Gjest Lasox Skrevet 22. februar 2020 #21 Skrevet 22. februar 2020 På 17.2.2020 den 14.03, AnonymBruker skrev: Har du kastet uåpnede eller åpnede regninger uten å betale dem? Hvorfor, i så fall? Hva var din økonomiske situasjon som gjorde at du gikk til det skrittet? Og hva følte du når du gjorde det? Likegyldighet eller dårlig samvittighet? Jeg sitter og ser på YouTube, en britisk serie, og der opplyser de om at 1 av 8 briter har kastet regninger uåpnet (og altså uten å betale dem). Anonymkode: 3b2ea...5b4 Har aldri gjort det. Lært mye om økonomi på egenhånd for ville ikke havne i samme situasjon som moren min som hadde en periode post og mobilfrykt og har i det siste par årene fulgt med på Dave Ramsey (ble for religiøst tilslutt) og Graham Stephen har blitt veldig populær på youtube i det siste tiden. Sjeleglad for at jeg ikke har gjort den tabben. Ikke noe vits i å kaste regninger. Man gjør bare situasjonen for seg selv mye verre.
skrue Skrevet 22. februar 2020 #22 Skrevet 22. februar 2020 To ganger jeg vet om. Begge ved en feiltagelse. 1. Fikk et «rart» vedlegg til OBOS-bladet for en god del år siden der det ble skrevet om alle fordelene med å være medlem. Ringte for å spørre da jeg syntes det var litt spesielt å få slikt da jeg var medlem. Jeg har fortsatt ansienniteten i behold, men det var så vidt. 2. Kjøpte et dyrt TV-apparat med betalingsutsettelse i ni måneder for mange år tilbake da renten var mye høyere. Pengene hadde jeg og tanken var å utnytte systemet ved å betale alt etter ni måneder. Hadde akkurat flyttet og det jeg trodde var reklame fra selskapet som stod for finansieringen sendt til gammel adresse var purringer på en liten innmeldingsavgift jeg hadde oversett i flytteprosessen. Da jeg endelig forstod hva som var i ferd med å skje måtte jeg ringe en avdeling i selskapet som håndterte de umulige sakene Jeg gikk ca i null totalt sett når renteinntektene fra betalingsutsettelsen ble tatt med i regnestykket.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #23 Skrevet 22. februar 2020 På 17.2.2020 den 14.03, AnonymBruker skrev: Har du kastet uåpnede eller åpnede regninger uten å betale dem? Hvorfor, i så fall? Hva var din økonomiske situasjon som gjorde at du gikk til det skrittet? Og hva følte du når du gjorde det? Likegyldighet eller dårlig samvittighet? Anonymkode: 3b2ea...5b4 Nei. Jeg vet at noen gjør det, men jeg klarer ikke å forstå det. Gjelda forsvinner jo ikke, og vil bare fortsette å øke dersom den ikke betales. Hvis man har dårlig råd og plutselig får store uventede utgifter så skjønner jeg godt at man kan få betalingsproblemer, men det aller meste ordner seg hvis man bare tar tak i det Anonymkode: 30b8a...c1d
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2020 #24 Skrevet 22. februar 2020 Ja, jeg gjør desverre dette hver mnd i disse tider. Jeg går på sosialstønad med 2 barn og har ikke ei krone igjen etter husleie, strøm og telefon. Jeg har ikke sjans i havet til å betale pr i dag. Anonymkode: 7bf6a...c9c
globalagogo Skrevet 22. februar 2020 #25 Skrevet 22. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg gjør desverre dette hver mnd i disse tider. Jeg går på sosialstønad med 2 barn og har ikke ei krone igjen etter husleie, strøm og telefon. Jeg har ikke sjans i havet til å betale pr i dag. Anonymkode: 7bf6a...c9c Hva med å kontakte leverandørene?🤗 1
SPOCA Skrevet 22. februar 2020 #26 Skrevet 22. februar 2020 Nei, aldri. Skal sies, får aldri regninger per post lenger.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #27 Skrevet 23. februar 2020 Man kan selvfølgelig "kaste" en regning ved å slette den i nettbanken også. Det var ikke ment i hovedinnlegget at det MÅ være en papirregning i den forstand. TS Anonymkode: 3b2ea...5b4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2020 #28 Skrevet 23. februar 2020 Har glemt regninger som har kommet på mail,alt annet kommer rett i nettbank. Har betalt når purring har kommet da🤐 Anonymkode: cacb5...4e8
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #29 Skrevet 25. februar 2020 På 23.2.2020 den 13.08, AnonymBruker skrev: Har glemt regninger som har kommet på mail,alt annet kommer rett i nettbank. Har betalt når purring har kommet da🤐 Anonymkode: cacb5...4e8 Tror ikke du er alene om dette. Jeg jobber med regnskap, og de aller fleste kundene vi fakturerer for sier at e-post-kundene glemmer å betale. Det faller i mellom rett lg slett. Anonymkode: e4c7b...42c
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #30 Skrevet 25. februar 2020 Ofte, men de trekker automatisk fra nettbanken eller er allerede lagt til betaling. Nå får jeg ikke regninger i postkassen mer. Anonymkode: 06e1f...28d
GammelKaktus Skrevet 25. februar 2020 #31 Skrevet 25. februar 2020 Aldri kastet en regning eller ikke betalt. Jeg ringer og etterlyser regninger hvis de ikke kommer innenfor tiden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå