Gå til innhold

Brud september-04


brum

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært sammen i mange år, har vi endelig bestemt oss for å gifte oss. Fordi jeg er student , skal vi vente til jeg er ferdig på skolen i juni-04. Jeg lurer på hvor tidlig vi må begynne å planlegge og hva som bør bestilles/ordnes først. Føler meg ganske uvitende på dette feltet så jeg er veldig takknemlig for alle tips og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Når det gjelder lokaler i Stor-Oslo området, så må man være ute 18 måneder i forkant for å kunne velge mellom steder. Er det viktig for deg hvilket lokale det blir eller kanskje du allerede har sett deg ut et sted, der du vil ha bryllupet. Da kan det være lurt å reservere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I forhold til lokaler i Stor-Oslo pørs det jo når du skal gifte deg. Hvis du gifter deg i mai, juni eller august må du være tidlig ute - men det er mindre rift om lokalene de øvrige månedene.

Mitt tips er å ordne kirke/byfogd og DU kan jo også se på kjoler ganske tidlig (fordi det er en morsom del av forberedelsene!) men du trenger egentlig ikke bestemme deg før 3-4 måneder før bryllupet. Deretter: VENT! Kos deg med invitasjoner, bordkort, blomster og blablabla til det siste halvåret. Mange ting haster ikke - f.eks. brudebukett og kake kan du bestille 14 dager i forveien. Jeg gifter meg kommende lørdag - og er VELDIG glad for at jeg ikke har planlagt bryllupet mitt mer enn et drøyt halvår ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første vi ordnet var lokale, fotograf, kirke. Dette er vel i grunnen det viktigste å reservere. Blomster, frisør og klær bestilte vi ca 3 mnd. før.

Lykke til med planleggingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du søker på bryllup finnes det enn hel masse sider (endel gode norske også) om hva man bør huske, og når forskjellig ting skal ordnes.