AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #1 Skrevet 17. februar 2020 Jeg spiser mye bønner, men det går stort sett i svarte bønner og kikerter, av og til kidneybønner. Jeg har feks ikke smakt hvite bønner. Hvilke bønner liker du best og spiser mest av?😊 Anonymkode: 00693...054
Jerry Lee Skrevet 17. februar 2020 #2 Skrevet 17. februar 2020 Jeg bruker kun hermetiske bønner. Favoritten er nok tomatbønner (hvite bønner i tomatsaus) pga anvendelighet. Passer til så utrolig mye. Prøv f.eks. til fiskekaker. Ellers bruker jeg mye chilibønner og kidney&brune bønner. Også passende til mye. 2
Gjest Villfisker Skrevet 17. februar 2020 #3 Skrevet 17. februar 2020 Svarte/kidney/svartøye/canelli/store hvite/kikerter, eller borllotti bønner.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #4 Skrevet 17. februar 2020 Svarte ,hvite canellini ,store hvite bønner ,røde ,brune ,mung bønner ,adzuki bønner , ja alle bønner. Mung og adzuki krever ikke lang koketid så de spiser ofte. De andre når vi har god tid. Anonymkode: e6efe...b1a
Drama_Queen Skrevet 17. februar 2020 #5 Skrevet 17. februar 2020 Bruker hvite bønner i smoothie. Kikerter og grønne linser i salat. Røde linser i supper. svarte og kidneybønner i tex mex retter.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #6 Skrevet 17. februar 2020 Jeg liker best svarte, brune og store hvite bønner, samt grønne og brune linser. Liker egentlig også røde linser, men tåler de dessverre ikke så godt. Anonymkode: f3050...685
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #7 Skrevet 17. februar 2020 Store hvite bønner, altså de som heter butter beans på engelsk og limabønner på norsk. Ellers liker jeg også kikerter godt, men dem koker jeg ikke selv - det er så uforutsigbart hvor lang tid de trenger. Limabønnene er stort sett alltid ferdige i løpet av en drøy time. Hermetiske kikerter som bare er tilsatt salt funker helt fin i feks hummus synes jeg - men jeg liker ikke alle merker like godt. Anonymkode: 36923...5f6 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2020 #8 Skrevet 17. februar 2020 Tillegg: Av linser liker jeg Puy-linser desidert best, alternativt belugalinser. Til tyrkisk linsesuppe og indiske linseretter røde linser, faktisk bruker jeg også røde linser i vanlig norsk betasuppe i blant - funker nesten som gule erter, men koker på samme tid som rotgrønnsaker og feks bløtlagte byggryn. Anonymkode: 36923...5f6 1
FrankDrebin Skrevet 18. februar 2020 #9 Skrevet 18. februar 2020 De eneste bønnene jeg liker er tomatbønner på boks. Nydelig ved siden av egg og bacon. Det er ikke så at jeg hater andre bønner, de sklir ned, men ikke noe jeg velger. 2
Gjest Alkoholist Skrevet 18. februar 2020 #10 Skrevet 18. februar 2020 Bønner i tomatsaus er favoritten. Godt tilbehør til både egg og middag. Men bruker helst brune bønner i salat.
