Gå til innhold

Brutal katteeier

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Min venninne og typen hennes har to katter, og jeg syntes han typen er litt væl brutal mot kattene. 

Hvis de gjør noe som ikke er greit, som å gå på kjøkkenbenken eller klore på gardinene tar han dem i nakken, løfter de og kjefter. Kattene hyl skriker selvfølgelig! 
Jeg syntes ikke noe om at han løfter de i nakkeskinnet, jeg mener det er helt ok å ta de i nakkeskinnet å bli sint. Men da la de stå på sine egene bein og ikke løfte de.

Hvis dem tisser eller bæsjer på gulvet tar han dem i nakken, presser snuten og ansiktet i det og kjefter. Dette syntes jeg er STYGT og brutalt! 

Føler også han syntes det er gøy å være «slem» mot kattene, og vet ikke helt hvordan jeg da skal reagere. Han syntes det er gøy hvis han får de til å henge fast, snurre de rundt så de sjangler, sette teip under føttene så de ikke vet hvor de skal gjøre av seg, feste strikk på føttene osv. Laser leke så de hopper å faller ned, det er visst veldig gøy. Senest her om dagen fortalte han at han Prompet kattene i ansiktet, fordi det var GØY. Og da ekstra gøy om han var dårlig i magen.. hvem sier Eller gjør noe sånt? 

Han bryr seg ikke noe om full kattedo, jeg føler han gir litt faen i kattene selv om de får både kos, vann og mat. Typen og venninen min skal flytte fra Hverandre og han skal da ha kattene, noe jeg IKKE syntes noe om. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, eller om jeg skal gjøre noe? Syntes dere dette er greit? 🙄 Jeg kjenner jeg blir helt fortvila på kattene sine vegen.. Stakkars små, hvem vet hva han gjør med de. da dette er bare noe av det jeg har fått med meg!! 

HJELP! Jeg trenger råd om hva jeg skal gjøre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

"Sitering"

Som katteeier har du ansvar for at katten din har det godt. Å holde kjæledyr medfører et stort ansvar. Et dyr er ikke en "bruk og kast"-vare, men et levende, følende individ som må behandles med omsorg og respekt for sin egenart. Tenk nøye gjennom om et kjæledyr passer inn i ditt daglige liv.

Mattilsynet har forvaltningsansvaret for dyrevelferden. Dette reguleres av dyrevelferdsloven, som trådte i kraft 1.1.2010. Loven skal fremme god dyrevelferd og respekt for dyr. Dette er en viktig del av Mattilsynets oppdrag. Dersom dyreeier bryter loven og ikke håndterer dyrene på en tilfredsstillende måte, har Mattilsynet rett og plikt til å gripe inn.

Endret av Sunset90
  • Liker 2
Skrevet

Hvor gamle er kattene? Når de er små, så tåler de veldig fint å bli løftet etter nakkeskinnet – det er sånn moren deres også bærer dem rundt. Når de vokser til og blir større og tyngre, og i alle fall hvis de blir litt lubne og tunge, så kan det bli farlig å bli løftet etter nakkeskinnet!

Ellers skal man være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre hva man vil.

Anonymkode: c5c31...2e8

Skrevet
31 minutter siden, Babysjuk321 skrev:

Hei. Min venninne og typen hennes har to katter, og jeg syntes han typen er litt væl brutal mot kattene. 

Hvis de gjør noe som ikke er greit, som å gå på kjøkkenbenken eller klore på gardinene tar han dem i nakken, løfter de og kjefter. Kattene hyl skriker selvfølgelig! 
Jeg syntes ikke noe om at han løfter de i nakkeskinnet, jeg mener det er helt ok å ta de i nakkeskinnet å bli sint. Men da la de stå på sine egene bein og ikke løfte de.

Hvis dem tisser eller bæsjer på gulvet tar han dem i nakken, presser snuten og ansiktet i det og kjefter. Dette syntes jeg er STYGT og brutalt! 

Føler også han syntes det er gøy å være «slem» mot kattene, og vet ikke helt hvordan jeg da skal reagere. Han syntes det er gøy hvis han får de til å henge fast, snurre de rundt så de sjangler, sette teip under føttene så de ikke vet hvor de skal gjøre av seg, feste strikk på føttene osv. Laser leke så de hopper å faller ned, det er visst veldig gøy. Senest her om dagen fortalte han at han Prompet kattene i ansiktet, fordi det var GØY. Og da ekstra gøy om han var dårlig i magen.. hvem sier Eller gjør noe sånt? 

Han bryr seg ikke noe om full kattedo, jeg føler han gir litt faen i kattene selv om de får både kos, vann og mat. Typen og venninen min skal flytte fra Hverandre og han skal da ha kattene, noe jeg IKKE syntes noe om. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, eller om jeg skal gjøre noe? Syntes dere dette er greit? 🙄 Jeg kjenner jeg blir helt fortvila på kattene sine vegen.. Stakkars små, hvem vet hva han gjør med de. da dette er bare noe av det jeg har fått med meg!! 

HJELP! Jeg trenger råd om hva jeg skal gjøre!

Ta bevis av dette når du er der og send det til Mattilsynet. Dette er IKKE greit og strider imot dyrevelferdsloven. Han burde ikke ha noe med dyr å gjøre! Det er heller ikke lov å løfte katter etter nakkeskinnet, bare så du vet det.

• Liker 8
Skrevet

Dette er dyremishandling, ja..

Anonymkode: c211c...c87

• Liker 7
Skrevet

Meld i fra til Mattilsynet, dette er IKKE greit! 

• Liker 1
Skrevet

Hva slags elendig venninne er det du har som lar kattene være igjen hos det kreket? 

Meld fra til mattilsynet

Anonymkode: 17e49...afc

• Liker 9
Skrevet

For en elendig behandling av kattene! Hadde meldt fra til mattilsynet tvert, OG spurt hva venninnen tenker på når hun etterlater kattene hos en sånn person! 

Anonymkode: f7a6d...268

• Liker 3
Skrevet

Det du beskriver går i kategorien brudd på dyrevelferdslovgivningen og bør meldes til Mattilsynet.

Det du beskriver her går inn under kategorien "å påføre dyret lidelse for egen nytelse" (sadisme).

14 timer siden, Babysjuk321 skrev:

vis dem tisser eller bæsjer på gulvet tar han dem i nakken, presser snuten og ansiktet i det og kjefter

14 timer siden, Babysjuk321 skrev:

hvis han får de til å henge fast, snurre de rundt så de sjangler, sette teip under føttene så de ikke vet hvor de skal gjøre av seg, feste strikk på føttene osv.

Her ville jeg meldt med fullt navn og sagt meg villig til å være Politiets vite dersom Mattilsynet reiser sak.

Anonymkode: 01a8b...abb

• Liker 5
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hadde anmeldt for dyremishandling, dette er på ingen måter greit.

Skrevet

Det du beskriver er mishandling.

Jeg ville ha sagt i fra når han gjør feil, for katter lærer ingenting bli dyttet ned i tiss og bæsj. Og når du i tillegg sier at de bare har 1 kattedo til 2 katter, som er 1 dokasse for lite, og når de i tillegg ikke holder den ren så er det ikke rart at de finner andre plasser å gjøre fra seg.  Og det at han tar katten i nakken gjør selvfølgelig kjempe vondt for pusene. 

Måten du beskriver at han plager kattene for egen underholdning er heller ikke bra, og får meg til å tro at uansett hva du sier så vil han ikke forandre seg. Så jeg ville tatt ansvar å meldt han til mattilsynet, kattene fortjener ett bedre hjem hvor deres behov blir møtt og kan være trygg på at menneskene rundt dem vil behandle de fint. Og han trenger å sette seg inn i dyrehold og modnes slik at han utvikler empati og er klar for ansvaret dyr kommer med.

Venninnen din er ikke noe bedre, for hun holder ikke doen deres ren, griper ikke inn når han mishandler dem og overlater de i en hjelpesløs tilstand.

Skrevet

To katter krever to toaletter.

Disse skal rengjøres daglig.

Ikke rart de gjør fra seg andre steder.

For en ufyselig type, jeg hadde sagt rett ut at disse må flytte, enten tar du de eller jeg.

Skaff bevis, og anmeld.

Ofte.

Hadde sagt det rett til denne mannen også, helt uten filter, hva jeg mente om oppførselen.

Dyreplagere er helt nederst på rangstigen i samfunnet (selv om det finnes verre enn denne fyren)

Skrevet

Hvorfor tar ikke veninnen din med seg kattene? Det er jo hennes katter. 

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Tvist skrev:

Hvorfor tar ikke veninnen din med seg kattene? Det er jo hennes katter. 

Det er også hans katter. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er også hans katter. 

Har han noe imot om hun tar med kattene? Hun ser jo hvordan han behandler dem, ville snakket med henne om det. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke meld ifra til Mattilsynet før du har skaffet deg bevis! Har du ingen bevis kan de ikke ta han på noe med mindre kattene har synlige skader. Så vær så snill og skaff deg bevis, video er best, og deretter send inn!!! Dette er ikke akseptabel oppførsel, stakars katter.

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, Tvist skrev:

Har han noe imot om hun tar med kattene? Hun ser jo hvordan han behandler dem, ville snakket med henne om det. 

Det veit da ikke jeg. Men det står i hi at begge eier kattene

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det veit da ikke jeg. Men det står i hi at begge eier kattene

Stemmer. Trodde du var ts

Skrevet

Kan du få venninnen din til å ta med seg kattene enten han vil eller ei? Var jeg henne så hadde jeg flyttet med kattene mens han var ute. Mest sannsynlig kommer han til å bruke kattene mot henne også, han kommer til å ringe henne og si at de er syke, at han skal avlive dem om hun ikke kommer tilbake osv.

Anonymkode: d5ed2...177

• Liker 1
Skrevet

Hadde min man vært halvparten så stygg mot kattene som denne kusa du beskriver, hadde han fort blitt balleløs! 
Send inn til Mattilsynet! Gjør det helt til de gjør noe. Eller overbevis venninnen din å ta dem med eller adopter dem selv. Han mishandler dem! Han må jo være psykopat som faktisk synes det er gøy å mishandle dem!

Anonymkode: b805b...bab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...