Gå til innhold

Lesebrett


vimsa30

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et lesebrett og har tittet litt på pocketbook lux4. Men når jeg ser på tester og kommentarer så ser at jeg Kindle er svært godt likt. Er det noen her som har noen erfaringer de vil dele?

Vil legge til at jeg kun leser bøker på norsk. Jeg er litt lat rent teknisk, det må være enkelt i bruk. Leser på det verste opp mot 8 timer per dag, vil kunne bruke det i sengen på kvelden og i sola på sommeren. Er ikke så mye rundt vann, Så trenger ikke være vanntett.

Håper noen har noen tips og erfaringer de vil dele.

Endret av vimsa30
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke erfaring med andre enn Kindle, men er veldig fornøyd med min. Jeg leser kun engelsk, og da er det veldig enkelt.

Mamma, som utelukkende leser norske bøker, er også fornøyd med sin Kindle. Hun bruker ebok.no, og å overføre bøker derfra til Kindle går veldig fint. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, vimsa30 skrev:

Takk for svar @^^Belle^^ Ser at veldig mange er svært fornøyd med Kindle. Hvilken type har du og din mor?

Jeg har en gammel, gammel versjon. Vet ikke hvilken generasjon den er fra engang, men det er den siste før touch-versjonen kom, så muligens fra 2014 eller noe. Mamma har den samme som meg, bare med touch. Vi savner forøvrig leselys begge to (jeg hadde det i coveret til min før det ble kaputt, og nå finner jeg det ikke noe sted lengre), så når jeg skal ha ny, blir det nok Paperwhite på meg. Søsteren min har den, og er også veldig fornøyd med sin. 

Jeg kan jo også nevne at batteritiden er helt suveren. Jeg leser mye, og lader sjelden (med flymodus på).

Endret av ^^Belle^^
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Kindle paperwhite, er helt suveren! Lett å fikse nedlastning. I tillegg til e-bok.no, kan du også laste ned fra ark.no. 

Anonymkode: 40bd6...2ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar 😀 Da går jeg for Kindle paperwhite- siden så mange er fornøyd. Blir godt å slippe alle disse bøkene overalt også 🤗

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke helt det samme, men bibliotekene har en app for å låne e-bøker gratis; bookbites. Tilgjengelig utvalg varierer etter hvilket bibliotek en sogner til

Anonymkode: d7cb7...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I love my kindle! Bare kjipt at ebøker fra Amaxon ikke er noe spes billig 

Anonymkode: f3e0e...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Noen som vet hvor man kan få tak i engelske ebøker til pocketbook?

Anonymkode: b29fd...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Kindle paperwhite (2012 utgaven tror jeg det er) og den funker som bare det enda. Veldig fornøyd. Leser for det meste engelsk så jeg kjøper fra Amazon, men de siste par bøkene jeg har kjøpt "på norsk" gikk veldig greit å overføre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...