Millimani Skrevet 18. februar 2020 #11 Skrevet 18. februar 2020 19 hours ago, AnonymBruker said: Jeg spiser mye bønner, men det går stort sett i svarte bønner og kikerter, av og til kidneybønner. Jeg har feks ikke smakt hvite bønner. Hvilke bønner liker du best og spiser mest av?😊 Anonymkode: 00693...054 Kidneybønner, barbequebønner og tomatbønner er absolutt favorittene 16 hours ago, AnonymBruker said: Store hvite bønner, altså de som heter butter beans på engelsk og limabønner på norsk. Ellers liker jeg også kikerter godt, men dem koker jeg ikke selv - det er så uforutsigbart hvor lang tid de trenger. Limabønnene er stort sett alltid ferdige i løpet av en drøy time. Hermetiske kikerter som bare er tilsatt salt funker helt fin i feks hummus synes jeg - men jeg liker ikke alle merker like godt. Anonymkode: 36923...5f6 Har alltid lurt på hvorfor jeg ikke har funnet limabønner blant alle andre bønner jeg har kjøpt, så der lærte jeg noe nytt 🤣
Jerry Lee Skrevet 18. februar 2020 #12 Skrevet 18. februar 2020 41 minutter siden, FrankDrebin skrev: De eneste bønnene jeg liker er tomatbønner på boks. Nydelig ved siden av egg og bacon. Det er ikke så at jeg hater andre bønner, de sklir ned, men ikke noe jeg velger. Prøv tomatbønner til fiskekaker. Mvh Livstidspresidenten for "Foreningen for fremme av tomatbønner til fiskekaker. " (()) 1
FrankDrebin Skrevet 18. februar 2020 #13 Skrevet 18. februar 2020 1 time siden, Jerry Lee skrev: Prøv tomatbønner til fiskekaker. Mvh Livstidspresidenten for "Foreningen for fremme av tomatbønner til fiskekaker. " (()) Takk for tips, jeg har aldri smakt den kombinasjonen, men kan alikevel tenke meg at det er snadder. Skal helt klart prøves! 1
Jerry Lee Skrevet 18. februar 2020 #14 Skrevet 18. februar 2020 1 minutt siden, FrankDrebin skrev: Takk for tips, jeg har aldri smakt den kombinasjonen, men kan alikevel tenke meg at det er snadder. Skal helt klart prøves! Jeg vokste opp med det, og har fortsatt med det. Mange syns det er rart. Men det er nydelig. 😀 1
FrankDrebin Skrevet 18. februar 2020 #15 Skrevet 18. februar 2020 1 minutt siden, Jerry Lee skrev: Jeg vokste opp med det, og har fortsatt med det. Mange syns det er rart. Men det er nydelig. 😀 Greit å fortsette med noe man liker, selv om man får merkelige reaksjoner av andre. 1
Million Skrevet 18. februar 2020 #16 Skrevet 18. februar 2020 Tomatbønner! 🙂 Bruker noen andre, brune bønner i chili-con-carne når jeg lager det etter sønnens forespørsel, men husker ikke hva de heter. Er det kidneybønner de kalles, tro? Kjøper dem på Kiwi i sånn liten pappboks. 1
Gjest Alkoholist Skrevet 18. februar 2020 #17 Skrevet 18. februar 2020 Og da blir det bønner i tomatsaus og kjøttpølse til middag i dag 👍
Millimani Skrevet 18. februar 2020 #18 Skrevet 18. februar 2020 6 hours ago, Jerry Lee said: Jeg vokste opp med det, og har fortsatt med det. Mange syns det er rart. Men det er nydelig. 😀 Går det til fiskepudding med potet også tro?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2020 #19 Skrevet 19. februar 2020 På 18.2.2020 den 11.54, Millimani skrev: Kidneybønner, barbequebønner og tomatbønner er absolutt favorittene Har alltid lurt på hvorfor jeg ikke har funnet limabønner blant alle andre bønner jeg har kjøpt, så der lærte jeg noe nytt 🤣 På 17.2.2020 den 19.37, AnonymBruker skrev: Store hvite bønner, altså de som heter butter beans på engelsk og limabønner på norsk. Ellers liker jeg også kikerter godt, men dem koker jeg ikke selv - det er så uforutsigbart hvor lang tid de trenger. Limabønnene er stort sett alltid ferdige i løpet av en drøy time. Hermetiske kikerter som bare er tilsatt salt funker helt fin i feks hummus synes jeg - men jeg liker ikke alle merker like godt. Anonymkode: 36923...5f6 Jeg har aldri prøvd hvite bønner - hvordan smaker de?😁 skjønner det kan være vanskelig å beskrive, men feks i forhold til svarte bønner, kikerter eller kidneybønner? Anonymkode: 00693...054
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå