Valentin Skrevet 18. april 2022 #61 Del Skrevet 18. april 2022 Jeg er fra gård, gidder ikke reko ring men har en ting jeg følger. Kjøttdeig, grønnsaker og alt som er skal være produsert i norge. personlig mener jeg at man må kutte kraftig i bistanden bøndene få og heller få solide bedrifter. Jeg kjenner alt for mange som har noen dyr og får stønad for det. Selv har vi ubrukelig leirejord som må øses på med gjødsel for å gro, det egner seg best til boligfelt men pga folk er skrudde i hue og ikke har peiling så får man ikke omregulert fra dyrket mark til boligfelt. Da tar man heller penga man får av staten og rister på hue imens kornet går til dyrefôr som 80% av alt i landet da det er eneste det egner seg til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #62 Del Skrevet 18. april 2022 Ginny skrev (På 24.2.2020 den 10.06): Hm, den REKO-ringen jeg har brukt har stort sett ganske konkurransedyktige priser 🤔 Litt dyrere er det, men langt i fra det som oppgis i denne tråden. Og kvaliteten har vært veldig bra. Kanskje dere bare har vært uheldige med hvem dere handler hos? Enig i dette. Jeg har ikke reagert på prisene i reko-ringen i mitt nærmiljø. Iallfall ikke i forhold til kvalitet. Anonymkode: 1482c...61b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hannibalhungry Skrevet 12. oktober 2024 #63 Del Skrevet 12. oktober 2024 rekoringen er en Luksusring. Jeg støtter bonden like mye som en hver person, men… Bønder og folk rundtom påstår at det er de store grossistene som presser prisene opp i butikken og legger på grådighets tilegg i store summer. ja de betaler veldig lite for kjøttet til bonden og differansen til butikken er grov, men da skulle strengt tatt prisen vært mye lavere på rekoring for kjøtt når bonden slipper grossisten og kan levere rett til slakter og få det vakumpakket tilbake. handler MYE på reko og man får stort sett bare 1-2kg porsjoner va kjøttstykker så her er det lite pakke kostnader generelt. i sverige er reko ring prisene nesten halvparten av butikkpriser pga at de slipper alle mellomleddene og kan gjøre alt via slakteren. så det er veldig merkelig at i norge skal det være 20%-40% dyrere å handle direkte fra bonden. jeg har vokst opp på landet med bønder og de fleste er greie og ærlige folk men de er også glad i å tjene litt ekstra når de ser en mulighet for det. Reko-ringen er en luksus grossist, ikke et bærekraftig alternativ for folk som ønsker seg vekk fra kjede grossistene. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #64 Del Skrevet 3. november 2024 Her handler jeg aldri på Reko ringen,det er rett og slett alt for dyrt. Anonymkode: e63e1...9b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #65 Del Skrevet 3. november 2024 Jeg elsker Rekoringen. Så godt som alt av kjøtt vi spiser er kjøpt der, og alt av egg. Samt at jeg handler stort av uvaskede rotgrønnsaker og poteter i sesong. Nå er fryser fylt opp med ulike stykningsdeler av lam. Og til neste runde har vi bestilt og skal bestille mye av julematen. Forstår ikke de som viser til "lureri", jeg kjøper fra faste produsenter, vet hvordan de driver, er opptatt av dyrevelfed, holder meg til de som slakter på gård. Men kjøper ikke bakst, is, og slikt. Heller ikke urter og salatgrønnsaker da jeg flere ganger har opplevd veldig kort holdbarhet. Anonymkode: aaf70...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan uten land Skrevet 3. november 2024 #66 Del Skrevet 3. november 2024 Noen eksempler på hva som er "for dyrt" (spørsmålstegn) - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #67 Del Skrevet 3. november 2024 Johan uten land skrev (1 minutt siden): Noen eksempler på hva som er "for dyrt" (spørsmålstegn) - Jeg synes ikke det er for dyrt. Forrige bestilling; 30 egg (store) for 120 kr Kvernet kjøtt av storfè; 125 kr/kg Får-ikål kjøtt; 135 kr/kg Nakkefilet svin (bruker til pulled pork); 250 kr/kg Bacon 350 kr/kg Pinnekjøtt, 395 kr/kg Lever av kalv 100 kr/kg Og en god del kylling og kalkun, der vet jeg prisen er høyere enn butikk. Men smaken er på et helt annet nivå, og man sikrer dyrevelferd. Poteter, rotgrønnsaker og plommer var det veldig ok priser på mener jeg å huske. Anonymkode: aaf70...17a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå