Gå til innhold

Kviser på ryggen, hjelp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Min bedre halvdel (M26) sliter veldig med utbrudd på ryggen. Han har veldig fin, sensitiv hud. Det er ikke typ dype syster, men mere overfladiske. Han har til enhver tid kanskje 20 små/medium kviser. Når han blir varm, for eksempel sommertid eller når han er syk/feber og svetter, er det veldig ille. 

Han synes det er veldig skjemmende, og han gruer seg til hver sommer. Jeg har mast i 3 år om at han skal gå til legen, men han synes det er så flaut. Så nå lurer jeg på om det er noe vi kan prøve, før siste steg er å gå til lege? Hjelper det å skrubbe huden en gang i uka for eksempel? Er det noen oljer eller kremer dere kan anbefale? Er det enkelte typer tekstiler i klær/sengetøy som er bedre enn andre? Er åpent for hva som helst for å være ærlig. 

På forhånd, takk. 

Anonymkode: d05f7...1d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at det som virker, er på resept.

Hvis han plages så mye at det påvirker deg, så ville jeg pushet ham til å dra til legen. Enten til fastlegen (da vil hun vurdere om han skal starte på noen medisiner som hun kan skrive ut, eller henvise ham til en hudlege). Eller dere kan bestille time direkte hos hudlege som driver privat, da trenger man ikke henvisning.

Selv om det koster litt, så koster det mindre enn alt reseptfritt mange prøver i årevis (som det du nevner: oljer, kremer, nye tekstiler osv).

Anonymkode: 02485...ae2

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at det som virker, er på resept.

Hvis han plages så mye at det påvirker deg, så ville jeg pushet ham til å dra til legen. Enten til fastlegen (da vil hun vurdere om han skal starte på noen medisiner som hun kan skrive ut, eller henvise ham til en hudlege). Eller dere kan bestille time direkte hos hudlege som driver privat, da trenger man ikke henvisning.

Selv om det koster litt, så koster det mindre enn alt reseptfritt mange prøver i årevis (som det du nevner: oljer, kremer, nye tekstiler osv).

Anonymkode: 02485...ae2

Var det jeg trodde. Ser ut til at han ikke har noe annet valg enn lege. Takk for at du tok deg tid til å svare. 

Anonymkode: d05f7...1d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...