgeren sies det at den knaser.

Skrevet
5 minutter siden, loveli skrev:

I omtalen av burgeren sies det at den knaser.

Det har jeg i så fall vondt for å tro at er insektenes feil, når det også står at de er malt til mel...

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, loveli skrev:

På Dagens Næringsliv står det at den koster 300,- kiloen.

Jaja, billigere enn Beyond Burgers iaf. Og gøy at det er norskprodusert. Å si at jeg vil prøve om prisen er akseptabel er jo ljug. Jeg betaler hva som helst for nyheter, om det så blir havrelefse og striskjorte resten av måneden. 😂

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kiloprisen ligger på rundt 300 kr.

Anonymkode: 74dab...5a0

Takk.   Skal uansett prøve.   :spise:

Skrevet

Sykt.

Anonymkode: b801b...e6c

Skrevet
3 timer siden, Yuumi skrev:

Kan vegetarianere spise dette? Det er jo ikke kjøtt?

En veganer vil kanskje ikke kunne spise dette eller?

Vegetarianere spiser heller ikke fisk, selv om dette ikke er kjøtt.

Anonymkode: 5d0de...f0b

• Liker 2
Skrevet

Og insektene er i ferd med å forsvinne. Derfor redder vi dem ved å spise dem... :ironi:

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke slik at det bare er noen få prosent insekt i burgeren? Ser ikke helt poenget personlig.

Anonymkode: d6333...68c

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykt.

Anonymkode: b801b...e6c

Hvorfor?   Når "hele" Asia har mange typer insekter i kostholdet sitt?!

Jeg har alltid hatt lyst til å smake sprøgrillet gresshoppe med honning.   😀

• Liker 1
Skrevet

Jeg har prøvd en annen type insektsburger, som jeg likte godt. Kan godt teste denne.

Har også spist friterte melormer og sirisser. Det er en vanesak. Ekkelt i starten, men når man virkelig tenker over hvor storfekjøtt, kyllingkjøtt eller fiskekjøtt kommer fra, så kan jo det også være ekkelt. 

Dessuten er insekter en bærekraftig og sunn variant. Jeg har trua! 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Honey Dew skrev:

Og insektene er i ferd med å forsvinne. Derfor redder vi dem ved å spise dem... :ironi:

Dette er insekter som formerer seg kjempefort og avles opp til dette bruket, må ikke forveksles med truede arter 🙂 Det er ikke bier vi spiser, for å si det slik. 

• Liker 4
Skrevet
Just now, Eleandra said:

Jeg har prøvd en annen type insektsburger, som jeg likte godt. Kan godt teste denne.

Har også spist friterte melormer og sirisser. Det er en vanesak. Ekkelt i starten, men når man virkelig tenker over hvor storfekjøtt, kyllingkjøtt eller fiskekjøtt kommer fra, så kan jo det også være ekkelt. 

Dessuten er insekter en bærekraftig og sunn variant. Jeg har trua! 

Men jeg synes jo ikke at kuer og kyllinger er ekle, de er søte. Insekter derimot er ganske ekle, så jeg vil kun spise de hvis jeg ikke kan se at det er insekter, sånn som her. Insektmel f.eks.

Men jeg kjøper ikke dette hvis de ikke kommer seg mye høyere enn 7% insekt for den kiloprisen.

Anonymkode: d6333...68c

Skrevet
5 timer siden, Million skrev:

Nei, jeg har ikke tenkt å prøve. Er ikke så veldig alternativ av meg, og kjenner at jeg kan leve et godt liv uten noengang å ha prøvd og spise insekter.

Man blir ikke mer alternativ av å spise insekter enn det man blir av å spise epler altså.

Anonymkode: 47bfc...810

• Liker 1
Skrevet

Smakte ikke allverdens, men ikke uspiselig. 👍

Skrevet
5 timer siden, Yuumi skrev:

Kan vegetarianere spise dette? Det er jo ikke kjøtt?

En veganer vil kanskje ikke kunne spise dette eller?

For et dumt spørsmål!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...