Gå til innhold

Verste airbnb-opplevelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er erfaren airbnb-er, både som gjest og host. Har stort sett bare hatt positive opplevelser, med hyggelige verter, gjester og alt på stell. Forrige uke opplevde jeg dog for første gang noe veldig ubehagelig: Jeg hadde akkurat sjekket inn i en leilighet jeg skulle bo i i 10 dager, og hadde pakket ut, slått meg til ro osv. Synes det var et litt snodig sted, ikke helt som på nettsiden. Lot det likevel være, ettersom jeg bare skulle sove og spise frokost der. 

Samme kveld fikk jeg en telefon fra airbnb, som ba meg om å sjekke ut så fort som mulig pga "brudd på retningslinjene" fra vertens side. Jeg trodde først ikke på det, og særlig ikke når de ikke kunne si noe om hva det var. Verten var også unnvikende da jeg spurte, og foreslo at jeg ble der til neste dag. 

Lang historie kort: Jeg fikk beskjed av Airbnb om sjekke ut umiddelbart og ta inn på et hotell i nærheten. Midt på natta. Airbnb dekket dette (og oppholdet for den neste uken), men det var likevel ganske skremmende. Og gjør kanskje at jeg er litt mer bevisst i framtiden.

Har du opplevd noen rare ting på airbnb? Enten som host eller gjest? Har du noen tips til hva se etter for å unngå å bli "lurt"? 

Anonymkode: 289bd...534

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen tips og ingen "sure" opplevelser, men må jo si at det er bra det er lite respons her - betyr vel bare at folk stort sett har gode opplevelser med Airbnb. Har selv brukt det og vært fornøyd.

Regner med at du rett og slett var utsatt for svindel, en leilighet som ikke var vertens, eller at Airbnb hadde "noe" på ham som de ikke ville ut med. Litt snodig opplevelse, uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde leid en stor leilighet i Frankrike, vi var fire voksne og en baby. 

Ankom etter avtale kl 21 om kvelden, da vi ble låst inn (av noen andre enn utleier), kom vi til en leilighet som var møkkete, ingen senger var redd opp, badene var møkkete, matrester over hele kjøkkenet og spisestua, søppel og tomflasker lå spredt. Så rett og slett ikke særlig innbydende ut. 

Og hun stakkars utleieren som bare skulle gi oss nøklene, måtte snu seg rundt, hun ringte et par venninner og i løpet av to timer, var leiligheten grei å bo i for oss. Ingen krise sånn sett, det ordnet seg. Men kjedelig, mest fordi vi var slitne etter flere timer bak rattet for å komme fram. 

Anonymkode: 48563...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste var i Norge. Leide i 3 dager, like utenfor en av de største byene.

Leiligheten var ren og pen. Ikke noe å utsette på det.

Men det var fullt opp med brosjyrer og bøker om religion, i alle rom (til og med på badet). I tillegg kom husvert innom flere ganger i løpet av oppholdet for "å frelse oss fra våre synder". 

Endte med at jeg måtte bli direkte uhøflig mot ham for å få ham til å avslutte forkynnergreiene sine. 

Og ja, jeg ha gitt ham dårlige reviews. Jeg leide der fordi det var praktisk, billig. Ikke fordi jeg ville bli mega-kristen. 

 

 

Anonymkode: 62c8b...197

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde på en grisebillig airbnb i Praha et par netter som vanligvis var studentbolig. Altså flere soverom som ble leid ut, pluss fellesrom og kjøkken. Ikke noe å si på det, men hun som leide det andre soverommet tok med seg en fyr hjem fra byen en kveld, og så ombestemte seg (hørtes det som). Han gikk tilslutt, men den krangelen var ikke hyggelig å høre på og jeg lurte en stund på om jeg kom til å måtte ringe politiet for henne for å bli kvitt han...

Anonymkode: cadc1...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde aldri turt å leie via Air B'n'B. Man kan blir voldtatt, tvangsfingra og lurt. Det tør jeg ikke ta sjansen på ass. Har vært flere historier om dette i media dsv. 

Anonymkode: e9dde...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hadde en kjip opplevelse i Brooklyn, New York engang. Fyren vi skulle leie et rom hos hadde veldig gode omtaler. Mannen virket rusa og rommet var møkkete. Badet så forjævlig ut og hele leiligheten fløt. Snudde omtrent i døra og tok inn på hotell i stedet. Fikk heldigvis pengene tilbake. Har ellers prøvd AirBnB i Roma og på Korsika. Strålende opplevelse begge steder. 

Anonymkode: f5c4a...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/18/2020 at 12:49 AM, AnonymBruker said:

Jeg er erfaren airbnb-er, både som gjest og host. Har stort sett bare hatt positive opplevelser, med hyggelige verter, gjester og alt på stell. Forrige uke opplevde jeg dog for første gang noe veldig ubehagelig: Jeg hadde akkurat sjekket inn i en leilighet jeg skulle bo i i 10 dager, og hadde pakket ut, slått meg til ro osv. Synes det var et litt snodig sted, ikke helt som på nettsiden. Lot det likevel være, ettersom jeg bare skulle sove og spise frokost der. 

