Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lest veldig mye om Rhodos virker som en koselig plass! Noen synes det er super bra der andre sier det er en stor dritt plass!

Hvis man ser bort i fra selve Rhodos by som det kanskje ikke er så pen, hvordan er gammel byen, ixia, trianda, falirki, lindos? er ikke det koselige plasser da?

Skal selv til Rhodos om 2uker og lurer litt på hva andre synes om plassen, både negativ og positivt. :-)

Et par punkter jeg lurer veldig mye på:

Har de kaffebarer der sånne som vi har i norge med det meste innen kaffe og kakao?

Hvor fins det Internett kafeer? hvor mye koster det?

Og til slutt har jeg hør at de selger Øl på mcdonalds! seriøst???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

rhodos er helt greit hvis du bare skal slappe av på stranda, og gamlebyen er koselig. var der for et par år siden, og hadde en fin tur. kunne godt reist tilbake, for avslapningens skyld. jeg har ikke inntrykk av at det er stedet for de store kulturelle opplevelsene(men jeg gjorde ikke noe for å finne det ut :) ).

god tur!

Skrevet

Lenge siden jeg var på Rhodos nå, men jeg husker spesielt Lindos (selv om det virket som en evighet å kjøre dit)! De kjempesmale gatene innimellom de hvite husene sitter gitt ;) Var så koselig! Dessverre fikk vi ikke vært oppe på borgen, men skulle ønske jeg fikk den sjansen. Perfekt å stoppe å bade både i Lindos og langs en vanvittig lang strand på veien dit. Skulle gjerne reist dit igjen, jeg. Jeg var tross alt bare 9 forrige gang.. :ler:

Skrevet

Jeg har bare vært i gamlebyen, da vi dro på dagstur fra Tyrkia. Og den likte jeg veldig godt! Vi sa at dit måtte vi reise på ferie en gang :-) Men det har ikke blitt noe av enda... :-?

Gjest Grekofil
Skrevet

Rhodos er en kjempefin øy. Jeg har vært mest i Rhodos By, da er man nær et hektisk uteliv(bargata), samtidig som man kan trekke seg vekk i stillere deler av byen hvis man vil ha det roligere.

En annen fordel, er at stranda på Rhodos By er mindre barnevennlig(ikke langgrunn), slik at man som par eller gutte- jentetur, slipper å ha masse barnebråk rundt seg. Barnefamiliene er i Faliraki.

Internett-kafeer er det ihvertfall to store av.

Skrevet

Vi var i Ixia for en del år siden og likte oss veldig godt der. Bodde på et hotell som lå et lite stykke fra hovedgaten, som var sterkt trafikkert. Når vi skulle til stranda kunne vi gå i undergang under hovedgata og komme rett ut på stranda. Veldig greit. :)

Gamlebyen i Rhodos er fanastisk, og det er gode shoppingmuligheter der også.

Lindos er absolutt verdt å få med seg. Den flotte sandstranda....og en tur opp til borgen på toppen av klippen der er kjempeflott.

Lei en bil et par dager og kjør rundt øya. Det er mye spennende å se.

Regner med at internett og kaffebar kulturen har nådd Rhodos og etterhvert. :wink:

Gjest zuloo
Skrevet

fint,litt kaldt i påsken sikkert bedre på sommeren. Kjørte oss nesten vill midt ute i øya men vi kom da tilbake til hotellet til slutt. Vi skulle kjøpe is,det var påske og "vinter" der, så vi fikk til svar: "Is, nå?midt på vinteren????".

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg var på Rhodos for 4 år siden og likte meg veldig godt. Bodde midt i Rhodos by og syns det var helt ok.

Mange koselige restauranter og barer og man må ikke i bargaten (hvor det omtrent er bare drita fulle fjortiser) for å ha det gøy en kveld.

Gamlebyen i Rhodos er veldig koselig men restaurantene her er gjerne litt dyrere enn i byen.

Vi tok båt til Lindos, dagstur med middag ombord. Vi gikk ned på havna og bare ble med en båt som gikk dit. Ikke noe forhåndsbestillinge eller noe. Veldig bra måte å reise på hvis man ikke vil leie bil eller sitte å humpe på en svett buss i flere timer.

Når det gjelder Mc Donalds så var det ikke det på Rhodos da jeg var der....heldigvis

Kan heller ikke huske å ha sett de tradisjonelle kaffebarene som vi har her hjemme men det kan jo ha kommer i løpet av de siste årene.

Husker godt en helt utrolig bra frokostrestaurant som ble drevet av en svensk dame. Brød i alle varianter og de smurte bagettene med pålegg etter ønske og ferskpresset appelsinjuice :sikle:

Men husker ikke hva det het selvfølgelig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...