Gå til innhold

Er det Psykisk mishandling?

Fremhevede innlegg

Gjest Familytree
Skrevet (endret)

Jeg møtte en person som jeg syntes var fantastisk. Etter å ha møtt henne i noen måneder, begynte hun å fortelle meg rare ting. Vi har ikke lenger kontakt, men hun sa til meg en gang: Jeg ville stikke hull på kondom for å bli gravid hvis du bestemmer å forlate meg. Tror du det er psykisk vold? 

Jeg var 18-19 år og jeg visste ikke hvordan jeg skulle reagere, jeg ville blokkere den personen og ikke snakke mer. Men hun var kjærlig, og vi var begge i vårt første forhold. Jeg fortalte hun at jeg ikke likte det men vi snakket i mange år etter det, og nå er jeg i tvil, om dette hadde en god intensjon eller ikke.

Også når vi møttes bedre, begynte jeg å utvikle usikkerhet i forholdet. Jeg var virkelig redd for å si noe galt. Noe som fikk henne til å føle seg dårlig, sint eller gråte. Jeg fornærmet henne eller skrek på henne. Hun avsluttet forholdet tre ganger fordi jeg sa noe hun ikke likte, to ganger fordi jeg delte en mening som vennene hennes hadde som hun også diskuterte. Jeg tror hun alltid tok det ekstreme beslutninger. Senere ringte hun meg og gråt om unnskyldning, og jeg tilgav henne.
Jeg endte opp med henne også for dum grunner, nå jeg vet det var ikke et sunt forhold.

Jeg trengte virkelig å fjerne dette fra hodet, takk alle for å lese❤ 

Endret av Familytree
Personlig
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg ville ikke kalt dette psykisk vold. Men det høres ut som om at hun du var sammen med var veldig usikker på seg selv og innerst inne redd for å bli forlatt.

Anonymkode: a64aa...c36

Skrevet

Synes du bare skal gå videre, virker ikke som et sunt forhold. 

Om det er psykisk vold vil jeg si Ja! Det høres ut som Jenta har problemer med seg selv. Det kommer til å gå utover deg selv 🤧 dessverre! 

Anonymkode: 36a6e...2b1

• Liker 1
Gjest Familytree
Skrevet

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg ville ikke kalt dette psykisk vold. Men det høres ut som om at hun du var sammen med var veldig usikker på seg selv og innerst inne redd for å bli forlatt.

Anonymkode: 

Ja, jeg forstår virkelig disse usikkerhetene. Jeg forstår også at man kan si: Jeg vil ikke forlate deg, men i tankene til den andre personen er frykten konstant og ukontrollerbar. Hun har ikke skyld

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du bare skal gå videre, virker ikke som et sunt forhold. 

Det var ikke, jeg er enig med deg men nå Jeg er så mentalt og fysisk svekket at jeg bestemte meg for å søke profesjonell hjelp, jeg går til psykologen. Jeg tror at psyken mine, på en eller annen måte, innlevde (om det er riktig?) psyken hennes og jeg utviklet mange usikkerheter jeg ikke hadde før.

Takk begge for svar!

Skrevet

Ut fra det du beskriver vil jeg ikke si det er psykisk vold. Men det er jo et destruktivt forhold likevel og ikke bra i lengden for noen av dere. 

Skrevet

Du forklarer litt vagt, det er vanskleig å forstå hva som har skjedd. Hadde nok hjulpet om du beskrev mer hvordan hun oppførte seg, enn hvordan du følte deg. Gi eksempler på hva hun gjorde som fikk deg til å føle deg dårlig. 

Anonymkode: 521d1...206

Skrevet

Hvordan behandlet du henne da? 

Anonymkode: fc7d0...e49

Gjest Familytree
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forklarer litt vagt, det er vanskleig å forstå hva som har skjedd. Hadde nok hjulpet om du beskrev mer hvordan hun oppførte seg, enn hvordan du følte deg. Gi eksempler på hva hun gjorde som fikk deg til å føle deg dårlig. 

Anonymkode: 521d1...206

Jeg vil ikke gi flere detaljer fordi dette også er hennes private liv. Men takk for svar

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan behandlet du henne da? 

Jeg forstår ikke spøsmalet ditt, hadde mine feil i forholdet, jeg er ikke perfekt men hva mener du?

Skrevet
6 hours ago, Familytree said:

Jeg møtte en person som jeg syntes var fantastisk. Etter å ha møtt henne i noen måneder, begynte hun å fortelle meg rare ting. Vi har ikke lenger kontakt, men hun sa til meg en gang: Jeg ville stikke hull på kondom for å bli gravid hvis du bestemmer å forlate meg. Tror du det er psykisk vold? 

Hvordan er dette psykisk vold? Om du forlater henne så har du jo ikke sex med henne. Det er jo ikke deg det går utover om dama blir gravid ved å stikke hull på kondomet.

Når det er sagt så er det neppe en stabil dame som blir gravid på denne måten eller som truer med å bli gravid om man forlater henne. 

Anonymkode: e30ae...49f

Skrevet
5 timer siden, Familytree skrev:

Jeg vil ikke gi flere detaljer fordi dette også er hennes private liv. Men takk for svar

Jeg forstår ikke spøsmalet ditt, hadde mine feil i forholdet, jeg er ikke perfekt men hva mener du?

Hva gjorde hun som du mener er psykisk mishandling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...