Samme kveld fikk jeg en telefon fra airbnb, som ba meg om å sjekke ut så fort som mulig pga "brudd på retningslinjene" fra vertens side. Jeg trodde først ikke på det, og særlig ikke når de ikke kunne si noe om hva det var. Verten var også unnvikende da jeg spurte, og foreslo at jeg ble der til neste dag. 

Lang historie kort: Jeg fikk beskjed av Airbnb om sjekke ut umiddelbart og ta inn på et hotell i nærheten. Midt på natta. Airbnb dekket dette (og oppholdet for den neste uken), men det var likevel ganske skremmende. Og gjør kanskje at jeg er litt mer bevisst i framtiden.

Har du opplevd noen rare ting på airbnb? Enten som host eller gjest? Har du noen tips til hva se etter for å unngå å bli "lurt"? 

Anonymkode: 289bd...534

Rare og rare.. 

 

Vi har prøvd Airbnb én gang. Det var mange ting som ikke var bra der. 

 

* De som bodde der brukte varmeovnen som hang på veggen til å tørke et håndkle (som de hadde lagt rett oppå varmeovnen). Det er jo brannfarlig.

* Ingen såpe på badet.

* Doen var delvis fysisk ødelagt. 

* Diverse ting vi reagerte på på kjøkkenet mtp svært dårlig renhold + ikke to stoler sånn at vi kunne sitte der.

* Høye lyder fra folk (besøk, ikke sex) som også var i huset midt på natta.

* + flere ting som jeg ikke kommer på.

 

Vi ble der bare den ene natta, før vi investerte i et hotell i stedet. 

Anonymkode: 1914f...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2020 den 16.14, AnonymBruker skrev:

Rare og rare.. 

 

Vi har prøvd Airbnb én gang. Det var mange ting som ikke var bra der. 

 

* De som bodde der brukte varmeovnen som hang på veggen til å tørke et håndkle (som de hadde lagt rett oppå varmeovnen). Det er jo brannfarlig.

* Ingen såpe på badet.

* Doen var delvis fysisk ødelagt. 

* Diverse ting vi reagerte på på kjøkkenet mtp svært dårlig renhold + ikke to stoler sånn at vi kunne sitte der.

* Høye lyder fra folk (besøk, ikke sex) som også var i huset midt på natta.

* + flere ting som jeg ikke kommer på.

 

Vi ble der bare den ene natta, før vi investerte i et hotell i stedet. 

Anonymkode: 1914f...9b2

Kan en do være ødelagt på en annen måte enn fysisk?

Anonymkode: b54fc...9d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan en do være ødelagt på en annen måte enn fysisk?

Anonymkode: b54fc...9d1

Psykisk traumatisert kanskje? 🤪😂

Anonymkode: d2294...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde utelukkende på airbnb da jeg var på interrail i europa, og har kun positive opplevelser, en av dem var virkelig fantastisk for verten var så hyggelig! Men de jeg reiste sammen med hadde en dårlig oppevelse fra da de var i Norge året før. De var 3 stk, og bestilte noe som skulle ha 3 enkeltsenger, inkludert sengetøy, et godt utstyrt kjøkken, dusj med håndklær osv. Da de ankom så var det kun en 120seng, to puter og en dyne. Det var ingen varme, sånn 3 gafler, 2 fat og ingen kasseroller osv. på kjøkkenet,  en håndduk osv. De hadde kjørt hele dagen og var for utmattet til å finne noe annet.

Anonymkode: 82199...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan en do være ødelagt på en annen måte enn fysisk?

Anonymkode: b54fc...9d1

Forsto det slik at doen fungerte som den skulle så ikke funksjonelt ødelagt, men at den var litt knust eller lignende.

Anonymkode: f911d...b45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎04‎.‎04‎.‎2020 den 16.14, AnonymBruker skrev:

* Doen var delvis fysisk ødelagt. 

Anonymkode: 1914f...9b2

Men psykisk stod det bra til?

Anonymkode: 18509...fb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker man å utsette seg for skabb og andre sin lort, så velger man AirBnb. Du vet faen ikke hva urensligheter folk er villige til å leie ut. Æsj

Anonymkode: 58b5c...4f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leide et rom med en dame i Los Angeles. Måtte bruke hennes felles kjøkken og bad. Dama var kåt som faen og ville jeg skulle holde henne med selskap over en flaske vin. Endte opp med å knulle verten.

Anonymkode: 8c7e1...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leide et rom med en dame i Los Angeles. Måtte bruke hennes felles kjøkken og bad. Dama var kåt som faen og ville jeg skulle holde henne med selskap over en flaske vin. Endte opp med å knulle verten.

Anonymkode: 8c7e1...2d1

Definerer du det som din verste opplevelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, reiseglad skrev:

Definerer du det som din verste opplevelse?

Ja. Jeg fikk kjønnssykdom etterpå.

Anonymkode: 8c7e1...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg fikk kjønnssykdom etterpå.

Anonymkode: 8c7e1...2d1

Hmmm...

Å lære så lenge man lever er det et ordtak som heter. Kondom og sånt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...