Teddy Skrevet 9. juni 2005 #1 Skrevet 9. juni 2005 Dere som gjennomgår/har gjennomgått YA pga angst og/eller depresjoner, hva slags tiltak har dere vært gjennom? Og har dere endt opp med jobb? Jeg har fått innvilget YA og venter på å bli innkalt til informasjonsmøte, og lurer fælt på hva jeg egentlig skal gjøre..kunne tenke meg å bli ferdig med VGS, men det er vel ingen måte å gjøre det hjemmefra på? Usj så usikkert alt er for tiden..Er i tillegg under 26, så det skal vel mye til for at de sponser en utdannelse på meg.
Teddy Skrevet 9. juni 2005 Forfatter #2 Skrevet 9. juni 2005 Dette skulle vært på Karriere og Utdanningsforumet, skjønner ikke hvordan det havnet her :-?
Teddy Skrevet 9. juni 2005 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2005 Flyttet den jeg Veslejenta - moderator Takk :-)
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2005 #5 Skrevet 10. juni 2005 Dere som gjennomgår/har gjennomgått YA pga angst og/eller depresjoner' date=' hva slags tiltak har dere vært gjennom? Og har dere endt opp med jobb? Jeg har fått innvilget YA og venter på å bli innkalt til informasjonsmøte, og lurer fælt på hva jeg egentlig skal gjøre..kunne tenke meg å bli ferdig med VGS, men det er vel ingen måte å gjøre det hjemmefra på? Usj så usikkert alt er for tiden..Er i tillegg under 26, så det skal vel mye til for at de sponser en utdannelse på meg.[/quote'] En venninne av meg er 23 år og har fått innvilget det samme. Hun begynte akkurat på kurs via nettstudier. Du kan jo ta vgs. som privatist, bortsett fra naturfagsøvelsene?
Pepsan Skrevet 10. juni 2005 #6 Skrevet 10. juni 2005 Hej du! Jag har yattføring pga angst. Ær nu under utbildning. Jag har nettstudier. Detta ær något som oftas inte godkjænns, bara i særskilda tilfællen- som sosial angst osv.. Det krævs då ekstra oppfølging, før man ska ju inte sjunka djupare ner gjenom att va hemma.... Informasjonsmøtet ær något aetat ær pliktade till att gjøra, och du måste också gå dit. Før min egendel gruvade jag meg massor, men det visade seg att det bara var ting jag visste från førr- som man kan læsa om i broschyren osv.. Nu vet ju inte jag vad slags angst/depression du har då... Att hamna i en sånn situasjon ær aldrig kul, men samtidigt måste du se på det hær som en suuuper chans att "komma tillbaka". Efter vad jag læst hær så varierar det en hel del hur folk blir bemøtt på aetat och andra instanser beroende på var man bor, men kom ihåg att de ær dær før att hjælpa deg! Skicka meg gjærna en pm om du vill så kan vi kanskje hjælpa varann! Lycka till!
lillesky Skrevet 10. juni 2005 #7 Skrevet 10. juni 2005 Du kan ta opp vgs. Jeg kjenner ei voksen dame på YA som gjør det. Du kan sikkert gjøre det hjemmefra. De ordner det så godt som mulig for deg, slik at du skal kunne fullføre en utdanning. Selv skal jeg begynne på YA høsten 2006. Året som kommer skal jeg bruke til rehabilitering (angst og depresjon). Lykke til!
Teddy Skrevet 10. juni 2005 Forfatter #8 Skrevet 10. juni 2005 Tusen takk for svar :-) Godt å vite at det er flere i samme situasjon. Fikk skjema med forslag til handlingsplan som jeg skal fylle ut, aner ikke hva jeg skal skrive.. Evt utdannelse er jeg nødt til å ta hjemmefra, ihvertfall med det første, siden jeg ikke vil klare å verken sitte i et klasserom eller komme meg til en skole.
lillesky Skrevet 10. juni 2005 #9 Skrevet 10. juni 2005 Jeg vet om en som hadde problemer med trange klasserom og mange folk, han fikk mindre klasse. Men først ble han plassert i trangt klasserom og mange folk, men han klaget og fikk bytte. Husk at det er dine interesser som skal ivaretas, det er du som skal bli frisk.
Teddy Skrevet 10. juni 2005 Forfatter #10 Skrevet 10. juni 2005 Takk, lillesky Blir nok å forsøke meg på å ta ferdig vgs hjemmefra i første omgang. Får skrible ned de tankene og ideene jeg har, og høre hva de sier.
lillesky Skrevet 10. juni 2005 #11 Skrevet 10. juni 2005 Ja, det høres lurt ut, Teddy. Er lurt å begynne mykt, ikke ta for mye på en gang. Og vgs kan man jo ta via nettet!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå