AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #1 Skrevet 18. februar 2020 Har dere fått tilbakemeldinger på hvordan eggene har vært når de ble satt inn? Om de har delt seg litt for sakte/litt for fort, eller i perfekt tempo? Om de har skjønnhetsfeil eller såg helt perfekte ut? Og ikke minst.. om dere har mistet, hvilken kvalitet var det på egget som ble satt tilbake den gangen dere mistet? Jeg fikk satt inn et egg i oktober som hadde skjønnhetsfeil og litt for rask celledeling. Ble gravid men mistet i uke 4. Er nå gravid igjen, denne gangen med et egg som fikk topp score på alle punkt. Veldig spent på om det minsker sjansen for SA. Anonymkode: 75b63...d19
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #2 Skrevet 18. februar 2020 Satt inn perfekte egg og mindre perfekte. Barn av alle eggene. Usikker på hvor viktig det er. Anonymkode: 1870b...59b
Patriotpaula Skrevet 18. februar 2020 #3 Skrevet 18. februar 2020 Satt inn fire helt perfekte blastocyster, toppscore på alt og delt seg helt etter boka. Mistet en, et negativt forsøk, en kjemisk og nå er jeg gravid i uke 13 🥰 Den ene vi mistet er fra eget uttak (IVF), de andre er fra samme (ICSI) Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #4 Skrevet 18. februar 2020 5 minutter siden, Patriotpaula skrev: Satt inn fire helt perfekte blastocyster, toppscore på alt og delt seg helt etter boka. Mistet en, et negativt forsøk, en kjemisk og nå er jeg gravid i uke 13 🥰 Den ene vi mistet er fra eget uttak (IVF), de andre er fra samme (ICSI) Lykke til! Gratulerer med graviditeten Kan jeg spørre hvilken uke du mistet? Anonymkode: 75b63...d19 1
Patriotpaula Skrevet 18. februar 2020 #5 Skrevet 18. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer med graviditeten Kan jeg spørre hvilken uke du mistet? Anonymkode: 75b63...d19 Ble medisinsk abort 9+0, men utviklingen stoppet nok en gang i uke 6-7. Så på UL 8+5 at hjertet hadde stoppet, det slo på UL 6+3.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #6 Skrevet 18. februar 2020 Vil vel si etter ørten runder med innsett at det er mye mer en embryoets utvikling så langt som skal klaffe for at det blir baby ut av det. Egentlig så vet embryologene som vurderer kvaliteten ikke nok om potensialet videre på det stadiet det blir satt tilbake. Det har blitt barn av embryoer som har hatt lav score og SA eller negativt resultat av perfekte embryoer, så det er ingen fasit dessverre. Men det som er positivt uansett er at når du først er blitt gravid og embryoet har festet seg så er det aller størst sjanse for at det går helt fint, uansett embryo kvalitet. Anonymkode: 74464...926 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #7 Skrevet 18. februar 2020 Jeg har fått satt inn et egg med litt skjønnhetsfeil og et som var "greit", og hadde litt mer enn bare skjønnhetsfeil. Begge hadde delt seg som de skulle på dag to etter uttak. Legen sa om det greie egget at vi ikke skulle miste motet, for han så ofte at det ble barn av slike egg også. Jeg ble ikke gravid i det hele tatt med noen av dem. Men så fikk vi satt inn et greit og et flott egg i neste runde, og fikk ett barn. Hvilket av de to eggene som ble datteren vet vi altså ikke. Så vidt jeg husker hadde selv det flotte egget litt fragmenter, men cellene var jevne og fine. De eggene jeg ikke fikk satt inn, hadde enten stoppet å utvikle seg eller hadde alt for raskt celledeling, typ delt seg i 8 i stedet for 4 på dag to, så de var det ikke noe håp for. Litt for rask celledeling trengte ikke å være noe problem fikk jeg beskjed om. Anonymkode: 06994...5ef
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå