Gå til innhold

Brud september-04


brum

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært sammen i mange år, har vi endelig bestemt oss for å gifte oss. Fordi jeg er student , skal vi vente til jeg er ferdig på skolen i juni-04. Jeg lurer på hvor tidlig vi må begynne å planlegge og hva som bør bestilles/ordnes først. Føler meg ganske uvitende på dette feltet så jeg er veldig takknemlig for alle tips og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Når det gjelder lokaler i Stor-Oslo området, så må man være ute 18 måneder i forkant for å kunne velge mellom steder. Er det viktig for deg hvilket lokale det blir eller kanskje du allerede har sett deg ut et sted, der du vil ha bryllupet. Da kan det være lurt å reservere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I forhold til lokaler i Stor-Oslo pørs det jo når du skal gifte deg. Hvis du gifter deg i mai, juni eller august må du være tidlig ute - men det er mindre rift om lokalene de øvrige månedene.

Mitt tips er å ordne kirke/byfogd og DU kan jo også se på kjoler ganske tidlig (fordi det er en morsom del av forberedelsene!) men du trenger egentlig ikke bestemme deg før 3-4 måneder før bryllupet. Deretter: VENT! Kos deg med invitasjoner, bordkort, blomster og blablabla til det siste halvåret. Mange ting haster ikke - f.eks. brudebukett og kake kan du bestille 14 dager i forveien. Jeg gifter meg kommende lørdag - og er VELDIG glad for at jeg ikke har planlagt bryllupet mitt mer enn et drøyt halvår ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første vi ordnet var lokale, fotograf, kirke. Dette er vel i grunnen det viktigste å reservere. Blomster, frisør og klær bestilte vi ca 3 mnd. før.

Lykke til med planleggingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du søker på bryllup finnes det enn hel masse sider (endel gode norske også) om hva man bør huske, og når forskjellig ting skal ordnes.

Ellers er det sikkert lurt å bestemme seg for hvilken kirke først, eller annet sted å bli viet. Det er liksom det viktigste... og så er det jo dumt å ha bestilt alt mulig annet, for så og finne ut at kirke / alle kirker i området er opptatt.

Litt ut i september er det sikkert ikke like stort press på kirker og andre lokaler, som på forsommeren. Men lokale og kirke er nok lurt å bestille et år i forveien, selvom vi bestilte kirke 5 mnd før.

Lykke til! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gifte meg i oslo 7.juni til neste år.

Ringte for å bestille kirke i første gang i juli, da hadde de ikke begynt å

registrere ennå. Ringte dermed tilbake i august, da var 2 av 3 datoer

vi hadde ringet ut opptatt. Så det er greit å sjekke tidlig.

Lokaler har vi også ordnet nå 9 mndr før. Det var ikke vanskelig å

finne, men så har vi bare valgt et vanlig samfunnshus.

Tror også jeg skal kontakt et catering firma innen de neste månedene.

Ellers synes jeg det er greit å bestemme drikke tidlig slik at en kan hamstre hvis en drar til utlandet. Vurderer også å dra til Sverige for å

handle kjole, + diverse.

6 mndr i forveien for alt det andre bør være nok ja.

Nå tror jeg som de andre sier at september er mindrer travel enn juni.

Lykke til,

Hilsen Louise73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...